Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom help collection sets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom help collection sets

    elluw !

    Ik ben mezelf aan't verdiepen in collection sets in lightroom (merci Scott Kelby)
    Maar ik vind maar niet hoe ik foto's van verschillende locaties (ander fototoestel) in dezelfde collectie kan dumpen. Waarschijnlijk is het een simpel commando maar ik vind't niet meteen...
    een nieuwe collectie aanmaken lukt me perfect, incl subcategorien maar er foto's extra aan toevoegen lukt niet. (drag and drop gaat niet)

    dankjewel bij voorbaat

  • #2
    Re: lightroom help collection sets

    Met welke versie werk je?

    Hier bij mij (versie 2.5) werkt drag en drop prima. Je moet er wel op letten dat je echt de foto aanklikt om te draggen en niet enkel de kader errond. Dit heeft mij zelf al meermaals gestoord aangezien je wel kan selecteren en zo via de kader.

    Een andere manier is ook rechtsklikken op de juiste collectie en dan 'Set als target Collection' kiezen. Als je nu een foto wil toevoegen moet je enkel rechtsboven op die bol klikken of de B-toets gebruiken. In plaats van de Quick Collection stuurt hij nu de foto's naar de gekozen collectie.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

    Comment


    • #3
      Re: lightroom help collection sets

      aha ! inderdaad nu werkt het wel

      Ge moet't maar weten hé... Mercikes!

      Comment


      • #4
        Re: lightroom help collection sets

        Een methode die ik vaak gebruik om foto's toe te voegen aan Collections is om de Collection eerst als Target Collection in te stellen (door te rechterklikken op de Collection en 'Set as Target Collection' te kiezen, en dan in Grid View in de Library Module met het Spuitbusje ('Painter Tool') te werken. Dat heeft namelijk een stand 'Add to Target Collection'.
        Achteraf niet vergeten op 'Done' te klikken en de Collection te 'ont-targetten'...
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

        Comment

        Working...
        X