Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kader IN foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kader IN foto

    Heb hier al een paar foto's gezien waar je een klein kadertje (of randje) in de foto ziet. Heb het al een paar keer geprobeert met ps maar vind het niet. Is er iemand die me hierbij kan helpen?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Kader IN foto

    Kun je misschien een linkje plaatsen naar een voorbeeld van wat je bedoelt?

    Comment


    • #3
      Re: Kader IN foto

      Maak een selectie waar je je kader wilt, ga naar "Edit" > "Stroke" en kies de kleur en lijndikte van je kader en vink "Inside" aan voor een mooie rechte hoek. Dit is waarschijnlijk de simpelste manier om een kader te maken.
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

      Comment


      • #4
        Re: Kader IN foto

        via dit forum heb ik framefun programmatje ontdekt. Daarmee gaat dat heel simpel..

        Comment


        • #5
          Re: Kader IN foto

          Bedoel je zoiets :

          Groetjes Sjef
          Canon 350D/Canon 18-55/Sigma 55-200/Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro/B&W UV/Kaiser 55 Circ.Pol. filter/Velbon 440CX

          Comment


          • #6
            Re: Kader IN foto

            Inderdaad dat is zo'n voorbeeld ja. Alleen dat de kader hier kleiner is. Bij de meeste foto's is dat maar een halve cm ongeveer.

            Comment


            • #7
              Re: Kader IN foto

              Hoe groot het kader mag of moet worden, kun je zelf bepalen

              Ik doe dit met Adobe Photoshop CS-3 extended..

              Eventuele andere voorbeelden kun je op mijn FlickRpage vinden...

              Wil je weten hoe, laat t maar ff weten...
              Groetjes Sjef
              Canon 350D/Canon 18-55/Sigma 55-200/Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro/B&W UV/Kaiser 55 Circ.Pol. filter/Velbon 440CX

              Comment


              • #8
                Re: Kader IN foto

                Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
                Inderdaad dat is zo'n voorbeeld ja. Alleen dat de kader hier kleiner is. Bij de meeste foto's is dat maar een halve cm ongeveer.
                Lees eens wat in #3 schreef, dan ben je er!
                Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

                Comment


                • #9
                  Re: Kader IN foto

                  Ik vroeg me ook af hoe je een onderbreking in zo'n kader maakt. Zodat de lijn stopt, je dan je naam ofzo op die plaats kan schrijven en na je naam loopt de lijn gewoon weer verder. Weet iemand hoe je dat doet?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kader IN foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
                    Ik vroeg me ook af hoe je een onderbreking in zo'n kader maakt. Zodat de lijn stopt, je dan je naam ofzo op die plaats kan schrijven en na je naam loopt de lijn gewoon weer verder. Weet iemand hoe je dat doet?
                    Stroke op een nieuwe laag zetten, en dan lijn weggummen waar je naam moet komen
                    Canon EOS 300D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kader IN foto

                      Twee layers toevoegen, transparant
                      Op de eerste de kader en daarin een stuk van de lijn weggommen, op de tweede je naam. Geeft je de soepelheid om ze apart te bewerken.
                      Zet het in een action en je hebt minder werk
                      André Langenus (EFIAP)

                      Comment

                      Working...
                      X