Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom en Capture One.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom en Capture One.

    Beste vrienden hierbij een vraag.
    Kan men in Lightroom of in Capture One ook jpeg foto's bewerken?
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

  • #2
    Re: Lightroom en Capture One.

    waarom zou dat niet kunnen?

    maar ja, dat is dan wel ene vreemde investering indien het enkel en alleen maar gaat om jpg nabewerking....???

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom en Capture One.

      Misschien was je het niet van plan maar als je eenmaal in RAW gewerkt hebt en bvb LR gebruikt voor je workflow om naar JPEG te gaan wil je nooit meer anders. Dat maakt dan ineens van je LR een zeer waardevolle investering.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom en Capture One.

        Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
        Kan men in Lightroom of in Capture One ook jpeg foto's bewerken?
        Dat kan zeker, met beide programma's.
        Alleen is de manier van werken iets anders. Naast bewerken wil je ook organiseren natuurlijk, alles op zijn plaats houden en een backup kunnen maken.
        Dat gaat in LR het makkelijkst in een catalog, in CP1 is het makkelijker in Sessions.
        CP1 is krachtiger dan LR, je hebt 'bijna' geen PS meer nodig, want je kan in lagen werken. Zonder gezondheidsproblemen was ik nu al 100% met CP1 bezig, maar ik maak weinig nieuwe foto's.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom en Capture One.

          Wel vrienden bedankt voor de reacties.
          Beide programma's bezit ik maar wist niet goed of daar ook jpeg foto's mee te bewerken zijn.
          Heb het eens geprobeerd in Lightroom maar daar kreeg ik wel eigenaardige bewerkingen mee.
          Misschien moet ik de foto opslagen met een andere naam? En dit had ik niet gedaan.
          Als ik nog eens in jpeg fotografeer zal ik dit eens proberen.Maar meestal neem ik RAW als instelling.
          Enkel als het onderwerp wat ver af is neem ik jpeg met de iZoom op mijn kamera de FZ1000 Panasonic.
          Nogmaals vriendelijk bedankt.
          Vriendelijke groeten van fotokijker.
          Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
          https://vanmeulder.be

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom en Capture One.

            Als je een jpg gaat bewerken met een RAW-developer, ga je merken dat je niet dezelfde mogelijkheden hebt. Eén voorbeeld: de witbalans aanpassen is veel beperkter bij een jpg dan bij een RAW.

            Last edited by LesC; 5 mei 2017, 08:23.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom en Capture One.

              Bedankt voor het antwoord LesC.
              Vriendelijke groeten van fotokijker.
              Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
              https://vanmeulder.be

              Comment

              Working...
              X