Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image Size

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Image Size

    Hallo allemaal,

    Ik neem sinds kort foto's met de 50D.
    Maar ik wil mijn foto's op 1024x768 zetten.
    De originele foto is 4752x3168.

    Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik direct 4752x3168 naar 1024x768 kan omzetten?
    Als ik nu omzet krijg ik 1024x683.


    Gr,
    Didier
    Steenbeke Didier

  • #2
    Re: Image Size

    Oorspronkelijk geplaatst door Bwm.Steenbeke D Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik neem sinds kort foto's met de 50D.
    Maar ik wil mijn foto's op 1024x768 zetten.
    De originele foto is 4752x3168.

    Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik direct 4752x3168 naar 1024x768 kan omzetten?
    Als ik nu omzet krijg ik 1024x683.


    Gr,
    Didier
    Dan moet je eerst de verhoudingen kloppend maken:
    Je camera maakt foto's die een verhouding hebben van 3:2
    Jij wilt een verschaling naar 2.67:2

    Je kunt dus 2 dingen doen:
    - de lange zijde inkorten met de crop tool (dan knip je eigenlijk een stuk van je foto af) of
    - de korte zijde verlengen met Canvas Size... (dan krijg je 2 lege balken aan beide zijde van je foto)

    Allebei niet echt een geweldige oplossing, beter hou je gewoon de 3:2 verhoudingen aan...

    Ik ga daarbij er vanuit dat je met Photoshop werkt.
    Nikon D300 = Nikon 50mm f/1.4G = Nikon 14-24mm f/2.8G = Nikon 24-70mm f/2.8G = Nikon 70-200mm f/2.8G = SB-900 = SB-600 = Grip MB-D10 = GPS GP-1 = Velbon Sherpa 450R = Lowepro Nature Trekker AW II = Elinchrom D-Lite 4 Set = 24" iMac = Wacom Intuos3

    Comment


    • #3
      Re: Image Size

      Oorspronkelijk geplaatst door jeffreyjongmans Bekijk bericht
      Dan moet je eerst de verhoudingen kloppend maken:
      Je camera maakt foto's die een verhouding hebben van 3:2
      Jij wilt een verschaling naar 2.67:2

      Je kunt dus 2 dingen doen:
      - de lange zijde inkorten met de crop tool (dan knip je eigenlijk een stuk van je foto af) of
      - de korte zijde verlengen met Canvas Size... (dan krijg je 2 lege balken aan beide zijde van je foto)

      Allebei niet echt een geweldige oplossing, beter hou je gewoon de 3:2 verhoudingen aan...

      Ik ga daarbij er vanuit dat je met Photoshop werkt.
      Inderdaad met photoshop.
      Vroeger op men oude camera kon ik wel direct naar 1024x768.
      Vind het wel spijtig.

      Men foto's zijn goed zonder het croppen dat vind ik net zo spijtig.

      Toch bedankt .

      Gr,
      Didier
      Steenbeke Didier

      Comment


      • #4
        Re: Image Size

        Zoals jeffreyjongmans al schreef wil je dus een foto met een verhouding 3/2 omzetten naar een foto met een verhouding 4/3. Nu kan het zijn dat je oude camera een 4/3 verhouding had (veel compacts hadden die verhouding) ook de oude beeldschermen hadden een 4/3 verhouding. Met die 50D kun je enkel foto's maken in een 3/2 verhouding en zul je dus moeten ergens een toegeving doen. Je kunt het best vergelijken met TV's toen 16/9 opkwam werd alles nog uitgezonden in 4/3, je kon dus kijken met twee zwarte balken aan de zijkanten (zoals jeffreyjongmans schreef je canvas vergroten en op een foto twee balken hebben aan de zijkanten) of je kon het beeld vergroten tot het beeld in de breedte scherm vullend was maar dan verloor je wat bovenaan en onderaan (dus je foto bijknippen tot een 4/3 formaat 4224*3168) of je kon het beeld uitrekken in de breedte met vervormingen tot gevolg cirkels werden ovalen en vierkanten rechthoeken (je foto vervormen tot 4752*3564).

        Comment

        Working...
        X