Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oldies effect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oldies effect

    Is er iemand die weet hoe je een ouderwets gelig effect op je foto kan creëren zoals op deze foto



    Als er een manier zou zijn via het beeldinstellingen menu om dit zonder beeldbewerkings programma te doen zou dat het handigste zijn. Ik had het geprobeerd via monochroom instellingen en dan een geel kiezen, maar dan zijn al je kleuren geel en mijn bedoeling is gewoon dat er een gelige zweem op zit.

  • #2
    Re: oldies effect

    Lees zeker dit draadje:
    Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


    en google dan naar "vintage action" of iets dergelijks.

    (geen idee of je dat rechtstreeks in de camera kunt doen - zou ik nooit doen trouwens)

    PS: ook het volgende draadje gaat in die richting:
    Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: oldies effect

      Iets wat ik ook de laaste tijd heb ondekt is; analoge camera i.p.v. digitale camera, klinkt misschien een beetje stom maar het scheelt je wel wat werk met photoshop.
      Kleuren op zich kan je ook veranderen via lightroom ... of photoshop met gradient layers

      Comment


      • #4
        Re: oldies effect

        Tuurlijk... laat gewoon je oude filmpjes nog wat verouderen. Trouwens, wordt dat niet in één van die threads gezegd waarnaar ik link?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: oldies effect

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Tuurlijk... laat gewoon je oude filmpjes nog wat verouderen. Trouwens, wordt dat niet in één van die threads gezegd waarnaar ik link?
          Ja dat is mijn topic haha

          Comment


          • #6
            Re: oldies effect

            Ik ben - ondanks mijn leeftijd - toch slechts een rookie, maar kan men dat niet ongeveer langs PS ????
            Zo'n reklame van Coca-Cola uit de jaren '50 .......
            Zou dat ook wel graag te weten komen.
            THX in advance
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #7
              Re: oldies effect

              Jawel... en d'er zijn een aantal "actions" beschikbaar die kunnen helpen om een soortgelijke, "washed out" look te verkrijgen. Zoals boven gezegd: Google is je vriend, en "vintage" wat je zoekt.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X