Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichte fotobewerking (en gratis)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichte fotobewerking (en gratis)

    Hallo iedereen .
    Het jeukt zo om weer eens wat te photoshopen, maar hier op reis met een laptop die het zeker niet kan draaien (asus X205TA), lukt dat dus niet...
    Is er een goed programma dat ik kan downloaden op mijn windows 10 laptop die niet veel kracht vereist en waar ik wat basis dingetjes mee kan doen?
    zoals verscherpen, contrast, ... en eventueel wat ruis kan wegwerken.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: lichte fotobewerking (en gratis)

    Wat jij zoekt is een post processing programma welke je niet mag verwarren met zuivere fotobewerking.

    Mij is geen gratis programma hiervoor bekend. Corel Aftershot Pro is er eentje die wel zeer goedkoop en ook zeer goed is.
    Moet het allemaal niet zo complex zijn dan heb je bij Canon een en ander van software die gratis bijgeleverd wordt of die je gratis kan downloaden.
    Als ik mij niet vergis doet Nikon dat ook? Moet je even uitvlooien.

    Ik heb wel al gelezen dat er nu gewerkt wordt een aan gratis programma in de trend van Darktable maar die is voor zover ik weet nog niet beschikbaar voor windows.

    Wil je zuiver fotobewerking gaan doen net zoals bij photoshop dan is er wel een gratis alternatief en dat is GIMP.

    Ik denk dat het zowat dat is.
    Last edited by buurmanBert; 9 juli 2016, 01:43. Reden: tijpfout weg

    Comment


    • #3
      Re: lichte fotobewerking (en gratis)

      Je werk met nikon, nikon nx2 of hoe noemt da nu were, het programma dat je bij je camera krijgt is goed genoeg voor hetgeen je hier vermeld

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: lichte fotobewerking (en gratis)

        Een eenvoudig en gratis pakket is http://www.faststone.org/.
        Je kan ook mee retoucheren en zo storende voorwerpen uit het beeld verwijderen.
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

        Comment


        • #5
          Re: lichte fotobewerking (en gratis)

          Werkt wel alleen online.
          Free online photoshop from Pixlr. Whether you're a beginner or professional, we have a variety of images editing tools to meet your needs. Try it now!
          2 x Nikon Z6 met wat glas
          www.janvanginkel.be

          Comment


          • #6
            Re: lichte fotobewerking (en gratis)

            irfanview

            Comment


            • #7
              Re: lichte fotobewerking (en gratis)

              sorry voor laat antwoord, zat enkele dagen zonder internet!
              Bedankt voor alle antwoorden, ik zal het eens rustig bekijken !

              Comment


              • #8
                Re: lichte fotobewerking (en gratis)

                Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
                Is er een goed programma dat ik kan downloaden op mijn windows 10 laptop die niet veel kracht vereist en waar ik wat basis dingetjes mee kan doen?
                zoals verscherpen, contrast, ... en eventueel wat ruis kan wegwerken.
                Zou ik nooit doen, je kan meer verprutsen met een 'raar' programma. En op mijn netbook met een Atom processor draai ik gewoon LR, bewerken gaat goed en exporteren doe ik tijdens de nachtrust en dan moet ik soms nog extra uitslapen ook.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: lichte fotobewerking (en gratis)

                  Ik zou voor GIMP gaan. Gebruik ik zelf ook.

                  Kan je gratis gebruiken, zowel op Mac, Win als Linux.
                  Kan je ook op USB stick installeren zodat je het op andere pc's ook meteen kan draaien zonder installatie.
                  Kan je ook macro's voor schrijven en gebruiken, en tal van voorgemaakte scripts online te vinden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lichte fotobewerking (en gratis)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
                    Hallo iedereen .
                    Het jeukt zo om weer eens wat te photoshopen, maar hier op reis met een laptop die het zeker niet kan draaien (asus X205TA), lukt dat dus niet...
                    Is er een goed programma dat ik kan downloaden op mijn windows 10 laptop die niet veel kracht vereist en waar ik wat basis dingetjes mee kan doen?
                    zoals verscherpen, contrast, ... en eventueel wat ruis kan wegwerken.

                    Alvast bedankt
                    Ben een beetje laat, maar heb je het programma "Foto's" al eens geprobeerd in Windows 10?
                    Dit is geen simpele "Photo viewer" meer hoor.
                    Er zijn daar een basis fotobewerking software aan toegevoegd om heel eenvoudige bewerking te doen
                    Uw laptop zal dat zeker wel aankunnen en anders misschien bij uw thuiskomst wat GB RAM bijsteken?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment

                    Working...
                    X