Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht: Oude foto bewerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gezocht: Oude foto bewerken


    Wie zou mij wat op weg willen helpen om van deze foto iets toonbaarst te maken.
    Deze foto is bijzonder omdat er een familielid op staat gefotografeerd bij zijn auto; de eerste auto in Wolfhezen.
    Ik ben blij met deze foto en hoop dat er nog iets fatsoenlijks kan worden gemaakt.

    Bedankt.
    www.janbos.net

  • #2
    Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

    Is dit al wat je hebt? Een JPG van 873x557px? Slechts 88,9KB groot?
    Als dit bijvoorbeeld een echte foto is, graag een scan van een stuk zwaarder, waar we echt iets mee aankunnen. Als dit alles is dat je hebt kunnen we hiervan vertrekken, maar dan zou ik echt niet teveel verwachten. Dit is (afgedrukt) maar een foto van 7x4cm ongeveer...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

        Ik ben gebonden aan de beperkingen van het forum.

        Maar de originele scan is te vinden op deze plek
        www.janbos.net

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

            Ik heb hier ook een poging gedaan hopelijk heb je er wat aan.

            mvg Yves.


            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

              Ik vind alle resultaten mooi, hoewel ik denk dat die naam er wel in had moeten blijven
              Maar waarom ik nu schrijf is omdat ik nou zo graag enig uitleg zou willen zien hoe men dit soort dingen doet.
              Hoe is bijvoorbeeld die ring weg gehaald ?
              Simpel met stempelen van de omgeving ?
              Nikon D5000 en wat lenzen.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

                Je zou echt beter op zoek gaan naar een betere scan.... met inscannen alleen kun je deze foto grotendeels op zeer groot formaat krijgen en terug restaureren. Scan software met Silverfast, Digital Ice (verwijdert zelfs minimieme krasjes) of Vuescan moeten dit kunnen oplossen. Ik denk hier wel aan minstens een Epson Perfection V750pro scanner. Daarna kun je de rest met photoshop aanpassen zoals je hem wil hebben.

                Ikzelf heb een resem scanners, als je dikwijls in het Brussels moet zijn geef me maar een seintje als je hem gescand wil hebben op een resolutie van 8000 dpi.

                Als je hier nooit in de buurt komt kan je beter eens op zoek gaan naar een analoge grootformaat fotograaf in je buurt. 6 op 10 beschikt die over een klassebak van een flatbed scanner. Zo iemand zou je best kunnen vinden op http://www.apug.org/forums/forum15/.
                TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

                  Alle verbeteraars vinden rechtzetten een te moeilijke zaak?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Alle verbeteraars vinden rechtzetten een te moeilijke zaak?
                    Exact mijn gedacht!
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

                        Nee hoor... niet allemaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Alle verbeteraars vinden rechtzetten een te moeilijke zaak?
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

                          Ik ben heel erg onder indruk van al de reacties en heb er zeker iets aan. Alleen ik zou er ook iets van willen leren, daarom ben ik zo benieuwd hoe die prachtige resultaten worden bereikt. Vooral ben ik benieuwd hoe die kring is verwijderd.

                          Bedankt.
                          www.janbos.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

                            de kring kan je verwijderen met het "kloon"-gereedschap

                            soms maak je eerst best een selectie
                            soms ga je klonen met een verminderde dekking bv 30 %
                            soms ga je klonen met groot penseel , soms met een klein penseel

                            soms ga je klonen met modus "donkerder" als je enkel over de lichte plekken wil gaan
                            wat hier heel handig is

                            en je kan evt ook werken met retoucheerpenseel , reparatie-gereedschap of vullen met inhoud

                            mvg, david

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gezocht: Oude foto bewerken

                              Handrem afgezet.

                              De vlek is weg gekloond, hier voor zet je de dekking op ongeveer 30 en kies je het punt zo kort mogelijk bij
                              het gene dat gekloond moet worden. Flink in zomen maakt het werk een stuk gemakkelijker

                              Grotere vlakken kopieer je, zoals het voorste wiel ( dit is een kopie van het achterste), luifel en straatstenen.
                              Die ga je dan aanpassen, dekking, kleur, vervagen, draaien enz.. tot alles een geheel wordt.

                              Ik had de tekst verwijderd omdat deze niet bij de foto hoorden, heb het op een andere manier opgelost..

                              Groeten,
                              Eric


                              Comment

                              Working...
                              X