Het betreft DEZE FOTO !!! :-)
Hey,
ik had graag es geweten hoe -volgens jullie- deze foto is gemaakt.
Volgens mij overduidelijk met filters (neutral density, polarisatiefilter en/of geelfilter ingebouwd in de 20D- eventueel met IR-filter?). De fotograaf gebruikt een Canon 20D, dat weet ik.
Groetjes,
Frederic
edit Mod:
deze vraag hoort thuis in het forum "fotobewerking"
mvgr
Jo(han)
Laatst gewijzigd door Jo; 27 augustus 2005 om 15:21
Een lange sluitertijd (30 sec? misschien zelfs langer) om dat effect in de lucht te krijgen, en dan omzetten naar z/w of duotoon in PS. Althans zo zou ik dat doen. Lange sluitertijd krijg je met een klein diafragma, en als het licht is mbv. ND filters.
(Terzijde, ik denk wel dat het best is als je zorgt voor een link naar de foto in plaats van hem in je bericht te tonen, de mods hebben niet graag dat je hier foto's post die niet door jezelf zijn gemaakt.)
Bij mijn weten worden hier enkel je eigen fotos beoordeeld.![]()
Dit soort vragen stel je beter in Ter Zake of in Algemeen
Henri
lidnummer: BD0435BE
Inderdaad, lange sluitertijd (misschien juist VANWEGE een IR-filter). En de hoeken flink doordrukken. Leuke techniek, maar wat mij betreft ligt de nadruk wel erg veel op de techniek.
Groeten, Miriam
Mijn video's staan op stdk.nl
The mystery isn't in the technique, it's in each of us. - Harry Callahan
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer. - Ansel Adams
Met alle respect voor mijn voorgangers, maar een veel eenvoudiger methode is een normale foto te nemen, ze te converteren naar zwart-wit, dan alle lucht te selecteren en met "Motion Blur" de vervaging aan te brengen die je wenst.
Beauty need only be a whisper
Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST
Het effect van een "echt" gemaakte foto is toch vaak wat natuurlijker en bovendien spannender dan een beetje photoshoppen... toch?
Nikon + glas en licht
Fotoseries
Spanjaart,
hoe minder je aan een foto ligt te knoeien hoe beter natuurlijk, en als je dan eens een foto hebt genomen waar je echt niks aan moet doen, dan mag je weer eens fier zijn op jezelf.
Beauty need only be a whisper
Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST
En durf je dat dan nog een foto te noemen?Oorspronkelijk geplaatst door tmh
![]()
Statiefje gebruiken, zéér lange sluitertijd eventueel inderdaad met ND-filter als het overdag is en misschien zelfs enkele minuten of nog langer als sluitertijd, hangt van de hoeveelheid wind af. In Photoshop dan nog enkel omzetten naar zw/w!
less is more...
Hoe noemen ze een print waarvan ze de lucht wazig maken met behulp van een stukje doorzichtige plastiek in de donkere kamer ? Noemen ze dat dan wel nog een foto.Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
Al eens over nagedacht dat ze in de donkere kamer ook trukjes uit hun toverdoos halen ?
Mijn fotosite ??? [ www.lievenlens.be ]
Dat is al een meer toepasselijk woord héOorspronkelijk geplaatst door lieven lens
![]()
less is more...
Hoe maak je deze foto? Alleszins zonder gebruik van een ir-filter (anders zou het gebladerte wit zijn) maar wel met lange sluitertijd, duotone en doordrukken, en mogelijk met PS![]()