Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hdr probeersel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hdr probeersel



    dit is een hdr probeersel van mij, let er niet op wat op de foto staat het gaat bij mij enkel om de bewerking.

    Dit is de eerste x dat ik dit geprobeerd heb, ik heb de hdr opname gemaakt, met verschillende foto's met verschillende witbalanzen. en daarna in photoshop gezet. en daar de hdr bewerking van gemaakt.

    is dit nu een goede werkwijze, en wat vinden jullie ervan?
    ik wil hier graag van kunnen leren. en eventueel meer hdr fotos proberen te maken.

  • #2
    Re: hdr probeersel

    Heb nog nooit aan HDR gedaan, maar volgens mij neem je voor HDR geen opnamen met verschillende witbalans, maar met bracketing... verschillende belichtingen dus...
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: hdr probeersel

      hmm, oke en hoe stel je dat bracketing in? ik heb eerlijk gezegd geen idee ik heb een canon 400d misschien dat iemand mij dit kan uitleggen?

      Comment


      • #4
        Re: hdr probeersel

        Oorspronkelijk geplaatst door Beergit Bekijk bericht
        hmm, oke en hoe stel je dat bracketing in? ik heb eerlijk gezegd geen idee ik heb een canon 400d misschien dat iemand mij dit kan uitleggen?
        Dat vind je in je handleiding, vermoedelijk onder "exposure bracketing"...
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: hdr probeersel



          oke nu heb ik het nogmaals geprobeerd weer een aantal fotos gemaakt met deze : klik hier instellingen. ben ik dan op de goede weg, en hoe ziet de foto eruit, graag nog meer informatie.

          Ook hoop ik andere op deze manier te helpen door alle probeerselen en stappen van mij erbij te zetten, zodat ook andere en misschien uit kunnen komen.

          Comment


          • #6
            Re: hdr probeersel

            Oorspronkelijk geplaatst door Beergit;1642629

            oke nu heb ik het nogmaals geprobeerd weer een aantal fotos gemaakt met deze : [URL="http://www.noc0mment.nl/20070106_Canon_400D.jpg"
            klik hier[/URL] instellingen. ben ik dan op de goede weg, en hoe ziet de foto eruit, graag nog meer informatie.

            Ook hoop ik andere op deze manier te helpen door alle probeerselen en stappen van mij erbij te zetten, zodat ook andere en misschien uit kunnen komen.

            Neen, dit is niet wat ik bedoel... ik zoek het even voor je op. --> zie post hieronder van renzowoef...
            Last edited by Koen; 19 november 2007, 13:35. Reden: renzowoef heeft het opgezocht... ;-)
            BD0910BE

            Comment


            • #7
              Re: hdr probeersel

              @ beergit,
              Kijk eens op blz 76 & 77 van je 400d handeiding.
              Mvg. Renzowoef
              Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

              Comment


              • #8
                Re: hdr probeersel

                oke, heel erg bedankt voor de hulp!! ik zal zo mijn resultaten nog eens op de pagina plaatsen.

                Comment


                • #9
                  Re: hdr probeersel

                  sorry maar in de verste verte zie ik hier geen HDR effect (noch light , noch hard) in.

                  autobracketing is handig voor jeopnames te maken voor hdr effect maar daarvoor heb je geen verschillende witbalansen nodig. Maar ofwel EV's of je werkt met verschillende sluitertijden teneinde verschillende belichtingen te krijgen indien je geen bracketing functie hebt. ik neem er altijd 3 met -2, 0 en +2
                  je bracketing functie om witbalans is handig als je niet zeker bent van de juiste kleurtemperatuur en je geen raw neemt
                  check voor light en hard effect:
                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=188550
                  http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=187670


                  succes

                  devid
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: hdr probeersel

                    oke nogmaals geprobeerd, weer een net wat anders resultaat behaald.
                    en ben benieuwd of dit beter is. ik heb nu met 3 stappen gewerkt zoals in de handleiding van mijn cam staat op de pagina's 76,77



                    heb net ook de onderstaande linkjes van devid bekeken. en dat vind ik ook erg mooie fotos, maar ik neem aan dat je die ook alleen kan krijgen waneer je met een volle zon werk of iets dergelijks? het is nu namelijk maar grauw weer, en werk niet met tegenlicht etc. dus het lijkt mij, (of dat is weet ik niet) dat je nu minder van de bewerking zult zien, dan bij die andere foto's.

                    Comment


                    • #11
                      Re: hdr probeersel

                      juist bij dat grijze weer krijg je toch nog wat meer bewolkingseffect zoals bij de bliksem opname, in realiteit was het even grijs als bij jou

                      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=186744

                      devid
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: hdr probeersel

                        Naar aanleiding van je post ook maar eens aan het testen geweest, en om een redelijk resultaat te bekomen heb ik gemerkt dat je na het samenvoegen van je foto's een foto verkrijgt die nog wat tone mapping kan gebruiken .
                        Mvg. Renzowoef
                        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                        Comment


                        • #13
                          Re: hdr probeersel

                          hmm, dan ben ik toch erg benieuwd wat ik fout doe. als iemand mij dit misschien mee zou kunnen uitleggen,, heel graag.

                          volgens mij heb ik wel duidelijk beschreven wat ik doe, dus ben erg benieuwd.

                          anders hier de stappen nog op een rijtje.

                          -ik heb mijn camera ingesteld zoals op pagina 76,77 staat van mijn handleiding. (dus gebruik gebruikgemaakt van AEB)

                          -daar mee heb ik 3 foto's gemaakt, (zijn ook alleen van verschillende belichting)

                          -die heb ik in photoshop cs2 om gezet in merge to HDR

                          -en ben bekomen tot deze hdr foto, (met naar mijn mening ook iets of wat weinig hdr effect) *zie laatste foto die ik gepost heb

                          Comment


                          • #14
                            Re: hdr probeersel

                            post eens je drie orginele opnames , ik zal eens proberen iets hdr te maken of zeggen wat vrekeerd is aan je opnames
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                            IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: hdr probeersel

                              Mijn test resultaten ter vergelijking

                              Foto met gewone belichting:





                              HDR van 3 belichtingen, -2 / 0 / +2 :




                              Bovenstaande HDR na tonemapping:



                              ^^

                              Ik merk dat er tussen de eerste 2 foto's niet veel verschil zit qua belichting, ofwel doe ik iets verkeerd??
                              De derde daarintegen
                              Mvg. Renzowoef
                              Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                              Comment

                              Working...
                              X