Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom verandert zijn instelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom verandert zijn instelling

    wat mij nu al een tijdje opgevallen was ,heb ik nu eens uitgepluist
    en het is wel degelijk zo, als ik foto's importeer en ik ga er daarna naar zien
    zijn ze allemaal reeds aangepast naar de volgende instellingen

    http://users.telenet.be/tweettykjell/Knipsel.JPG

    al hoewel ik er nog niks aan veranderd heb
    dit heeft dan ook een totaal vertekent beeld
    zelfs foto's die ik vorig jaar reeds gemaakt heb, waarvan ik de map nu open, worden nog automatisch aangepast
    wat is er mis of doe ik zelf iets verkeerd, ik heb al zitten zoek maar vind niet wat ik er aan kan verhelpen
    ik werk nu met lightroom 4 en heb al lightroom van de eerste versie
    weten jullie raad , ik heb er al aan gedacht om lightroom eens te verwijderen en opnieuw te installeren
    mischien is da de oplossing ik weet het niet
    graag jullie deskundig advies
    dank bij voorbaat
    mvg Tweetty
    Last edited by tweetty; 30 oktober 2012, 22:06.
    bd0379be

  • #2
    Re: lightroom veranderd zijn instelling

    Lightroom doet zoiets zeker niet uit zichzelf... dus een of andere instelling moet per ongeluk ooit eens zijn veranderd.
    Gelukkig kan je deze ook weer goed zetten :-)

    Ik vermoed dat het bij jou om een import voorinstelling zal gaan.
    Dat moet je dan eens controleren. Open het scherm importeren. Kijk in het rechterzijpaneel bij toepassen bij importeren en kijk dan na wat er bij de ontwikkelinstellingen staat geselecteerd: (dit lijstje kan er bij jou wat anders uitzien)


    Probeer eens een nieuwe reeks foto's te importeren, en pas volgende ontwikkel voorinstelling toe:


    Hiermee zou je probleem opgelost moeten zijn.

    Comment


    • #3
      Re: lightroom veranderd zijn instelling

      Lijkt wat op hetzelfde probleem als wat Photoken hier rapporteert. Ook daar heeft Danikon dezelfde oplossing aangereikt:


      Preset bij import dus.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: lightroom veranderd zijn instelling

        als je door op reset te klikken in de ontwikkelmodule het beeld terug naar zijn neutrale uitgangspositie krijgt, is het idd een verkeerd toegepaste ontwikkelpreset zoals hierboven aangegeven.
        Als je door op reset te klikken geen verschil merkt, heb je waarschijnlijk per ongeluk een nieuwe Default ingesteld.
        Je dan die dan resetten in het tabblad Voorinstellingen van de Lightroom voorkeuren.
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

        Comment


        • #5
          Re: lightroom veranderd zijn instelling

          bedankt voor jullie reakties
          bij de reaktie van danikon, als ik ging kijken naar die instellingen stond alles nog normaal
          maar ook bij piet kan ik zeggen dat ik als ik op de knop 'opnieuw instellen' klik alles terug naar de instellingen gaat 'als opname'

          mvg
          ps : ik hou jullie op de hoogte naar het verdere verloop
          bd0379be

          Comment

          Working...
          X