Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mensen selecteren uit groot aantal bestanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mensen selecteren uit groot aantal bestanden

    Op mijn iPad kan ik basis van gezichtsherkenning (vermoed ik) foto’s selecteren waar dezelfde persoon in voorkomt. Nu zou ik hetzelfde willen doen om eens in een groot bestand dit ook te willen toepassen op mijn pc. Bestaan er daar apps of programma’s voor? De vraag is dus dat ik uit 1000 foto’s alleen die foto’s wil met die persoon op. Bedankt!

  • #2
    Re: Mensen selecteren uit groot aantal bestanden

    Tja, iPad is Apple en 't is inderdaad de gezichtherkenning die in  Photos ingebakken zit. Omdat ik mijn jpgs importeer in Photos op de iMac, en daar gezichtherkenning toepas (buiten andere data zoals locatie, enz.), hebben al mijn foto's de nodige tags.
    Maar een programma als Lightroom heeft toch ook gezichtsherkenning, niet?
    Last edited by LesC; 3 juli 2018, 18:14.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Mensen selecteren uit groot aantal bestanden

      Zie je wel: LR6.14 (de allerlaatste perpetual license):


      en

      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Mensen selecteren uit groot aantal bestanden

        Ik heb geen lightroom maar wel photoshop 6 (de laatste versie op een cd-rom ) en de bijhorende bridge. Bestaat deze feature ook in die photoshop-versie of is er een ander betaalbare (of gratis) optie?

        Comment


        • #5
          Re: Mensen selecteren uit groot aantal bestanden

          Er zijn verschillende mogelijkheden,
          Googel eens op gezichtsherkenning software en je krijgt een hoop mogelijkheden.
          Het oude Picasa, Photoshop elements, Google foto's , ......
          En er zijn er nog wel.

          Zelf gebruik ik er geen van.

          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: Mensen selecteren uit groot aantal bestanden

            Photoshop lijkt me niet direct het programma met een functie voor gezichtsherkenning. Daarom verbaast het me een beetje dat m'n voorganger PSE (Elements) vernoemt.
            Hoewel... volgens wat ik hier lees zou PSE er wel over beschikken! https://feedback.photoshop.com/photo...on_and_tagging
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X