Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP Photoshop Elements 11

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP Photoshop Elements 11

    Beste onliners,

    mijn vader zit dagelijks te werken met Photoshop Elements 11. Onlangs heb ik een upgrade van zijn Mac gedaan en hij denkt dat er sindsdien iets gewijzigd is in zijn Photoshop programma. Het probleem is als volgt (ik ken er niks van maar probeer het uit te leggen): Bij het openen van een foto komt die onderaan te staan in een balk, nadien opent hij een tweede foto om uit deze een selectie te knippen en te verslepen naar de eerste foto onderaan in de balk (met de lasso en selectie-tool).

    Normaal gezien kwam dan de eerste foto automatisch opnieuw op zijn groot scherm incl het stuk van de andere foto (soort van plakwerk van foto 2 op foto 1), maar sinds kort kan hij die selectie niet meer slepen naar die eerste foto, het lukt op de ene of andere manier niet meer?

    Weet iemand hoe dit zou komen? Een oplossing? Is het iets kleins?

    Ik zou het énorm waarderen moest iemand me (hem) hiermee kunnen helpen?

    Groetkes,
    Leen

  • #2
    Re: HELP Photoshop Elements 11

    wat zeker moet werken is deze selectie daar kopieren (ctrl+c)
    en terug naar de andere file en daar plakken (ctrl+v)

    Comment


    • #3
      Re: HELP Photoshop Elements 11

      Bij Mac uiteraard cmd-c en cmd-v (cmd=⌘).

      Ik ben niet (meer) zo vertrouwd met PSE, en de versie die op mijn iMac staat is v.6.
      Je hebt het over de "Project bin" onderaan het scherm.
      Als je op dat knopje (Project Bin Actions) drukt, krijg je volgende popup-menu:


      Als je op Create drukt, zou je rechts op het scherm de verschillende mogelijkheden moeten zien. Ik vermoed dat je daar voor Photo collage gaat kiezen:


      Maar misschien zie je rechts niets in beeld? Dan moet je aan de rechterkant van de grote foto (midden van het scherm) op dit dingske klikken.


      Helpt dit, of is de situatie nog anders?

      PS: welke upgrade van de Mac heb je gedaan?
      Last edited by LesC; 13 november 2014, 08:59.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: HELP Photoshop Elements 11

        Ok, ik ga het dit weekend bij hem even proberen. of ik zal hem vragen dit forum even te openen. Sowieso, hartelijk dank voor de replies en de moeite. Ik hou jullie op de hoogte.

        @LesC, de upgrade was naar de laatste van iMac - Yosemite.

        Groetkes en tot later

        Comment


        • #5
          Re: HELP Photoshop Elements 11

          Hopelijk krijg je het opgelost. Er is uiteraard een (kleine) kans dat PSE11 en Yosemite (OSX 10.10) niet meer 100% akkorderen... Ik heb die upgrade nog niet gedaan, maar ben nog volop aan het testen.
          Mijn PSE 6 is ook niet meer 100% compatibel met Mavericks (10.9.5), wat ik momenteel nog draai, maar een en ander is voldoende stabiel.
          Soms is het makkelijker om een bepaald probleem met een screenshot (zoals ikzelf boven geef) te verduidelijken. Maak eventueel wat screenshots (⌘-4), laad ze op naar een (gratis) host als Photobucket, en post ze hier. Houd alleen rekening met de bij BD geldende regels (langste zijde max. 1024px). Succes!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: HELP Photoshop Elements 11

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Hopelijk krijg je het opgelost. Er is uiteraard een (kleine) kans dat PSE11 en Yosemite (OSX 10.10) niet meer 100% akkorderen...
            Mijn PSE 11 (macbook) en 12 (imac) doen het beiden zonder problemen op Yosemite.

            Comment


            • #7
              Re: HELP Photoshop Elements 11

              vandaag probleempje ontdekt: zonder muis (gebruik touchpad van macbook) krijg je geen 'slepend' gebruik van bv. penseel, maar gewoon een enkele stip.
              Ik heb dit net gemerkt toen de magic mouse niet aangesloten was, met de muis kan je het zonder probleem doen (zie ook onderstaande link, is een gekend probleem)

              http://helpx.adobe.com/photoshop-ele...-yosemite.html

              Comment


              • #8
                Re: HELP Photoshop Elements 11

                Goed om zoiets te melden. Ben link nog niet gevolgd. Geldt hetzelfde voor v.11 en v.12?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: HELP Photoshop Elements 11

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Goed om zoiets te melden. Ben link nog niet gevolgd. Geldt hetzelfde voor v.11 en v.12?
                  ik heb het gemerkt op een macbook met versie 11. Versie 12 staat op de imac maar die heeft enkel de magic mouse en een trackball, dus ik weet niet of het probleem met v12 ook voorvalt, maar de link lijkt te zeggen van wel. Ik vermoed dat dit voor de meesten geen probleem is gezien meestal met PS je wel met een muis werkt ipv je trackpad van je laptop.

                  Bijkomend zouden PSE 11 en 12 op Yosemite trager reageren op keyboard shortcuts, maar dit merk ik voorlopig nog niet...

                  Comment

                  Working...
                  X