Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miss Sara

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miss Sara

    Hoi,

    Ik kreeg een foto waarvan gevraagd werd een flyer te maken voor een komende verkiezing. De foto was op zijn zachtst gezegd "niet goed" De foto heb ik dus zelf niet genomen, weet niet of het kwaad kan in "fotobewerking"
    Ik heb dan maar een poging ondernomen om er nog iets deftigs van te maken. Ben ik hier in gelukt?
    De tekst op de foto, mag je commentaar geven, maar was op uitdrukkelijk verzoek van de miss herself, daar had ik weinig of geen inspraak in....



    Wat heb ik allemaal proberen aan te passen?
    - om te beginnen uiteraard het lelijke “kruis op de muur.
    - Beetje brightness en contrast voor de gehele foto wat lichter te krijgen
    - Dan zowat elke apart deel van het lichaam in nieuwe, aparte laag gezet
    - Gelaat een beetje bruiner proberen krijgen
    - Tanden een beetje gebleekt
    - ‘zichtbare’ borst zat een “deukje” in, aangepast
    - Boven heupen links en rechts een beetje gestroomlijnd
    - Kleur van jeans apart bijgeregeld
    - Kleurtoon van sjerp beetje levendiger gemaakt
    - Bij de laatste als spielerei truitje groen geverfd.
    - UM geprobeerd, maar maakte algemeen beeld slechter in plaats van beter

    Is het een beetje OK? Wat heb ik fout gedaan, waar kan het beter?
    Niet vergeten dat ik moest beginnen met een vrij lamentabele opname

    ---- en dan maar ineens aanpassen en raad vragen ook: hoe kan ik het doorschijnen van de BH verminderen (kon moeilijk zeggen, doe er geen aan, foto was reeds genomen)
    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

  • #2
    Re: Miss Sara

    Dat lelijke kruis op de muur moest weg, maar dan nog vind ik de achtergrond maar zozo. Probeer eens of je daar iets aangenamers kan achter gezet krijgen.

    Om de foto wat lichter te krijgen, copieer dan de foto in een nieuwe laag en meng de twee lagen in de mode "screen". Verlaag de dekking tot je het juiste helderheidsniveau hebt gevonden.

    Over de hele foto hangt een grijs-blauwe zweem. Die werk je het gemakkelijkst weg door in "kleurbalans" wat meer rood en geel te geven. Je zal zien dat de kleur van haar huid dan ook mooier/warmer wordt. Ook de kleur van de sjerp wordt dan beter. Ik weet niet of je haar tanden daarna nog moet bleken.

    Het doorschijnen van de bh kan je wegkrijgen door te clonen met als optie "Lighten". Als referentiepunt neem je het witte deel van de bh, en met dat wit ga je dan het minder witte deel boven de bh naar hetzelfde niveau brengen van de bh. Zo "verdwijnt" de bh vanzelf.

    Het groene truitje vind ik maar niks, maar laat daar de miss zelf over beslissen, dat is altijd het veiligste.

    In ieder geval, de miss mag gerust zijn, want zij is niet mis.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

    Comment


    • #3
      Re: Miss Sara

      Bij je bewerkte foto's lijkt de miss zo 'geplakt' tegen de achtergrond.
      Ik zou ook eens proberen er een vrolijkere (of stijlvollere a la balzaal ofzo) achtergrond achter te steken.
      Het groene truitje lijkt me niet slecht, wel idd de bh wat verdoezelen (of enkel de bh laten staan en het truitje wegwerken! )
      Fuji FinePix S100fs

      Comment


      • #4
        Re: Miss Sara

        Vind ook dat ondergoed maar op niks trekken : weg er mee !

        Comment


        • #5
          Re: Miss Sara

          Hij moest van een slechte foto een betere maken en daar is hij toch in geslaagd vind ik.

          Comment


          • #6
            Re: Miss Sara

            Bedankt voor de reacties, en vooral voor de tips.
            Ik ben nu bezig een iets meer geschikte achtergrond te vinden, maar die mag dan weer niet te druk zijn vanwege de teksts.
            Dat 'geplakte' komt waarschijnlijk door een fijn flitsschaduwrandje, vooral links. Pogingen om dat deftig te verwijderen zijn niet echt goed en vlot verlopen, en de tijd begint te dringen.....
            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

            Comment


            • #7
              Re: Miss Sara

              Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke
              Bedankt voor de reacties, en vooral voor de tips.
              Ik ben nu bezig een iets meer geschikte achtergrond te vinden, maar die mag dan weer niet te druk zijn vanwege de teksts.
              Dat 'geplakte' komt waarschijnlijk door een fijn flitsschaduwrandje, vooral links. Pogingen om dat deftig te verwijderen zijn niet echt goed en vlot verlopen, en de tijd begint te dringen.....
              Probeer eens de tool "tegenhouden", instellen 2 of 3 pixels, schaduw, belichting 10% de foto uitvergroten tot bv 400 % dat zie je goed de donkere blokjes en dan die schaduwlijn bleken. Heb het vlug even geprobeerd en dat lijkt te doen.
              De groene trui selectere met toverstaf, spelen met schaduwen, hooglichten en contrast doet het bh'tje bijna verdwijnen
              Linda
              Last edited by linda16093; 25 maart 2006, 11:40.

              Comment


              • #8
                Re: Miss Sara

                Haal ze even voor je lens en leef je uit man!
                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                Comment


                • #9
                  Re: Miss Sara

                  en de tips vliegen me rond de oren... nice
                  dat tegenhouden lijkt het wel te doen, is wel de eerste keer dat ik daar mee werk, dus het gaat traaaaaagjes ;-)

                  voor de lens halen zal nog wel gebeuren ;-)
                  Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Miss Sara

                    Volgens mij geeft Janvangent de beste aanpak. Je kunt mooiere/betere foto's maken en houdt er een prettigere middag aan over dan alleen maar voor je beeldscherm te zitten
                    En zo'n foto's verdiend ze toch niet

                    Maar als ik zie waar je vandaan komt en wat het resultaat is:

                    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                    Comment


                    • #11
                      Re: Miss Sara

                      Ik vind het truitje van kleur goed geslaagd, maar ik zou de riem invullen met het complement van dat groen. Kwestie van een beetje afwisseling in de kleur te zijn. Wat het juiste complement is weet ik niet, maar ik gok op een soort roze/oranje zalm achtig.

                      Verder vind ik het een hele verbetering en zeker de moeite van de tijd om er toch nog iets van te maken. Maar misschien had je liever een re-shoot georganiseerd

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: Miss Sara

                        Als je ziet met welk materiaal je moest starten, dan vind ik dat je er een zeer goed resultaat mee behaald hebt. Een nieuwe shoot was waarschijnlijk aangenamer voor je geweest, want het is een "schoontje" hoor...
                        Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
                        SB600
                        Tripod: Velbon CX 530

                        Comment


                        • #13
                          Re: Miss Sara

                          Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke
                          - Gelaat een beetje bruiner proberen krijgen
                          Op het scherm waarmee ik de foto nu bekijk zie je duidelijk dat er bruin bijgeschilderd is. Vooral bij het voorhoofd ben je rechts (links bij haar) een stuk vergeten. Evenzo bij de wenkbrouwen. Je kunt beter nooit schilderen maar in plaats daarvan de bestaande kleur bijregelen, dan is het resultaat veel beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Miss Sara

                            Leonidas, 'schilderen' heb ik niet gedaan, enkel met lle schuifregelaars die ik ter beschikking had, een beetje gespeeld.
                            Misschien wel een beetje onzorgvuldig geslecteerd -bloost-
                            Het kan natuurlijk dat Sara zelf daar een beetje te weinig 'geschilderd' heeft. :-)


                            een shoot.... wie weet, als ze verkozen is misschien ;-)
                            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                            Comment

                            Working...
                            X