Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mss een draad opstarten met communie kaartjes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?


    1.


    [COLOR="rgb(105, 105, 105)"]2.
    [/COLOR]

    [COLOR="rgb(105, 105, 105)"]3.[/COLOR]
    No rules. Great shots.
    -
    Online

    Comment


    • #17
      Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

      hier mijn bijgrage heb deze gemaakt van de dochter van een vriendin





      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #18
        Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

        Ook enkele voorbeeldjes van mij




        Comment


        • #19
          Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

          Kzie hier leuke ontwerpjes, maar de keuze van een aantal lettertypes laat de wensen over... (niet negatief bedoeld he... maar 't stoort me wel)... voor rest, leuke dingen!

          Tim W.
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

          Comment


          • #20
            Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

            maar de keuze van een aantal lettertypes laat de wensen over...
            Understatement... Deftige foto's worden volledig verpest door gruwelijke lettertypes en hun kleuren.
            Stekende pijn in ieder grafisch bewust oog.

            Comment


            • #21
              Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

              Hier staan echt mooie dingen tussen!! Ik heb mijn kaartjes ook zelf gemaakt, maar ze zijn bijlange nog niet zo mooi als deze hier.... Heb ook nog veel te leren

              Comment


              • #22
                Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                had ze wel al in een ander sub forum gezet, ga ze hier ook nog een keer plaatsen, staan ze lekker allemaal samen.
                Een paar berichtjes hoger zag ik dat iemand het over lettertypes had, ga eens kijken op dafont.com , als je daar niets kan vinden, zul je nergens iets vinden. :-)







                zoals wel meer, voor de liefhebbers een iets grotere versie:



                Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                Comment


                • #23
                  Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                  Aan Jupilleke:
                  Hoe noemt het lettertype van je eerste kaartje aub?
                  Alvast bedankt!

                  Comment


                  • #24
                    Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                    zal ik je vanavond laten weten Tinneketin.
                    ----
                    edit:

                    heb het al gevonden, het heet "Sketch Block"
                    Archive of freely downloadable fonts. Browse by alphabetical listing, by style, by author or by popularity.


                    Greetz

                    ----
                    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                    Comment


                    • #25
                      Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                      Bedankt, is een tof lettertype! ;o)
                      Leuke kaartjes ook trouwens!

                      Comment


                      • #26
                        Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                        Ik heb hier prachtige communie kaartjes gezien...

                        Maar kan er mij iemand helpen met volgende 2 vraagjes:
                        1. Met welk programma maken jullie dit?

                        Ik ben op zoek naar een degelijk programmatje om kaartjes te maken,
                        maar weet nog niet goed hoe of wat.
                        Bestaat een programma eventueel in freeware waar je foto's kan schikken en
                        tekst op kwijt kan, zoals in de kaartjes op het forum?
                        (de fotobewerking zelf doe ik reeds in het freeware prog. Photofiltre)

                        2. Printen jullie deze zelf of bestellen jullie deze online en zo ja waar?

                        Ik zou zelf graag na het samenstellen van het kaartje dit online bestellen (dus niet zelf afdrukken!).
                        Uiteraard zijn er heel wat sites, maar bij de meeste ben je reeds gebonden aan een
                        vast formaat en reeds voorgedefinieerde layout.

                        Kan er mij iemand helpen met deze 2 vragen?
                        Ik zelf heb reeds een adres http://www.pixbook.nl/home.php?LANG=NL
                        Maar ik vermoed dat ik hier beperkt zit tot een aantal vaste formaten...?
                        Fotografie Lieven Mijn fotografie website...

                        Comment


                        • #27
                          Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                          1. ikzelf maak communiekaartjes met CorelDraw
                          2. Afprinten doe ik bij de lokale fotograafwinkel of bij extrafilm
                          Formaten zijn dan meestal 10x15 - 21x10 - 15x15 (standaardformaten dus)

                          Comment


                          • #28
                            Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                            Ik heb mijn kaartjes hier niet gepost, maar heb er gemaakt in Photoshop CS4 (helaas geen freeware) En heb de ontwerpjes laten afdrukken via Spector.

                            Comment


                            • #29
                              Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                              Ik zal de mijne hier ook maar posten... Ik weet, er is nog veel werk aan de winkel, vandaar ik ook begonnen ben met een avondcursus photoshop... Tips en opmerkingen zijn natuurlijk welkom, daaruit kan ik misschien ook nog veel leren





                              Comment


                              • #30
                                Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                                @ wanderer:

                                1: de kaartjes die ik maak, komen allemaal uit Photoshop CS3. Het is best wel een vrij omvangrijk programma, maar als je der even mee bezig bent en veel "speelt" kun je der echt wel mooie dingen mee aanvangen. Het is niet free- of shareware, maar als je iemand kent met een studentenkaart kun je tegen een zacht prijsje het pakket aankopen.

                                2: Afprinten varieert van wat ik wil. deze keer komen de kaartjes van foto.com. Tot hiertoe hebben we toch al teen en tander door hun laten doen en nog nooit echt klachten gehad. Ik moet wel zeggen dat ik de indruk heb dat ze een beetje slachtoffer van hun succes zijn en dat de levertijden nu iets langer zijn dan pakweg 1 of 2 jaar geleden.
                                Als ik kalenders laat drukken, doe ik dat bij ofwel Hema ofwel Colruyt, met voorkeur voor Colruyt: snelheid én kwaliteit. (ik heb één keer bij albumprinter.nl een album laten printen, en die was echt slecht ( maar ik kan pech gehad hebben)

                                Greetz
                                Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                                Comment

                                Working...
                                X