Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nik collection color efex pro4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nik collection color efex pro4

    Nu heeft Nik collection color Efexpro4 (gratis verdeeld via google) steeds gewerkt op m'n photoshop cc2015 en sinds kort werkt deze plugin niet meer.
    Alle andere plugins van Nik collection doen het wel.
    De foto wordt ingeladen via photoshop. Je kan de bewerking doen in colorefex, maar bij het bevestigen zou hij terug naar photoshop moeten gaan en dan wordt photoshop telkens afgesloten.

    K'heb de plugin verwijderd, terug opnieuw geïnstalleerd en heb hetzelfde probleem.

    Nu gebruikt een vriendin dit programma met Lightroom en ook bij haar wordt sinds kort, na de bewerking, Lightroom automatisch afgesloten.

    Heeft er iemand hier nog ervaringen mee? Zijn er mensen bij wie het wel nog werkt bev. (in cc2015)
    Zou het kunnen liggen aan een bepaalde updates van apple, want voor de rest zijn er ivm photoshop geen updates gedaan.
    En nik collection wordt niet meer up to date gemaakt. Vandaar dat het gratis is geworden.

    Op google kan ik hier niet onmiddellijk iets over terugvinden.

    Mvg,

    Lieven

  • #2
    Re: Nik collection color efex pro4

    Nu... eerst al zeggen dat ik CEP4 niet of nauwelijks gebruik.
    Ik draai Mac OS 10.13.2, en Photoshop CS6 (13.0.6). Ik open een JPG, kies Filters>Nik Collection>CEP4 en kies daar een willekeurig effect. Dat gaat ogenschijnlijk allemaal goed, effect wordt toegepast, maar bij terugkeren naar Photoshop word ik er zonder pardon (en ook zonder melding van crash, wat vrij abnormaal is) eruit gegooid. PS CS6 opnieuw opstarten, ander CEP4 filter kiezen --> hetzelfde.
    Ik kan je verhaal dus alleen maar bevestigen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Nik collection color efex pro4

      Even een test gedaan met Affinity Photo 1.6.6, waar ik de Nik Collection als plugin gebruik. Zelfde jpg, zelfde filter, no crash. Het probleem moet dus toch in de combinatie met Photoshop te zoeken zijn.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Nik collection color efex pro4

        Hier even de test gedaan onder Windows10, LR6.13, PS CS6.

        Zowel LR -> CEP4, als LR -> PS -> CEP4 lijkt toch te werken als normaal.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Nik collection color efex pro4

          Nik is door Google verkocht aan DXO en is nu een onderdeel van DXO software Photolab (betalend). Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Nik collection color efex pro4

            ik werk met PS CC. Even geprobeerd om die Color Efex Pro toe te passen, en alles werkt vlekkeloos. Ook de Silver Efex Pro werkt perfect (deze vind ikzelf de meest bruikbare filter uit de reeks, en gebruik hem vrij frequent).

            Comment


            • #7
              Re: Nik collection color efex pro4

              Bij het checken van andere Nik filters bleken ook enkele andere niet meer te werken, enfin: hetzelfde effect te geven: onverwacht afsluiten van Photoshop zonder crashreport of melding.
              Ik heb zonet de recentste versie (nikcollection-full-1.2.11.dmg) van Nik Collection ge-download van DxO. Maar de-installatie en herinstallatie zal iets voor morgen of overmorgen zijn, vrees ik.
              High Sierra heeft wel wat veranderingen teweeggebracht. Ik ben 'ns benieuwd of opnieuw installeren effect gaat hebben of niet.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Nik collection color efex pro4

                Tiens, onder CC2017 werkte de complete Nik collection bij mij nog probleemloos ook al gebruikte ik ze al geruime tijd niet meer.
                Het was wel de gratis versie van Google die ik al sedert een jaar of 2 had (was wel de finale versie).
                Met de komst van CC2018 onlangs heb ik besloten om de collectie volledig te verwijderen omdat ik ze toch niet meer gebruikte en ze imo wat achterhaald was.

                Comment


                • #9
                  Re: Nik collection color efex pro4

                  color efex pro4 is het enige dat bij mij, als standalone weliswaar wel werkt. Ik gebruik PSP en kan de Nik Col dus niet als plug in gebruiken. De rest van de Nik Col werkt niet als standalone.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nik collection color efex pro4

                    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                    .... heb ik besloten om de collectie volledig te verwijderen omdat ik ze toch niet meer gebruikte en ze imo wat achterhaald was.
                    Welk programma gebruik je nu dan als je Nik achterhaald vind ?

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nik collection color efex pro4

                      Het probleem is op te lossen op deze manier.
                      Na het bewerken klik je op 'instellingen' (links onder)
                      Dan tab 'na dat 'OK' is geklikt' de keuze maken 'het filtereffect op de huidige laag toepassen' (bovenste van de twee kiezen) en geen probleem meer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nik collection color efex pro4

                        Op Mac? Maakt voor mij geen enkel verschil! Of misschien wel: ditmaal blijft PS CS6 gewoon hangen (beachball) en moet ik via Force Quit (Photoshop is not responding) het boeltje zelf afsluiten.
                        (maar ik ben -omwille van andere zaken aan m'n hoofd- nog niet begonnen aan het de-installeren, en opnieuw installeren van de nieuwste versie van Nik Collection.)
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nik collection color efex pro4

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Welk programma gebruik je nu dan als je Nik achterhaald vind ?

                          grts
                          Sieg
                          Wel PS zelf eigenlijk.
                          Alles wat bv color efex en analog efex doet kan je evengoed bereiken in PS door zelf adj. layers toe te passen op je foto. PS heeft gewoon meer mogelijkheden en controle, je moet het alleen leren gebruiken.
                          Eens je via adj. layers een mooie color grading hebt aangemaakt kan je die zelf exporteren als een LUT (LookUpTables) en zo later toepassen op elke foto die je wenst.
                          LUT's worden verkocht in packets maar je kan er ook gratis vinden op het net. PS heeft er ook standaard een aantal in het adjustment panel (Color Lookup).
                          Zoek maar eens naar LUT's op het net en er zal een wereld van color grading opengaan waar NIK zal van blozen.

                          Voor silver efex geld eigenlijk hetzelfde plus dat ik, imo, vind dat ik betere ZW kan maken via bv HSL sliders en dergelijke.

                          De andere programma's heb ik nooit gebruikt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nik collection color efex pro4

                            Ik heb deze namiddag de kans gezien om mijn Nik Collection te de-installeren, en te installeren van een nieuwe download (van DxO), versie 1.2.11. Helaas bracht dit, voor het gebruik in PS CS6 geen verbetering. De bovengemelde crashes (zonder rapport!) blijven bestaan. Ik heb dan wat tests gedaan op de Nik Collection vanuit andere software (Aperture 3.6, Lightroom 6.13, Affinity Photo 1.6.6) en geen enkele programma vertoont hetzelfde gedrag als Photoshop. D'er is dus duidelijk een probleem tussen PS CS6 en Nik. Ik gebruik (al meer dan een jaar) enkel Presharpener, Output Sharpener en Define, en die geven geen probleem. Viveza werkt ook nog, maar de andere blijkbaar niet meer.
                            Last edited by LesC; 16 december 2017, 15:24.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nik collection color efex pro4

                              " PS heeft gewoon meer mogelijkheden en controle, je moet het alleen leren gebruiken." Je hebt hier misschien wel een punt tcf, maar niet iedereen is zo bedreven in PS dat hij of zij die resultaten kunnen bereiken. Nik geeft je een snel overzicht van een toch vrij groot aantal effecten, waarvan er veel toch echt wel bruikbaar zijn. Daarbij heb je dan nog de mogelijkheid om elk effect bij te sturen tot het helemaal naar je zin is, zonder dat je daarvoor veel kennis van PS nodig hebt. Het is bovendien helemaal gratis ! En tot nader order werkt het prima bij PS CC. Ik snap ook niet de grote weerstand bij velen onder ons tegen die abonnement-versie van PS. Er worden massa's geld uitgegeven aan soms de meest nutteloze materialen (kijk maar eens in de kast wat er allemaal ongebruikt in een doos zit !), terwijl je voor 12 euro per maand een feilloos werkend programma hebt, met bovendien nog LR gratis erbij.....

                              Comment

                              Working...
                              X