Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom boek maken Blurb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom boek maken Blurb

    Hallo allen,
    Ik ben recent overgestapt van Bridge naar Lightroom en wou nu graag een boek maken in Lightroom om te bestellen bij Blurb.
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
    Het eerste wat me opvalt (en me wat stoort) is dat er weinig keuze is in pagina layout. Kan je ook zelf een volledig eigen layout ontwerpen?
    Of moet je altijd starten met de layouts waaruit je kan kiezen en kan je dan enkel de foto's in grootte aanpassen en niet verschuiven of van positie veranderen?

    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Lightroom boek maken Blurb

    Ik heb al een aantal boeken met Blurb gemaakt, dit werkt het vlotst omdat je natuurlijk makkelijk kan verzenden en Blurb de (Amerikaanse) formaten kan printen. Je moet het vooral doen met de beschikbare lay-outs, maar je kan wel via achterpoortjes een eigen lay-out samenstellen (module afdrukken, Photoshop, ...). Dat is zeker nog een beperking in Lightroom. Naar eenvormigheid toe is het sowieso wel het best een van de bestaande lay-outs te gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom boek maken Blurb

      Blurb laat toe de layout volledig zelf op te maken met Indesign.
      Even googelen en je vindt hierover de nodige info.

      Greetz,

      Marcus
      zwart & wit & kleur

      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom boek maken Blurb

        Bedankt voor jullie reacties!
        Ik zal het nog eens verder moeten uitzoeken.
        Vooral via het achterpoortje afdrukken moet misschien wel iets mogelijk zijn. Kan ik daar de pagina instellen op een door mezelf gekozen formaat?
        Zo kan ik misschien een 30x30 pagina maken en deze als 1 foto invoeren in de boek-module in LR. Maar ik vind voorlopig niet waar ik de pagina als 30x30 kan ontwerpen.

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom boek maken Blurb

          Hoi,

          Ik ben al een tijdje bezig in Lightroom en met Blurb maar ik prefereer toch de eigen software van Blurb om de albums te maken. En dit om verchillende reden:
          1) De eigen software draait onder Mac en Windows
          2) heeft meer standaard templates/layouts ter beschikking dan binnen LR
          3) Eenvouding om nieuwe layouts te maken
          4) een boek maken op pc1, exporteren en op pc2 importeren om verder te werken zonder moeilijk handelingen en vergeten foto's
          5) betere controle over de manier waarop/hoe de foto's geplaatst worden

          Ik vind LR echt de max als workflow tool maar niet om fotoboeken mee te maken. De boeken die ik momenteel van Blurb heb bekomen vind ik kwalitatief zeer goed. Als ik dan toch een punt van kritiek moet geven: tussen het formaat vierkant 18x18 en vierkant 30x30 zijn er geen tussenmaten, en dat vind ik wel een gemis.

          mvg.,
          AlexW
          [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

          Comment

          Working...
          X