Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6.14 onder Mac OS 10.13.3 (High Sierra), Library Module

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 6.14 onder Mac OS 10.13.3 (High Sierra), Library Module

    Twee problemen met Lightroom, eentje vermoedelijk sinds High Sierra.
    In mijn Library module, merk ik links onderaan een aantal niet meer bestaande volumes. Hoe kan ik die in de Library verwijderen?


    Al mijn RAWs bevinden zich op een externe HD. De huidige HD-volume heet: LC2017-4TB-A. 't Is trouwens die HD die in mijn screenshot geselecteerd is.
    Nu merk ik dat ik bij het opstarten van LR (en ik doe dat niet elke dag omdat ik minder en minder gebruik maak van LR ten voordele van andere RAW-ontwikkelaars) dat mijn foto's hun pad naar dat genoemde volume verliezen, en bovendien dat er elke keer zo'n volume wordt 'bijgemaakt' (door LR of door High Sierra, daar ben ik nog niet achter. Die extra spookvolumes kan ik vlot verwijderen door rechtstreeks naar die folder te gaan /Volumes en ze daar op te ruimen, maar daarmee zijn ze nog niet in LR weg.
    Weet iemand raad?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)
Working...
X