Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6 -> iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 6 -> iPad

    Hoe foto's uit LR doorsturen naar een album in iPad 4?

  • #2
    Re: Lightroom 6 -> iPad

    In LR export doen van je foto's (op het net vind je info welke resolutie optimaal is voor je iPad).
    Dan via iTunes naar je iPad copieren, of een app kopen waar je dit bvb via FTP kan doen (bvb PhotoMgrPro).
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 6 -> iPad

      Met welk app ga je de foto's op de iPad bekijken/bewerken? Ik heb geen ervaring met LR Mobile, maar dat zou een optie kunnen zijn. Of Apple's Photos?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 6 -> iPad

        Met bewerken op iPad heb ik geen ervaring.

        Zoals gezegd, ik gebruik PhotoMgrPro (https://itunes.apple.com/en/app/phot...393858562?mt=8).
        Gewoon omdat ik dan de iPad via FTP kan bereiken (is dan een netwerk folder op m'n laptop) en het dan veel makelijker is om folders te maken en foto's over te zetten.

        Als je via iTunes werkt, kan je enkel de standard photo app gebruiken, welke vrij beperkt is.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom 6 -> iPad

          Hangt er allemaal vanaf... Nu, hier is all-Apple, maar ik weet niet of dat in deze topic aan de orde is. Voor mij dient Photos (de opvolger van de vroegere iPhoto) hoofdzakelijk voor het bekijken, en eventueel wat kleine aanpassingen doen van mijn JPG-bestanden. Ik schiet in RAW+JPG, maar mijn RAWs worden apart behandeld, met een RAW-converter naar keuze, en -indien nodig- naar Photoshop voor de afwerking.
          Op de iPad doe ik geen bewerkingen, maar zal ik wel voorzien van enkele (recente) slideshows, hoofdzakelijk familiefoto's.
          Wil je van LR naar Photos is het inderdaad eerst exporteren, en daarna importeren. Photos aan de kant van de iMac, en Photos op de iPad... die kennen elkaar uiteraard.
          En iTunes is zowel op PC/Win als MacOSX de manier om desktop en tablet te 'synchroniseren'. Of via iCloud.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X