Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

object selecteren photoshop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • object selecteren photoshop.

    Hallo,

    Vraagje:
    Als ik bijv een object/persoon heel precies wil selecteren met lasso tool zet ik de foto op 100% of groter om precies te kunnen werken.
    Nu kom ik het volgende probleem tegen.
    Als ik een gedeelte heb geselecteerd zou ik eigenlijk naar boven/beneden moeten scrollen om het hele object rond te gaan
    Kan de muisknop niet los laten omdat dan de cirkel automatisch door de de lasso tool sluitend wordt gemaakt.
    Hoe los ik dat op of zijn er betere manieren.

    Groetjes.
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

  • #2
    Re: object selecteren photoshop.

    Op de spatiebalk drukken, dan krijg je een handje waarmee je kunt scrollen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: object selecteren photoshop.

      Tip van de dag: Om professioneel en op een deftige manier selecties te maken van objecten in photoshop maak je nooit gebruik van de lasso tool maar gebruik je de pen tool om een pad te tekenen rond je object. Deze methode heeft als voordeel dat je uw selectie ten allen tijden kunt wijzigen, verfijnen.

      De lasso tool is OK voor kleine snelle selecties waarvan niet veel precisie vereist is.
      “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

      Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: object selecteren photoshop.

        bedankt beide ga er mee aan de slag
        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

        Comment


        • #5
          Re: object selecteren photoshop.

          Zal ook zelden de lasso gebruiken, vaker de quick selection tool en dan snel naar het snelmasker.

          Maar als je (bv met de lasso) toch de muisknop hebt losgelaten, dan kun je nog, door bovenaan het juiste icoontje te kiezen, alsnog toevoegen aan je selectie. Vroeger (dwz vóór ik enige PS-cursus gevolgd had) dacht ik altijd dat ik opnieuw moest beginnen van nu af aan. Da's niet nodig, gewoon kiezen voor toevoegen aan selectie.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: object selecteren photoshop.

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Zal ook zelden de lasso gebruiken, vaker de quick selection tool en dan snel naar het snelmasker.
            quick selection tool dat volg ik maar de snelmasker dan moet ik afhaken.
            dus geen idee wat dat is
            Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

            Comment


            • #7
              Re: object selecteren photoshop.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
              quick selection tool dat volg ik maar de snelmasker dan moet ik afhaken.
              dus geen idee wat dat is
              OK, ruwe selectie maken en dan deze knop indrukken:

              Je afbeelding wordt nu afgedekt met een rood masker (of andere kleur indien je wenst).
              Dan de borstel kiezen, en zwart/wit instellen als voor- en achtergrond.
              Met een zwarte borstel schilder je rood (gemaskeerd) bij, met wit haal je rood masker weg.
              Als je nogmaals op de Quick Mask knop klikt, dan verdwijnt het rode masker, en zie je opnieuw wat geselecteerd is als wat ze in het Engels "marching ants" noemen (marcherende mieren).
              Beslist uitproberen; vaak werkt een borstel (waarvan je tevens hardheid, grootte, e.d.) kunt instellen makkelijker dan een van de andere selectietools.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: object selecteren photoshop.

                dank u zal het proberen
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: object selecteren photoshop.

                  Hier vind je wat uitleg, ik heb het net gevonden en nog niet geprobeerd http://www.gratiscursus.be/Photoshop...as_Tip030.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: object selecteren photoshop.


                    Hier nog een linkje om te leren werken met 'Refine edge' of Rand verfijnen.
                    en nog eentje: http://www.youtube.com/watch?v=3DLdJ...eature=related
                    Last edited by fddent; 2 september 2012, 17:40.

                    Comment


                    • #11
                      Re: object selecteren photoshop.

                      dank u wel
                      Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                      Comment


                      • #12
                        Re: object selecteren photoshop.

                        Heb nog een heel mooie link om te leren werken met 'Rand verfijnen':

                        Comment


                        • #13
                          Re: object selecteren photoshop.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                          Heb nog een heel mooie link om te leren werken met 'Rand verfijnen':
                          http://tv.adobe.com/watch/learn-phot...ackingid=IENDI
                          mooi bedankt
                          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                          Comment


                          • #14
                            Re: object selecteren photoshop.

                            ik blijf erbij,... leer met de pen tool werken. http://www.photoshopessentials.com/b...ol-selections/
                            “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                            Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                            Comment

                            Working...
                            X