Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

    Sorry, vr de kenners allicht al tot in het verveelde...

    Ben een uitnodigingetje aan het maken(proberen toch) voor mijn zoontjes 2de verjaardag.
    Heb iets leuks in gedachten, maar daarvoor moet ik 'hem'(zoontjelief) enkele keren uit
    zijn foto's knippen.
    Heb de trial versie van ps gedownload en ben er al eens mee beginnen prutsen(exact
    woord), maar het resultaat is niet echt wow.
    Het moet niet exact precies zijn, daar de fotootjes nadien verkleind worden, maar afgekapte vingertjes en afgesneden haren vind ik maar niets.

    Welke goeie ziel kan me even helpen?

    Alvast bedankt!
    xx

  • #2
    Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

    Als je over CS5 beschikt, al dan niet in trial, is dit de manier waarop je te werk moet gaan:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

      Bedankt!
      Heb het stap voor stap gevolgd(met dak aan de pauze toets!),
      en al zeg ik het zelf, het ziet er behoorlijk uit.
      Nu het volgende probleem...hoe sla ik nu mijn 'vrijstaand beeld'(net geleerd haha)
      op?
      Zoals ik het nu gedaan heb opent het gewoon steeds met photoshop en kan ik het niet gebruiken om verder mee te werken.
      Sla ik hem als .jpeg op krijg ik mijn 'mannetje' op een witte achtergrond.
      Blijft dit zo?
      Of kan ik ook gewoon enkel mijn zoontje opslaan?
      Zodat ik hem naast iets kan plaatsen?


      Alvast bedankt!
      xx

      Comment


      • #4
        Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

        Zorg in ieder geval dat jouw selectie (je mannetje dus) op een aparte laag staat. In Photoshop werk je nu eenmaal met lagen. Nu kun je vlot een andere achtergrond (=een andere laag) eronder schuiven.
        Als je je selectie op een transparante laag wil zetten, moet je wel opslaag als PNG. Bij een JPG (zeg maar het gewone formaat) kun je dat niet.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

          Sarah, kom je ook overal tegen e

          ge gaat er nog geraken aan je uitnodiging
          En hopelijk lijkt het minder geplakt e

          Comment


          • #6
            Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

            Mwoehahahahha Brienemien
            Gelukkig is het uitsnijden goed gelukt, en de kwaliteit valt best mee met de originele versie

            Moet ik dan een blanco laagje openen en het daarop opslaan?
            En dat laagje eronder schuiven doe je 'hoe'?

            Probleem is dat ik versch kleine beelden op 1 'kaart' wil...
            en er niet direct een oplossing voor zie.

            Comment


            • #7
              Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

              Het principe met photoshop is dat je met lagen werkt
              Je neemt dus idd je achtergrondlaag (al dan niet wit of kleur) dan een laag met een foto, dan een nieuwe laag met nog een foto enzo,
              Ieder iets dat je invoegt staat op een laag.
              Wil je 5 fotos, dan heb je dus 6 lagen (5 van de fotos en 1 van de achtergrond)

              Je moet anders maar es googlen, er bestaan genoeg tutorials, maar om dat nu allemaal in 1 2 3 uit te leggen en aan te leren ....

              Comment


              • #8
                Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

                knip alles uit met de pentool
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

                  Doe pentool vind ik supermoeilijk voor een leek als mij.
                  Ik heb, zoals in het filmpje, met de snelslecteerder(of hoe het ook noemt)
                  een snelle selectie gedaan, die dan omgekeerd en gemaskerd...
                  Het resultaat mag er echt wel zijn(ik ben er althans tevreden mee, wellicht ook omdat ik maar een leek ben

                  Ja Brienemien, maar al die tutorials zijn goed voor als je veel tijd hebt, en dat heb ik niet
                  Zolang ik hetgeen 'rond' krijg dat ik nodig heb, ben ik content.

                  Maar het is en blijft wel een fascinerend iets, die photoshop.
                  Ben er zelfs zodanig door gefascineerd dat ik het overweeg om er lessen rond te nemen

                  Comment


                  • #10
                    Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

                    Moet je zeker doen
                    en nu nog je ventjes op de nicnacjes krijgen e

                    zeker resultaat tonen e

                    Comment


                    • #11
                      Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

                      Ok, maar wel nie hier opt forum zenne...lacheuuuuuuu

                      K zal hier, voor t af is, nog wel ne keer of 10 teen en tander moeten komen vragen.
                      Laten we hopen dat er voor alles zo'n filmke bestaat he

                      Comment


                      • #12
                        Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sarahtjen Bekijk bericht
                        Mwoehahahahha Brienemien
                        Gelukkig is het uitsnijden goed gelukt, en de kwaliteit valt best mee met de originele versie

                        Moet ik dan een blanco laagje openen en het daarop opslaan?
                        En dat laagje eronder schuiven doe je 'hoe'?

                        Probleem is dat ik versch kleine beelden op 1 'kaart' wil...
                        en er niet direct een oplossing voor zie.
                        Een uitleg voor de lagen is dat je die moet zien als de lagen kledij die je aantrekt,je body kan je zien als de originele foto,of een copy van wat je ziet,en dat word dan de achtergrond laag,iedere andere laag komt daarboven,en dan neerwaarts samenvoegen,iedere laag boven de achtergrondlaag kan je nog eens bewerken,of verplaatsen,en dan de samengevoegde lagen opslaan als jpg,dit is hoe het werkt in Gimp, maar ik denk dat het in andere progr. ongeveer hetzelfde moet zijn,er zijn nog andere mogelijkheden,maar dan ben ik volgende week nog aan het schrijven. grtjes en succes
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

                          Fijn dat er nog zoveel behulpzame mensen zijn!

                          Versch lagen over mekaar,maar hoe wordt dat dan opgeslagen?
                          Alle lagen apart?
                          En hoe selecteer je dan welke laag je wil bewerken?
                          Om het uiteindelijke kaartje(ge ziet t,ik ben positief he,ik geloof erin dat ik dat nog ga bekomen ) dan afgedrukt te krijgen, hoe sla ik dat dan best op?

                          Edit : gimp heb ik héél lang geleden eens op aanraden van een vriend gedownload,
                          maar ik snapte er de ballen van.
                          Mijn kennis van het Engels is best ok, maar niet in die vaktermen.
                          Nu was ik zo content dat ik van PH de trialversie in het Nederlands kon downloaden,
                          blijkt dat het wel haast overal staat uitgelegd in het Engels...welcome to the world
                          of opportunities

                          Comment


                          • #14
                            Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sarahtjen Bekijk bericht
                            Versch lagen over mekaar,maar hoe wordt dat dan opgeslagen?
                            Alle lagen apart?
                            neen het is te zien hoe je het opslaat
                            wil je er vb morgen verder an werken sla je het op als PSD, dan behoud je de lagen
                            is het klaar en wil je afdrukken, sla je op als JPG, dan heb je 1 laag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sarahtjen Bekijk bericht
                            En hoe selecteer je dan welke laag je wil bewerken
                            dan ga je gewoon op je laag staan in het lagenpalet (zie je aan de rechterkant)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sarahtjen Bekijk bericht
                            Om het uiteindelijke kaartje(ge ziet t,ik ben positief he,ik geloof erin dat ik dat nog ga bekomen ) dan afgedrukt te krijgen, hoe sla ik dat dan best op?
                            als JPG dus


                            Oorspronkelijk geplaatst door Sarahtjen Bekijk bericht
                            Nu was ik zo content dat ik van PH de trialversie in het Nederlands kon downloaden,
                            blijkt dat het wel haast overal staat uitgelegd in het Engels...welcome to the world
                            of opportunities

                            tik in google vertaling photoshop engels nederlands in en dan vind je -tig tallen lijsten met de vertalingen

                            Comment


                            • #15
                              Re: nogmaals : persoon uit foto knippen/snijden/halen

                              pentool rondom gaan.
                              path
                              load path as a selection.
                              ctrl shift i
                              del

                              dan heb je uitgeknipt.
                              hier en daar misschien beetje gummen.
                              mocht je hulp nodig hebben horen we het
                              Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                              Comment

                              Working...
                              X