Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR Workshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDR Workshop

    Hey iedereen,

    Weet er iemand waar je een workshop kunt volgen voor HDR en het hele gebeuren er om heen. Ik zou graag immers zoals de meeste urbex ook zo resultaat met een foto willen kunnen maken. Ik heb veel filmpjes gezien op youtube maar geraak er werkelijk niet aan uit. Als er iemand is die het mij wil aanleren en er zin voor heeft en de tijd, zou voor mij zeker ook goed zijn. Logisch is wel dat ik je tijd wil vergoeden. Ik hoop op positieve reactie

    grtz
    Bert

  • #2
    Re: HDR Workshop

    mss vermelden va welke regio je bent.
    is altijd makkelijker, dan krijg je reacties van mensen uit de buurt.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: HDR Workshop

      Ik ben van Limburg, maar afstand is geen probleem

      Comment


      • #4
        Re: HDR Workshop

        Bert, volgens mij werken de meeste urbexers op default, meer bepaald op Photomatix.
        Het verbaast me steeds weer hoe ze de foto's 's anderendaags klaar hebben, juist daarom.

        Daar is weinig leren aan.
        Het komt er op neer om drie (of 5) foto's te nemen, de ene is juist belicht, de tweede één stap onderbelicht en de derde één stap overbelicht. Dat kan best met de bracketing functie. Photomatix plakt die aaneen en de optie tonemapping geeft het HDR-effect in default. Met de schuivertjes kan je het tot in het absurde rekken. De subtiele HDR is een ander verhaal.

        Comment


        • #5
          Re: HDR Workshop

          Is photomatix wel voldoende? Ik zie op youtube dat er veel nog naar photoshop gaan om het verder te bewerken

          Comment


          • #6
            Re: HDR Workshop

            Ik heb deze workshop gevolgd in Breda bij Moorfotografie (Peter Van Veen). Eerst krijg je een woordje uitleg over wat we gaan doen, hoe we het gaan doen en nadien ga je zelf aan de slag met fotograferen. Na de middag bewerkt hij dan een foto van je tot HDR. Heel leuk, interessant, en to the point... Peter werkt met Photomatix.

            Comment


            • #7
              Re: HDR Workshop

              Oorspronkelijk geplaatst door BertL Bekijk bericht
              Is photomatix wel voldoende? Ik zie op youtube dat er veel nog naar photoshop gaan om het verder te bewerken
              Ik ga na eender welke softwarebehandeling (RAW-conversie met ACR, LR5 of Aperture3, of gebruik van specifieke filters of progs zoals Nik, Topaz, OnOne, Photomatix…) ALTIJD naar Photoshop voor de eindafwerking (verkleinen, verscherpen, kader&signature…)
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X