Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: Monitor stuk

  1. #1
    Geregistreerd: 29 oktober 2005

    Standaard Monitor stuk

    Krijg vandaag een telefoon van Alternate, dat mijn ruil scherm er is, Heb een E-Mail teruggestuurd dat ik geen tweede hands scherm wil. mijn scherm is maar vier weken oud en is al drie weken weg. dat ik mijn scherm terug wil of een nieuw scherm, ook een klacht gestuurd naar test aankoop, en een E-Mail naar ASUS Belgié, bij alternate zeggen ze dat ze daar geen inzicht in hebben, dat kan wel, maar ik wil geen scherm krijgen dat al twee of drie jaar oud is.

  2. #2

    Standaard Re: Monitor stuk

    Probeer je nu "iets" door het slijk te halen? Denk eerder dat je het in eerste instantie al fout hebt aangepakt.

  3. #3
    Geregistreerd: 29 oktober 2005

    Standaard Re: Monitor stuk

    Heb over wat jaren terug ook eens een ruil printer gehad van HP, waar Ik na 7 maanden mee in pan viel, terug kontact met HP genomen en kreeg als antwoord, op een ruil staat maar 6 maand garantie. heb ook aangehaald dat de garantie op de printer die IK gekocht had de garantie nog niet verlopen was. Had hem maar niet moeten aannemen dat was hun antwoord !!!

  4. #4
    Geregistreerd: 7 september 2011

    Standaard Re: Monitor stuk

    Als ik me niet vergis heb je volgens de wet GEEN recht op een nieuwe monitor.
    De producent is wel verplicht jouw monitor te repareren (tenzij je dingen hebt gedaan waardoor de garantie zou vervallen). Als de producent niet in staat is de reparatie uit te voeren, dan is dat een andere zaak.
    Als je product niet werkt bij aankoop dan zal een degelijke firma dit meestal beschouwen als een DOA (dead on arrival) en een nieuw toestel geven, maar verplicht zijn ze daartoe niet. Alles hangt af van het beleid van de producent en niet van de winkel.
    Ik heb ooit eens een Blu-Ray speler gekocht van Philips. Die is 6 keer (!) in reparatie gegaan ... op de duur waren ze het beu en hebben ze een nieuwe gegeven.
    Hoedanook, 3 weken reparatie is nu niet overdreven - toch zeker niet in deze drukke periode. Hoe frustrerend het ook is maar met azijn vang je geen vliegen en Test Aankoop zal je hier niet (nog niet) kunnen helpen.

    ps. Ik heb mijn monitor van nog geen jaar vorige week opgestuurd voor reparatie. Een Eizo van 1400 euro. **** happens. Reparatiecentrum is in Duitsland en zal wel een tijdje weg zijn ... vervelend, maar ik heb liever dat hij wat langer weg is en dat de reparatie goed is uitgevoerd.
    Laatst gewijzigd door philitalia; 27 december 2017 om 09:31
    Mvg Philip

  5. #5

    Standaard Re: Monitor stuk

    Ik ken helemaal niets betreffend Recht, maar de gewoonte is dat als een apparaat niet kan gerepareerd worden (het is tegenwoordig steeds meer het geval), krijg je het bedrag terug. Dat gaat niet rechtstreeks, maar meestal moet je wachten 1 of 2 maanden. Het is bij mij gebeurd met een apparaat van Carrefour en bij iemand anders met een Laptop van Aldi. Als je het bedrag terugkrijgt, koop je wat je wil. Meestal is voordelig voor jou. In het geval dat je voor een verlenging van de garantie betaald had (5 jaar), de eerste 3 jaren krijg je het 100% terug en van 3 tot 5, een 80%.

  6. #6
    Geregistreerd: 7 september 2011

    Standaard Re: Monitor stuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
    Ik ken helemaal niets betreffend Recht, maar de gewoonte is dat als een apparaat niet kan gerepareerd worden (het is tegenwoordig steeds meer het geval), krijg je het bedrag terug.
    Dat gebeurt inderdaad, maar dat is niet de regel. Terugbetaling is zeker geen verplichting onder de standaard garantievoorwaarden en kun je niet eisen - als je een bijkomende verzekering hebt afgesloten dan verandert dat de zaak.
    Dat men zegt dat een apparaat niet meer gerepareerd kan worden hoor je vaker ... als het goedkoper is om een nieuw apparaat te geven dan de werkuren van een reparateur en transportkosten te betalen.
    Mvg Philip

  7. #7

    Standaard Re: Monitor stuk

    Eerst en vooral moet je in België het verschil maken kopen door particulier of door zelfstandige/bedrijf.

    Als zelfstandige heb je geen 2 jaar wettelijke garantie, daar geld enkel de commerciële garantie die meestal maar 1 jaar is.
    Als particulier heb je ook de commerciële garantie, maar ook de wettelijke garantie van 2 jaar.

    De wettelijke garantie:
    Als particulier heb je 2 jaar garantie van de verkoper, die mogen dus niet zeggen " ja maar merk X zegt dat ze maar 1 jaar garantie geven ( dat is dus de commerciële garantie)"
    2 jaar is wel niet zo maar 2 jaar, we wonen tenslotte in België.
    In de eerste 6 maand moet de verkoper bewijzen dat het defect er niet was en het probleem dus bij de gebruiker ligt
    maar vanaf de 7de maand moet de koper bewijzen dat het defect er wel in zat van bij de verkoop ( probeer dit maar eens )
    Gelukkig zijn ze daar meestal soepel in.

    En dan waar de meeste mensen het fout hebben, en denken dat ze weken moeten wachten op hun toestel dat in herstelling is,

    U heeft het recht de kosteloze herstelling of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
    Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van het verkoopcontract te eisen.

    Dus als je toestel stuk is binnen de week en het duurt enkele weken, dan heb je volgens mij recht om een nieuw toestel te eisen.
    zeker als dit al voor de 2de keer zou gebeuren.

    Als het toestel toch weg is voor enkele weken, dan wordt de garantie stop gezet voor deze periode en loopt pas verder als je het toestel terug hebt.

    Hoe het eigenlijk zit met een gebruikt toestel te krijgen als omwisseling, dat weet ik niet, maar de garantie van het eerste toestel loopt volgens mij verder op dit toestel.
    je zou dit kunnen navragen aan de consumentenombudsdienst

    Meer info op
    http://economie.fgov.be/nl/consument...ijke_garantie/

  8. #8
    Geregistreerd: 7 september 2011

    Standaard Re: Monitor stuk

    Ik weet niet of we nu nog on-topic zijn, maar ik vind dit zeker een interessant onderwerp en dank voor de extra info Mlap.

    Het zit 'm natuurlijk in de bewoording en de wet staat hier weer voor interpretatie open. Met een omschrijving als "in functie van wat redelijk is " en een beetje later over de reparatie die "niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd" kan men alle kanten op.
    Wat is "redelijk" ? Mijn monitor die in reparatie is (waar ik eerder over schreef) is nu al 2 weken weg, maar het reparatiecentrum is in Duitsland. Zeer vervelend, maar ik vind dat - tot nu toe - niet een onredelijke termijn gezien de kerstperiode en wacht ik geduldig af. Misschien ben ik te braaf ?
    Mvg Philip

  9. #9
    Geregistreerd: 29 oktober 2005

    Standaard Re: Monitor stuk

    deze monitor zijn af fabriek gekalibreerd, had gisteren een E-Mail ontvangen van de winkel dat mijn monitor terug was, Ik deze namiddag naar de winkel, en in eens is het mijn monitor niet. Het is een ruil. Moet Ik niet hebben. Ik wil mijn monitor terug, daar weet ik van hoe houd hij is. Ook de kalibratie is er niet bij, een ruil monitors kan men aan de helft van de waarde kopen. Nu gaan ze kijken of ze die kunnen laten kalibreren; en ook de papieren er van bij steken. heb ook gevraagd dat ze mijn monitor moeten zoeken. hebben mij gezegd dat dat onmogelijk is, deze is in het buitenland. Nu afwachten.

    Heb ook een E-Mail van ASUS, dat zij geen monitors herstellen.

  10. #10
    Geregistreerd: 29 oktober 2005

    Standaard Re: Monitor stuk

    Gisteren avond hebben ze nog gebeld dat ze een nieuwe monitor gaan bestellen. ze laten mij iets weten dat hij binnen is, Hebben ook gezegd dat ze mijn standpunt begrijpen.
    Ik ben zeer tevreden over deze winkel, altijd al geweest.

  11. #11

    Standaard Re: Monitor stuk

    Dan lijkt alles in orde te komen

    --
    map.
    T.T.

  12. #12
    Geregistreerd: 25 november 2005

    Standaard Re: Monitor stuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
    deze monitor zijn af fabriek gekalibreerd,
    Maar niet op jou videokaart, dus als je wil dat jou computer de juiste kleuren weergeeft zal je hem op jou computer moeten kalibreren.
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

  13. #13

    Standaard Re: Monitor stuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Maar niet op jou videokaart, dus als je wil dat jou computer de juiste kleuren weergeeft zal je hem op jou computer moeten kalibreren.
    en dus koopt ge ne monitor, met een kalibratie ingebouwt, waar ge geen lap mee bent.
    ik koop altijd een gewoon scherm, en heb ne spyder staan, en dat werkt wel

  14. #14
    Geregistreerd: 29 oktober 2005

    Standaard Re: Monitor stuk

    dus die mensen die een EIZO scherm kopen zwieren hun geld dan ook de deur uit ????? of is dar dan niet zo

  15. #15

    Standaard Re: Monitor stuk

    ge koopt een st..nt duur scherm , en ge hangt dat aan een pc'ke van den ..., waar een kaart insteekt van k.st men botten, dan smijt je geld weg
    ge koopt een........................... , en ge hangt die aan ne pc met een wreed dure kaart , dan nog hebt ge niks, ( want elke kaart zal een kleur beter weergeven, dan een ander )
    het systeem is zo goed als de zwakste schakel, en dat is altijd, dan ne niet gecalibreerde pc.
    wat ben je dan met een gecalibreerd scherm ???
    en als je dan je scherm moet calibreren op die pc zodat de 2 een goed resultaat geven, wat ben je dan met een gecalibreert scherm ??
    ik heb hier nen hp 24" staan, met ne ( serieuze ) pc, en ik calibreer dat met ne spyder 5 , dus wat zou ik zijn met een gecaibreert scherm ?? enkel geld weggooien.

  16. #16

    Standaard Re: Monitor stuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    ge koopt een st..nt duur scherm , en ge hangt dat aan een pc'ke van den ..., waar een kaart insteekt van k.st men botten, dan smijt je geld weg
    ge koopt een........................... , en ge hangt die aan ne pc met een wreed dure kaart , dan nog hebt ge niks, ( want elke kaart zal een kleur beter weergeven, dan een ander )
    het systeem is zo goed als de zwakste schakel, en dat is altijd, dan ne niet gecalibreerde pc.
    wat ben je dan met een gecalibreerd scherm ???
    en als je dan je scherm moet calibreren op die pc zodat de 2 een goed resultaat geven, wat ben je dan met een gecalibreert scherm ??
    ik heb hier nen hp 24" staan, met ne ( serieuze ) pc, en ik calibreer dat met ne spyder 5 , dus wat zou ik zijn met een gecaibreert scherm ?? enkel geld weggooien.
    Kalibratie van fabriek af is een basis meegegeven door de fabrikant en dit doen Eizo, Dell en nog vele andere dus kan je starten met een goed beeld maar daarom is het beeld nog niet afgestemd
    op de videokaart dat in je eigen pc zit dus is als het om fotobewerking gaat is een eigen kalibratie toch gewenst maar niet noodzakelijk voor wie aan fotobewerking doet op een laag niveau.
    Dus kan je eigenlijk met zo een beeldscherm al aardig starten maar goedkope beeldschermen die met het gegeven komen dat het al gekalibreerd is daar zou ik niet verder op willen bouwen.
    Achter elke foto zit er een verhaal --- http://dvlknokke.smugmug.com/
    Nikon D850 - D750 - Nikkor 14-24 / 24-70 VR / 24-120 / 70-200 / 80-400 / 105 macro. Fuji XT2

  17. #17

    Standaard Re: Monitor stuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    dus kan je starten met een goed beeld maar daarom is het beeld nog niet afgestemd
    op de videokaart dat in je eigen pc zit dus is als het om fotobewerking gaat is een eigen kalibratie toch gewenst .
    als je het dan nadien toch moet calibreren , wat baat dan de meerkost van een gecalibreert scherm ?
    koop voor dat geld ne spyder of.. en je bent altijd gecalibreert

  18. #18

    Standaard Re: Monitor stuk

    Sommige moeten eens googlen op "monitor ingebouwde kalibratie"
    of de website van shoot eens bezoeken.
    dan leren ze het verschil tussen interne calibratie of een bakje tegen de monitor hangen (mijn bakje een oude spider )

  19. #19

    Standaard Re: Monitor stuk

    Denk dat er hier nogal veel misverstanden bestaan
    Ten eerste, elke monitor, duur of goedkoop, wordt in de fabriek gecalibreerd maar dat wil niet zeggen dat je deze thuis op je computer niet meer moet calibreren als je een beetje deftig te werk wilt gaan.
    Ten tweede, het is niet dat een dure EIZO zo duur is omdat deze gecalibreerd is en ook niet omdat deze een ingebouwde calibratie heeft, het is de kwaliteit van het paneel dat van tel is maar ook de service na verkoop
    Ten derde, een EIZO met ingebouwde calibratie moet ook gecalibreerd worden, enkel zit daar het toestel al ingebouwd en heb je geen aparte Spyder (of ander merk) meer nodig.
    Ten vierde, elk scherm verliest na een tijdje lichtsterkte in bepaalde kleuren, daarom moet elk scherm na enkele maanden (periode zelf te kiezen) wederom geclibreerd worden

    Dus zeggen dat een dure EIZO weggegooid geld is omdat je deze toch nog moet calibreren is totaal naast de kwestie


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
    ps. Ik heb mijn monitor van nog geen jaar vorige week opgestuurd voor reparatie. Een Eizo van 1400 euro. **** happens. Reparatiecentrum is in Duitsland en zal wel een tijdje weg zijn ... vervelend, maar ik heb liever dat hij wat langer weg is en dat de reparatie goed is uitgevoerd.
    Philip, daar zit dan ook voor een deel de kost bij EIZO, deze wordt gratis bij je thuis opgehaald en gratis weer bij je thuis hersteld afgeleverd, meestal wordt zelfs gewoon het IPS paneel vervangen en heb je weer een splinternieuwe monitor.
    Je moet eens kijken als het scherm terug is naar je teller van het aantal branduren, normaal zal deze bij vervanging terug op nul staan.
    Zelf heb ik vorig jaar een probleem gehad met m'n EIZO, toestel was bijna vier jaar oud maar werd volledig hersteld en vernieuwd onder garantie, ik heb wel rechtstreeks contact opgenomen met EIZO en ben niet via de winkel gegaan
    Het scherm was amper een klein weekje weg en werd volledig vernieuwd, dus na vier jaar kon ik weer starten met een nieuw scherm



    grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 4 januari 2018 om 13:27
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  20. #20
    Geregistreerd: 7 september 2011

    Standaard Re: Monitor stuk

    @Sieg Ik ben hierin nogal pragmatisch. Dingen gaan nu eenmaal stuk ... kan gebeuren. Voor Eizo alleen maar lof, zowel voor de monitor als de service. Hij is in het reparatiecentrum in Duitsland 22 december afgeleverd door de koerier en vandaag netjes teruggebracht. Gezien de kerst- en nieuwjaarsperiode vind ik dit meer dan zéér behoorlijk.
    Tijdens de reparatie heb ik mijn oude monitor bovengehaald en toen viel het verschil in kwaliteit pas echt goed op ... het verschil in prijs is niet alleen maar marketing.

    ps. Ik heb de branduren even nagekeken, maar die lopen gewoon door, dus geen nieuw paneel ... maar het probleem is verholpen en dat is wat telt.
    Laatst gewijzigd door philitalia; 4 januari 2018 om 15:19
    Mvg Philip

  21. #21
    Geregistreerd: 29 oktober 2005

    Standaard Re: Monitor stuk

    gaat men niet zo zeer of de kalibratie ook wel een beetje, maar omdat ik mijn eigen scherm terug wil; dat maar een week bij mij is geweest. en op ASUS site kan je software afhalen om te kalibreren,
    en het zijn de displaypoort, dvi poort die niet gaan. displaypoort ging totaal niet, en dvi poort dan viel mijn monitor uit naar een paar uur, dan terug aan alleen sneeuw.
    als je morgen met een nieuw auto naar de garage gaat moet die je toch ook geen ander auto geven die ouder is dan die van jou

  22. #22

    Standaard Re: Monitor stuk

    als je morgen met een nieuw auto naar de garage gaat moet die je toch ook geen ander auto geven die ouder is dan die van jou
    je trekt het nu wel erg in het scheve, kent ge het verhaal van de appels en peren?

Soortgelijke discussies

  1. 18 - 55 stuk
    Door playmaker in forum Objectieven
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 21 maart 2013, 22:50
  2. ML-L3 stuk?
    Door Kaszi in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18 januari 2012, 10:39
  3. Monitor is stuk: Dringend op zoek naar nieuwe monitor!!!!
    Door Moris in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 9 maart 2010, 19:24
  4. AF stuk
    Door Hotchpot in forum Objectieven
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 20 november 2007, 09:13

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •