|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Dag iedereen,
ik heb een aantal jpgs staan die ik graag zou openen met camera raw. Bij mijn RAW's opent dit programma automatisch, dit zou ik ook graag hebben bij mijn jpg's. Ik heb via de zoekfunctie allerlei mogelijke oplossingen gevonden, maar in mijn photoshop (elements 4.0) vind ik nergens een vakje om 'voorkeur voor camera raw voor jpeg-bestanden' aan te klikken... Wie kan helpen? Alvast bedankt, NeleDB |
|
|||
|
Vooral om de belichting gemakkelijker aan te kunnen passen...
Ik heb altijd de indruk dat dit correcter kan in camera raw dan in photoshop zelf... Wanneer ik via photoshop zelf werk is er veel sneller ruis, via camera raw niet... Nele |
|
|||
|
Citaat:
Iemand die ook elements heeft en dit al gevonden heeft? Toch bedankt voor de tip! Nele |
|
||||
|
Misschien is het een kwestie van versies en moet je iets upgraden.
Deze mogelijkheid is er maar gekomen met de photoshop CS 3 en de camera raw die ermee gelanceerd is. De ontwikkelingsgeschiedenis van photoshop elements ken ik niet. Veel succes |
|
|||
|
Nu doe ik dit wel, maar enkele jaren geleden niet, en ik zou toch graag die foto's alsnog goed bewerken...
Vandaar dus ![]() Nele |
|
||||
|
Je hebt dus een Mac. Enkel de Mac versie van Elements (4.0) heeft nl. bridge aan boord. De windows versie gebruikt organiser.
Die bridge in Elements 4.0 komt uit PS CS2. Jpeg's openen in ACR gaat pas vanaf PS CS3. De bridge in elements 5 en 6 is waarschijnlijk die van CS3 en daar zou het dus wel moeten lukken (maar ik kan dit dus niet bevestigen). @mm Da's een andere discussie hé. Naast de ontegensprekelijke voordelen van Raw, zijn er ook nadelen. Daarover is ook al genoeg bericht in dit forum. |
|
|||
|
Citaat:
Dat zou wel jammer zijn... ![]() Nele |
|
||||
|
Troost u. Zoveel zou het ook niet uitmaken. UIteindelijk zijn je fotos die je moet bewerken .jpg en geen raw.
Uw ruis haal je er beter uit met speciaal programma als neat image of noise ninja of weet ik veel allemaal.
|
Ik heb een photoelements 5.Even nagekeken:bij bestand :kiezen openen als:
dan zie je een keuze uit verschillende formaten,onderandere camera raw. Dit kiezen en bij mij opent een jpeg in mijn raw-venster. Ik weet niet of dit in elements 4 ook gaat. Probeer eens. Laatst gewijzigd door demuro; 16 mei 2008 om 23:40 |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |