Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6 Upgrade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lightroom 6 Upgrade

    betaald, dat wel, maar upgraden ... spijtig, maar nu kan dit niet, omwille van geplande onderhoudswerken ... dikke pech dus.
    Vanmorgen nog eens geprobeerd ... sorry, 24 u wachten voor je kan downloaden ...
    vanavond dan maar ... gelukt ! ... nu nog installeren, en vooral goed opletten waar je klikt, of je hebt toch nog een CC ...
    en dan is het zover, LR6 is de mijne ... maar de eerste foto's met mijn D500 kan ik nog niet importeren, eerst nog een upgrade naar 6.6.1, en dan lukt het ... mijn foto's eindelijk zichtbaar ...
    Blood, sweat and tears ... je moet er wel wat voor over hebben !
    Nogmaals bedankt LesC !

    Comment


    • #17
      Re: Lightroom 6 Upgrade

      Met plezier gedaan (ook @Wasbeer). Zorgen dat je je LR6 (die toch begint af te wijken van LR CC) up to date houdt. Voor je D500 en de lijst van gesupporteerde camera's - link die ik boven geef) heb je minimum LR 6.5 nodig.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Lightroom 6 Upgrade

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ze hebben het wat diep weggestopt, maar zo ga je te werk:
        www.adobe.com, ik kies voor België NL en kom dan op een pagina terecht met een roze boom e.d. en met onderaan, een beetje schimmig:


        Klik op Producten en je krijgt dit:


        Klik op Kopen, en verander "Volledig" in "Upgrade":


        Helpt dit?
        Hello,
        Ik ben zelf ook op zoek naar de upgrade van LR 6.
        Ben naar de link geweest maar ik zie nergens iets waar ik voor België NL kan kiezen dus kom ik ook niet aan het scherm met roze boom ...
        Kan iemand me helpen ?

        Comment


        • #19
          Re: Lightroom 6 Upgrade

          Waarom zou je geen CC willen en wel de versie 6?
          Canon 5D2 en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Lightroom 6 Upgrade

            Nogal wiedes: 6 is van jou, blijft van jou. CC mag je gebruiken zolang je blijft betalen; stoppen met betalen: CC weg.

            Voor Lightroom 6 zou dit wel eens een goeie link kunnen zijn: https://helpx.adobe.com/nl/creative-...ghtroom-6.html
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Lightroom 6 Upgrade

              Ok, maar... qua updates gaat deze toch wel eens stoppen. En komt V7 en kan je opnieuw betalen.
              Heb je de updates nodig is de vraag natuurlijk, maar on the long term ga ik voor het gemak.
              Canon 5D2 en wat glas

              Comment


              • #22
                Re: Lightroom 6 Upgrade

                Het vervelende vind ik is dat je dus ook betaalt als je het niet gebruikt. Zo kunnen er maanden zijn dat ik er niet aan toe kom om mijn foto's te bewerken maar dan moet ik wel betalen. Als je de stand-alone hebt, is dat van de baan.
                Maar ik ben natuurlijk geen professional, enkel amateurfotograaf (de updates zijn ook niet zo van belang).
                Jammer ook dat er voor Photoshop helemaal geen stand-alone bestaat. juist toch ?

                Comment


                • #23
                  Re: Lightroom 6 Upgrade

                  Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                  Ok, maar... qua updates gaat deze toch wel eens stoppen. En komt V7 en kan je opnieuw betalen.
                  Heb je de updates nodig is de vraag natuurlijk, maar on the long term ga ik voor het gemak.
                  Klopt wat updates betreft, maar de vraag is: komt er nog wel een 7? Indien niet, dan betekent dat voor mij het einde van Adobe Lightroom; nog wel, dan zal ik waarschijnlijk v.7 wel kopen.
                  Wat PS CS6 betreft: daarvan is geweten dat er geen CS7 meer komt, dus ben ik nu al bezig met de concurrentie. Voor LR trouwens ook hoor. Adobe is de standaard, maar de tijd is voorbij dat zij alleenspeler op de markt waren.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lightroom 6 Upgrade

                    Zijn er hier mensen die een standalone LR 6(CD gekocht) hebben geüpgrade(geen idee of het juist geschreven is) hebben naar 6.5 of hoger?

                    Feit is dat ik standalone LR 6 heb maar die leest de RAW bestanden niet van mijn D500. Bovenstaande link om te upgraden ipv over te gaan naar CC bestaat nog,
                    maar... je moet de huidige LR versie aanduiden die je bezit, bij mij is dat niet 5XXX maar 6.0... Wat nu? Gaat dat problemen geven als ik LR 5XXX aangeef of is er nog een andere manier om te upgraden? Ik heb geen zin om te proberen en om dan mss vast te stellen dat het toch niet lukt en 75€ kwijt te zijn...

                    Ps: Piet vd Eynde zei op de Photoday dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat LR nog een 7e versie zal lanceren.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lightroom 6 Upgrade

                      De D500 wordt door LR v. 6.5 ondersteund, tenminste volgens deze tabel: https://helpx.adobe.com/nl/camera-ra...d-cameras.html
                      De huidige versie is inmiddels al hoger, nl. 6.7. Als je over LR6 beschikt kun je gratis blijven updaten, zolang het v.6 is...
                      Ik heb LR6 aangeschaft, niet via optische schijf (in de doos), maar als een downloadable upgrade van v.5.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lightroom 6 Upgrade

                        Oh, bedankt voor de tip LesC!
                        Had er zelfs geen idee dat ik gratis kan updaten
                        Via een ander draadje heb ik gevonden hoe je dat doet, ik probeer het straks eens uit.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lightroom 6 Upgrade

                          Zo check je of je updates hebt:

                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lightroom 6 Upgrade

                            Gelukt! Versie 6.7 heb ik er nu opstaan. We kunnen weer verder

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lightroom 6 Upgrade

                              Goed zo! En al gecheckt of je D500 nu te zien is?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lightroom 6 Upgrade

                                Yes, LR erkent mijn body en lens en leest nu ook mijn RAW files: kan ze nu netjes importeren

                                Comment

                                Working...
                                X