Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

    Hallo

    Ik zou graag Photoshop willen leren gebruiken en wil daarom een Creative Cloud-fotografielidmaatschap aangaan. Het kost €12,09 per maand of €144,33 per jaar.

    Maar ik ken mezelf; de ene keer heb ik wat meer tijd en zin om er mee bezig te zijn dan de andere keer. Er zullen maanden zijn dat ik er veel mee bezig ben en maanden dat ik er niet mee bezig zal kunnen/willen zijn.

    Ik heb nog software die ik op die manier gebruik en wat ik dan doe is gewoon een maand betalen, en meteen na betaling de subscription cancellen zodat ik wel die maand betaal maar de automatische hernieuwing op het einde van de maand uitgezet wordt. Als ik de software dan opnieuw nodig heb, betaal ik weer een maand en cancel ik opnieuw, zodat ik opnieuw maar 1 maand betaal en het niet automatisch verlengd wordt.

    Is zoiets ook mogelijk met een CC abonnement? Of ben je verplicht een jaar te blijven? Of worden er kosten in rekening gebracht bij annulatie?

    Ik heb zelf al wat proberen opzoeken maar het is wat onduidelijk. Sommige sites zeggen dat je kan annuleren maar enkel binnen 14 dagen, sommige zeggen dat je altijd kan annuleren zolang je maar maandelijkse betaling hebt geselecteerd i.p.v. meteen de betaling voor een volledig jaar etc. etc.

    Ik had het graag eens gehoord van iemand die er zelf ervaring mee heeft en mij kan bevestigen hoe het echt zit.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

    misschien kan je je systeem eens proberen en ons over enkele maanden vertellen of het werkt :-)
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

      Dat kan, maar niet kosteloos blijkbaar - toch niet bij jaarplannen.
      https://helpx.adobe.com/creative-clo...embership.html

      Comment


      • #4
        Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

        Oorspronkelijk geplaatst door MrCloudzz Bekijk bericht
        Hallo

        Ik zou graag Photoshop willen leren gebruiken en wil daarom een Creative Cloud-fotografielidmaatschap aangaan. Het kost €12,09 per maand of €144,33 per jaar.

        Maar ik ken mezelf; de ene keer heb ik wat meer tijd en zin om er mee bezig te zijn dan de andere keer. Er zullen maanden zijn dat ik er veel mee bezig ben en maanden dat ik er niet mee bezig zal kunnen/willen zijn.

        Ik heb nog software die ik op die manier gebruik en wat ik dan doe is gewoon een maand betalen, en meteen na betaling de subscription cancellen zodat ik wel die maand betaal maar de automatische hernieuwing op het einde van de maand uitgezet wordt. Als ik de software dan opnieuw nodig heb, betaal ik weer een maand en cancel ik opnieuw, zodat ik opnieuw maar 1 maand betaal en het niet automatisch verlengd wordt.

        Is zoiets ook mogelijk met een CC abonnement? Of ben je verplicht een jaar te blijven? Of worden er kosten in rekening gebracht bij annulatie?

        Ik heb zelf al wat proberen opzoeken maar het is wat onduidelijk. Sommige sites zeggen dat je kan annuleren maar enkel binnen 14 dagen, sommige zeggen dat je altijd kan annuleren zolang je maar maandelijkse betaling hebt geselecteerd i.p.v. meteen de betaling voor een volledig jaar etc. etc.

        Ik had het graag eens gehoord van iemand die er zelf ervaring mee heeft en mij kan bevestigen hoe het echt zit.

        Alvast bedankt!
        Staat er dan niets in de gebruiksovereenkomst?
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

          Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
          Dat kan, maar niet kosteloos blijkbaar - toch niet bij jaarplannen.
          https://helpx.adobe.com/creative-clo...embership.html
          Hmmm.. thanks voor de link. Hieruit concludeer ik dat je inderdaad 50% moet betalen van de rest v/h contract. Dat wil dus zeggen dat ik €66,50 zou moeten betalen als ik het na een maand zou stopzetten.

          Bij month-to-month contracten kan je de auto renewal kosteloos annuleren, maar month-to-month @ €12,09 bestaat niet. De goedkoopste month-to-month voor Photoshop is €36,29!!!

          Een mens zou voor minder op het piratenschip springen. Maar ik heb gezworen niet meer op zee te varen dus dan wordt het maar geen Photoshop I guess...

          Comment


          • #6
            Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

            Helemaal niet gemakkelijk! Mijn zoon heeft zijn Visa-kaart doormidden moeten knippen eer ie het systeem kon verlaten.
            De details ken ik niet, maar ik heb hier al meer voor gewaarschuwd.
            Intussen zijn er voldoende waardige concurrenten, zonder 'subscription model'.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Helemaal niet gemakkelijk! Mijn zoon heeft zijn Visa-kaart doormidden moeten knippen eer ie het systeem kon verlaten.
              De details ken ik niet, maar ik heb hier al meer voor gewaarschuwd.
              Intussen zijn er voldoende waardige concurrenten, zonder 'subscription model'.
              Dit soort commentaar kan dus wel op BD, ongestraft een gerenommeerde wereldfirma voor de zoveelste keer aanvallen, een moderator die zijn eigen opinie doordrukt en tegelijk onpartijdig beweert te zijn.
              Hoog tijd voor iets wat ik al jaren vraag, moderatoren zouden niet onder hun eigen naam mogen discuteren, kerk en wet worden ook gescheiden. ( oei maatschappelijke discussie, er hangt weer een zwaard boven mij, leer toch eens de eigen regels)!


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

                LESC wel gelijk hoor, zijn verschillende alternatieve programma's. Heb zelf ook kaart mogen vernietigen omdat dbase van adobe gehackt was, niet zo fraai hoor.
                www.polartha.com

                Comment


                • #9
                  Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

                  Ik ben nog steeds opzoek naar een deftig alternatief voor LR. Ik had gehoopt dat het ge hypte ON1 een mogelijkheid was. Maar er is nog werk aan. En ik heb een abb bij Adobe. Wel heel spijtig dat hun model weinig van n de beloftes waar maakt. Waar zitten die nieuwe functies die eerst in cc beschikbaar worden.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                    Dit soort commentaar kan dus wel op BD, ongestraft een gerenommeerde wereldfirma voor de zoveelste keer aanvallen, een moderator die zijn eigen opinie doordrukt en tegelijk onpartijdig beweert te zijn.
                    Hoog tijd voor iets wat ik al jaren vraag, moderatoren zouden niet onder hun eigen naam mogen discuteren, kerk en wet worden ook gescheiden. ( oei maatschappelijke discussie, er hangt weer een zwaard boven mij, leer toch eens de eigen regels)!


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Ikzelf lees enkel dat het abonnementssysteem niet in de smaak valt bij hem. De 'wereldfirma' wordt toch niet aangevallen?
                    De discussie pro- en contra subscriptie is op vele fora aan de gang en er zijn veel mensen die het Adobe model niet meer aantrekkelijk vinden.
                    Waarom mag een moderator met een eigen mening die niet neerschrijven ? Zelfs een meerwaarde vind ik persoonlijk.
                    Deze moderator neemt heel actief deel aan het hele foto-gebeuren wat zijn betrokkenheid toch illustreert?
                    Waarom je kerk en staat erbij betrekt, begrijp ik niet.

                    Voor diegenen die het abosysteem niet genegen zijn: er bestaan inderdaad al flink wat alternatieven waarbij geen subscriptie nodig is (On1; Affinity; Exposure;...)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                      Waarom je kerk en staat erbij betrekt, begrijp ik niet.

                      Voor diegenen die het abosysteem niet genegen zijn: er bestaan inderdaad al flink wat alternatieven waarbij geen subscriptie nodig is (On1; Affinity; Exposure;...)
                      Er bestaat zoiets als scheiding van wet maken en toepassen, dat is bij BD ziek, al jaren, vandaar...
                      Wat de alternatieven betreft, die gaan dezelfde weg op, kijk naar Capture One, en de rest volgt wel...
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

                        Voila, ik herken een oproep voor anonieme moderatie als ik ze zie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

                          Lieven Lema het is Uw volste recht om Adobe zo te verdedigen, maar waarom?
                          Zelf vind ik dat LesC hier goed werk verricht,en het mogelijk moet zijn dat ieder zijn mening kan geven gewoon lid of buitenstaander en ook moderator.
                          Vriendelijke groeten van fotokijker.
                          Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                          https://vanmeulder.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
                            Lieven Lema het is Uw volste recht om Adobe zo te verdedigen, maar waarom?
                            Zelf vind ik dat LesC hier goed werk verricht,en het mogelijk moet zijn dat ieder zijn mening kan geven gewoon lid of buitenstaander en ook moderator.
                            LesC kan best wat tegengewicht krijgen, ook al verricht hij inderdaad goed werk, net zoals hij mijn inbreng ook wel zal appreciëren.
                            Er zijn keuze's, die moeten gemaakt worden.

                            Wat moderator/forumgebruiker betreft, dat is altijd mijn opinie geweest.
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kun je Adobe CC abonnement te allen tijde stopzetten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Helemaal niet gemakkelijk! Mijn zoon heeft zijn Visa-kaart doormidden moeten knippen eer ie het systeem kon verlaten.
                              De details ken ik niet, maar ik heb hier al meer voor gewaarschuwd.
                              Intussen zijn er voldoende waardige concurrenten, zonder 'subscription model'.
                              Ik begrijp wel niet goed hoe Adobe weet dat de visa kaart doormidden is geknipt.[emoji848]


                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X