Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is magic lantern veilig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is magic lantern veilig

    hallo,
    ik twijfel om magic lantern op mijn camera te zetten (canon eos 700d t5i)
    maar zal dit mijn camera kapotmaken?
    zouden jullie het doen ?

  • #2
    Re: is magic lantern veilig

    Ik doe het op mijn 500d en mijn 50d, werkt perfect, als je leest hoe je moet instaleren, kunnen er normaag gezien geen problemen zijn.

    Comment


    • #3
      Re: is magic lantern veilig

      Ik gebruik het al enkele jaren op mijn 550D, het is een mooie uitbreiding van de bestaande firmware.
      Problemen heb ik er nog nooit mee gehad, voor mij doet het wat het moet doen.

      Comment


      • #4
        Re: is magic lantern veilig

        Hoe veilig die software ook is, als je camera daardoor in de problemen komt zal je hoogstwaarschijnlijk geen aanspraak meer kunnen maken op garantie.
        Fabrikanten hebben niet graag dat aan de software wordt "geprutst". (je stuurt ook geen defecte camera met een niet-originele accu binnen voor reparatie, want dan hebben ze altijd wel iets om geen garantie te moeten geven).

        Ik heb die software nog nooit gebruikt, maar voor zover ik er tot nu toe over heb gelezen zouden er weinig of geen problemen mee zijn.
        Maar het is altijd op eigen risico dat je die installeert.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: is magic lantern veilig

          Het is ook gemakkelijk te verwijderen, dus heb je een probleem met de camera, en hij start nog op,
          dan kun je het waarschijnlijk nog verwijderen voor je het toestel laat nakijken.

          maar een stukje van hun faq :

          Is it safe?

          No. Magic Lantern was created by reverse engineering an undocumented system that controls hardware. Therefore, we can't be certain that it's 100% safe.

          Magic Lantern does not replace Canon code (which is stored in ROM), but it does change the settings (which are saved to a non-volatile memory). If Magic Lantern would set incorrect values for certain settings, this may cause the camera not to boot (even without ML).


          meer info op hun faq

          Comment


          • #6
            Re: is magic lantern veilig

            Magic lantern wordt geinstalleerd op je geheugenkaart, kaartje eruit, normaal toestel.

            Comment


            • #7
              Re: is magic lantern veilig

              Oorspronkelijk geplaatst door Ailyn Bekijk bericht
              Magic lantern wordt geinstalleerd op je geheugenkaart, kaartje eruit, normaal toestel.
              nee, klopt niet, er staat maar een deel op je kaartje.
              Je moet aangepaste firmware op je toestel flashen, anders werkt het niet.
              Zonder een kaartje met ML op lijkt je toestel normaal, maar je firmware is aangepast.

              een stukje uit de wiki:
              Uninstalling ML from one card

              Format that card from the camera (select this option: Format card, remove Magic Lantern) and reboot. Your camera will load the original firmware when you use that card.

              Uninstalling ML from the camera

              With a Magic Lantern card, launch the Firmware Update process and follow the instructions on-screen.
              Re-installing Canon firmware will not remove Magic Lantern.
              Last edited by mlap; 7 mei 2017, 17:54. Reden: stukje wiki bijgezet

              Comment


              • #8
                Re: is magic lantern veilig

                Ik heb het een tijd laten draaien op een 60D, en een soortgelijk programma (waarvan de naam me nu ontsnapt) op een Canon Powershot 230HS (die dan plots RAW mode kreeg!). Er zaten wel een paar interessante tools in vooral voor videografie. Maar ik kon bv. met vintage lenzen en adapters met focus confirmation het toestel automatisch een foto laten nemen zodra de focus bereikt werd. Je moet nauwgezet de instructies in het oog houden bij installatie, dan komt dat wel goed. De wetenschap dat je je toestel kan "bricken" heeft me altijd weerhouden om dit permanent op het toestel te laten staan. Ik dacht ook niet dat je zomaar SD-card kan switchen wat dan weer bij eventuele problemen op reis - waar je niet altijd een PC bij de hand hebt om te checken of de kaartjes die je meehebt wel OK zijn - een belemmering kan zijn. Ik heb het dus niet lang gebruikt.
                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                Comment

                Working...
                X