Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan in raw bestanden uit Iphoto(mac) kopiëren naar bridge?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe kan in raw bestanden uit Iphoto(mac) kopiëren naar bridge?

    Wanneer ik een map vanuit Iphoto (Imac) wil kopiëren naar Bridge dan worden enkel de Jpeg bestanden en niet de Raw bestanden in Bridge weergegeven. Kan iemand zeggen wat ik moet doen om de Raw bestanden in Bridge te plaatsen?

  • #2
    Re: Hoe kan in raw bestanden uit Iphoto(mac) kopiëren naar bridge?

    Op een mac staan je foto's in je library maar eigenlijk staan ze in de folder originals en indien bewerkt in iphoto staan ze ook bij modified.

    Ga naar users op je HD en klik op je username, ga dan naar pictures, je ziet nu het iphotolibrary icoontje. Ctrl clic hierop en selecteer 'Show package content', selecteer de folder originals en sleep dat naar je linkerbalk in bridge bij je favorieten.Zo heb je een gemakkelijke toegang tot deze 'verborgen' folders.
    Al je foto's worden zichtbaar in bridge zowel raw als jpeg als andere bestanden.
    Als je foto's in deze folder verwijderd zullen ze niet meer in je iphotolibrary staan, enkel de thumbnail is dan nog te zien.
    Graag een eerlijke mening.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe kan in raw bestanden uit Iphoto(mac) kopiëren naar bridge?

      Mijn persoonlijke workflow (ik ben er zeker van dat anderen dit weer omslachtig vinden) is:
      - ik schiet in RAW+jpg
      - de jpg's laad ik op in iPhoto voor onmiddellijk gebruik; familiefoto's blijven meestal op dit niveau steken
      - de RAWs laad ik op in Bridge; sommige daarvan zal ik later toevoegen aan de library van ofwel Aperture, ofwel Lightroom.

      Op die manier blijven RAWs en JPGs bij mij gescheiden. Ik zal wel een eerste selectie maken vanuit iPhoto, en, indien nodig, de RAW versie van een geselecteerde foto gaan bewerken in Bridge/ACR/PS of Lightroom/Aperture en PS.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X