Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helicon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Helicon

    Ik ben een echte beginner. Heb geen idee van de bewerking van foto's en hoe je een foto beter kunt maken vandaar mijn vele vragen hier.

    Ik gebruik het programma Helicon.
    Nu, hoe kan je zien dat je foto beter is na bewerking van het contrast en de belichting?
    En hoe moet een goed histogram eruit zien en kan je dit nog bewerken?

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: Helicon

    Ik ken de software niet, maar:

    Of een foto na bewerking beter is dan ervoor is subjectief. Als jij vindt dat hij beter is, dan is dat zo.

    Twee: er is geen typisch histogram. Het histogram van een lichte foto zal naar rechts pieken, en een donkere foto zal naar links pieken. Het belangrijkste is eigenlijk dat je zowel links als rechts niks van je histogram "afkapt". Links afgekapt betekent dat je puur zwart zonder detail hebt, en rechts afgekapt betekent dat je met puur wit zit, waar je ook geen detail hebt en bovendien kan je dat detail ook niet meer terug krijgen.

    En dan nog: misschien is het in bepaalde gevallen wel de bedoeling dat je overbelicht of onderbelicht.

    Het is allemaal nogal persoonlijk en afhankelijk van situatie tot situatie.

    Misschien als je meer gerichte vragen stelt, dat je dan ook meer bruikbare informatie gaat krijgen als feedback...
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: Helicon

      En welke software gebruikt u dan?
      Maar das misschien al te ingewikkeld voor mij. Ik zoek ook wel gratis software, omdat ik nog maar een beginner ben en niet weet waar en wanneer deze hobby gaat stoppen.

      Comment


      • #4
        Re: Helicon

        Oorspronkelijk geplaatst door Nie Bekijk bericht
        En welke software gebruikt u dan?