Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom

    Heb me de nieuwe lightroom aangeschaft alleen lukt het me niet om van start te gaan.

    Wie kan me helpen?

  • #2
    Re: Lightroom

    Lightroom 4 neem ik aan? Mac of PC?
    Je hebt het programma toch al geïnstalleerd van schijf?
    Na installatie, opstarten van het programma, eventueel activeren of registreren, en dan beginnen in de Library modus met een foto te importeren.
    Als je zover bent, horen we je terug... !
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom

      Hier heb je een klein tutorial om mee van start te gaan.

      Hopelijk heb je hier iets aan.




      Grt Eddy

      (Edit: De commando's die gebruikt worden in de tutorial zijn voor een Mac)

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom

        Hoe kan ik mijn naam toevoegen aan een foto? zodat mijn foto eigelijk een soort copyright heeft. bv.: ©kevin wolfs fotografie.
        Kevin Wolfs Fotografie
        https://www.facebook.com/pages/Kevin...22455167806678

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom

          Je bedoelt waarschijnlijk een watermerk ?
          Dat doe je via bewerken/watermerk bewerken.
          Eens je je watermerk gemaakt hebt sla je het op en dan kan je het watermerk toevoegen aan een foto telkens als je exporteert.Zet dan een vinkje in het export menu bij "watermerk" en kies je zelfgemaakt watermerk in het menu.

          watermerk1 by pixelmaniac2012, on Flickr


          watermerk2 by pixelmaniac2012, on Flickr

          Je kan natuurlijk ook een Copyright label op je foto plaatsen in de Meta data van de foto.
          Dan wordt het niet zichtbaar op de foto maar zitten die gegevens verwerkt in het bestand.
          Dit doe je in de bibliotheek modus aan de rechterzijde .

          copyrights by pixelmaniac2012, on Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom

            tav originele poster

            Interessant om weten: Uw besturingssysteem voor LR4 moet minimum Vista of seven zijn.

            Vorige windows versies zijn niet geschikt!
            en voor de rest: boekske kopen of cursus volgen...
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment

            Working...
            X