Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Logo maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Logo maken

    Hallo,
    ik vraag mij af hoe je nu begint aan een logo maken ...

    kan dit via photoshop?
    zoja,kan er iemand mij op de goede weg helpen aub?


    alvast bedankt!

  • #2
    Re: Logo maken

    Hopelijk komt dit niet te cru over maar als je een goed logo wil, laat dit over aan mensen die er voor gestudeerd hebben.
    Wil je het toch perse zelf doen omdat het eerder een hebbeding is en het geen reflectie van je bedrijf hoeft te zijn, doe gerust.

    Ow ja, en logo's worden ontworpen in een vectorprogramma zoals Adobe Illustrator om de simpele reden dat vectoren naar hartenlust verkleind en vergroot kunnen worden, nooit in photoshop zoals wannabe ontwerpers wel eens durven doen.

    Comment


    • #3
      Re: Logo maken

      Oorspronkelijk geplaatst door StarX Bekijk bericht
      Hopelijk komt dit niet te cru over maar als je een goed logo wil, laat dit over aan mensen die er voor gestudeerd hebben.
      Wil je het toch perse zelf doen omdat het eerder een hebbeding is en het geen reflectie van je bedrijf hoeft te zijn, doe gerust.

      Ow ja, en logo's worden ontworpen in een vectorprogramma zoals Adobe Illustrator om de simpele reden dat vectoren naar hartenlust verkleind en vergroot kunnen worden, nooit in photoshop zoals wannabe ontwerpers wel eens durven doen.
      Dit komt zeker niet cru over,ik ben blij voor je reactie.
      als u er misschien voor gestudeerd hebt ...

      ik zie het eigenlijk niet goed zitten om opnieuw een heel duur programma te kopen

      Comment


      • #4
        Re: Logo maken

        Illustrator zit hier bij mij in het pakket van Photoshop ? Kijk eens of jij het ook niet hebt .

        Comment


        • #5
          Re: Logo maken

          Oorspronkelijk geplaatst door Brugesboy113 Bekijk bericht
          Dit komt zeker niet cru over,ik ben blij voor je reactie.
          als u er misschien voor gestudeerd hebt ...

          ik zie het eigenlijk niet goed zitten om opnieuw een heel duur programma te kopen
          Kan ook met CorelDraw gemaakt worden en is goedkoper dan AI

          Comment


          • #6
            Re: Logo maken

            Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
            Illustrator zit hier bij mij in het pakket van Photoshop ? Kijk eens of jij het ook niet hebt .
            "Lang geleden", toen de dieren nog spraken, heb ik een beetje geliefhebberd in Illustrator. Daar kun je gewéldige logo's mee maken. Nu zou ik het waarschijnlijk niet onmiddellijk meer kunnen want het is een superprogramma maar je "leert" het niet op 1-2-3 hoor. De mogelijkheden zijn welhaast onbeperkt !

            Comment


            • #7
              Re: Logo maken

              Oorspronkelijk geplaatst door Brugesboy113 Bekijk bericht

              ik zie het eigenlijk niet goed zitten om opnieuw een heel duur programma te kopen
              probeer het met Inkscape

              Comment


              • #8
                Re: Logo maken

                ontwerpen van een logo is niet zomaar in illustrator/photoshop iet bij elkaar smijten...
                als student grafische en digitale media kan ik u zeggen dat het ontwerpen van een (goed) logo nooit begint op de pc, maar met brainstorms, ruwe schetsen en ideeen (op papier). Daarna kan je één van je betere ideeen beter uitwerken op papier, inscannen en dan pas digitaliseren.

                voor het digitaliseren is inderdaad illustrator de beste keuze.
                je kan natuurlijk ook simpele logo's maken met softwarepaketten die ervoor gemaakt zijn. (Deze bijvoorbeeld.

                grts,
                Hans
                Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                My travel photography site

                Comment


                • #9
                  Re: Logo maken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
                  als student grafische en digitale media
                  In Mariakerke-city?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Logo maken

                    Oorspronkelijk geplaatst door StarX Bekijk bericht
                    In Mariakerke-city?
                    Snap hem niet

                    ontwerpen van een logo is niet zomaar in illustrator/photoshop iet bij elkaar smijten...
                    als student grafische en digitale media kan ik u zeggen dat het ontwerpen van een (goed) logo nooit begint op de pc, maar met brainstorms, ruwe schetsen en ideeen (op papier).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Logo maken

                      jeps, in Mariakerke city
                      volop bezig aan m'n portfolio's voor de moment
                      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                      My travel photography site

                      Comment

                      Working...
                      X