Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan zwart wit foto niet helemaal zwart wit krijgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan zwart wit foto niet helemaal zwart wit krijgen

    Halloo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik studeer fotografie en ik zit nu in mijn laatste jaar. Ik heb een groot probleem, er zit op mijn zwart witte foto's een paarse schijn, ik krijg deze er niet af! ik heb al alle mogelijke manier van omzetting in z/w in photoshop geprobeerd!! Op sommige andere foto's heb ik een roze schijn!! Mijn scherm is gekalibreerd en ik heb deze foto's ook al eens geprint en op de print zie je dit ook! Heeft iemand dit ook al gehad en weet iemand wat ik kan doen?

  • #2
    Re: kan zwart wit foto niet helemaal zwart wit krijgen

    heel veel mensen hebben dit al meegemaakt , en veel ligt aan de printer
    lees hier maar eens
    Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

    laten afdrukken door foto-centrale is dikwijls beter dan zelf afdrukken

    Comment


    • #3
      Re: kan zwart wit foto niet helemaal zwart wit krijgen

      Ik laat hen bij een professionale printer printen!

      Comment


      • #4
        Re: kan zwart wit foto niet helemaal zwart wit krijgen

        Wat dat betreft heb ik zelf geen echte ervaring (ik heb één keer het kleurprofiel van mijn scherm ingeladen in Windows en dat sloeg op zoveel vlakken tegen dat 'k het er direct terug heb afgesmeten... ), maar als je scherm gecalibreerd is heb je waarschijnlijk een kleurenprofiel ingeladen. Het kan zijn dat PS hier niet correct mee overweg kan. Daarnaast moet je ook weten dat als je afdrukt dat je dan een ander profiel moet gebruiken (omdat je printer nu eenmaal anders gecalibreerd is). Als je de foto op een andere pc bekijkt kan je hetzelfde probleem hebben, omdat dat ander scherm ook ander gecalibreerd moet worden.