Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groot probleem DPP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groot probleem DPP

    Hallo,

    kga hier zo goed mogelijk mijn probleem omschrijven;

    dus ik fotografeer al een klein jaar mat canon eos 40D
    Neem de foto's in RAW formaat.
    ik heb al op meerdere fora incl hier maar niets dat mijn probleem opgelost heeft tot hiertoe.
    kgebruik de software van canon,dpp
    omdat de software voor mij voldoet en mijn bewerking meestal vrij minimaal is.
    het probleem is dus ik open mijn bestanden in het programma,kbewerk ze.
    dan lijken die foto's echt zoals ze horen tot dat ik ze wegschrijf..
    (covert-save as)ksla dan op als jpeg en tiff met de juiste instellingen.
    helaas als ik dan mijn jpeg zowel tiff open met windows vieuwer,zelfs met photoshop!
    gaan veel details verloren,contrast,scherpte...
    heb al testen gedaan om te zien of ie wel de instellingen opslaat en dat doet ie maar
    niet zoals ik de foto zie op dpp,ver van zelfs.
    t is me altijd al licht opgevallen dat er verschil opzat maar laatst bij een foto van mijn partyfotografie was het verschil echt groot!
    aan mijn beeldscherm ligt het ook al niet..al getest..
    euh ja ben wel zwaar teleurgesteld al mijn goede foto's gaan zwaar af op die manier..
    als ik foto's plaats ergens op het net,geen verschil..
    dus ligt het probleem dan bij de software?toestel?
    heb onlangs vrij zwaar geiinvesteerd in materiaal maar hier zakt mijn moed wel bij en overweeg ik als mijn probleem niet opgelost geraakt den boel te verkopen..

    hulp
    Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L

  • #2
    Re: groot probleem DPP

    nadat je alles hebt nabewerkt en gecropt, kies terug 100% vergroting, wacht even tot alles mooi scherp is (hangt af van de snelheid van je computer) en doe dan "convert & save"

    ik save doorgaans een jpg op maximale grootte en doe de verkleining naar bv 900x600 voor BD met Irfanview met nog extra verscherping, dit ziet er beter uit dan hetzelfde direct met DPP
    kan je evt ook kleine rotaties doen, wat nog altijd in DPP ontbreekt

    Comment


    • #3
      Re: groot probleem DPP

      Gebruik je wel de correcte kleurruimte? Bijvoorbeeld gefotografeerd in aRGB en omgezet naar sRGB en dergelijke?

      Comment


      • #4
        Re: groot probleem DPP

        probleem blijft bestaan,
        het enige wat ik kan doen is mijn fotos openen en bewerken en opslaan
        als raw en telkens mijn fotos bekijken in dpp waar ze zijn zoals ze moeten zijn (raw)
        Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L

        Comment


        • #5
          Re: groot probleem DPP

          Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
          Gebruik je wel de correcte kleurruimte? Bijvoorbeeld gefotografeerd in aRGB en omgezet naar sRGB en dergelijke?
          'k durf wedden dat dit het probleem is .. Ik gebruik DPP al van in het begin voor mijn beide Canon cameras en ik zie nauwelijks verschil tussen de bewerkte raw en de opgeslagen jpg ervan, behalve misschien een beetje meer contrast in de jpg (en ik verklein de foto dan nog ...)
          FWIW

          Comment


          • #6
            Re: groot probleem DPP

            Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
            Gebruik je wel de correcte kleurruimte? Bijvoorbeeld gefotografeerd in aRGB en omgezet naar sRGB en dergelijke?
            Ik ben ook zo goed als zeker dat het daaraan ligt.
            Welk kleurprofiel hebben ze nu?

            Zet ze eens om naar sRGB in DPP. Dan zit je in toepassingen zonder colormanagement goed.
            En check eens de kleurruimte die je gebruikt in PS.

            Comment


            • #7
              Re: groot probleem DPP

              ik fotografeer in sRGB.
              settings in DPP work color space staat ook in sRGB.

              probleem raakt niet opgelost..
              Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L

              Comment


              • #8
                Re: groot probleem DPP

                hier een voorbeeldje hoe het er ongeveer uitziet..




                kheb geen idee meer aan wat het kan liggen,zou het aan de software zelf ook kunnen liggen?

                alvast merci
                Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L

                Comment


                • #9
                  Re: groot probleem DPP

                  gaan veel details verloren,contrast,scherpte
                  Kan dit nu echt aan de kleurruimte liggen
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: groot probleem DPP

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Kan dit nu echt aan de kleurruimte liggen
                    Scherpte niet meteen - contrast zeker wel, details kunnen verloren gaan in kleur- of tintovergangen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: groot probleem DPP

                      software opnieuw geinstalleerd maar nog geen resultaatsverbetering.
                      Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L

                      Comment


                      • #12
                        Re: groot probleem DPP

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotografie bart Bekijk bericht
                        ik fotografeer in sRGB.
                        settings in DPP work color space staat ook in sRGB.

                        probleem raakt niet opgelost..
                        Dan zal het daar dus toch niet aan liggen..
                        En bij het voorbeeldje dat je post zie ik ook geen kleurverschil.
                        Ik zie eigenlijk enkel scherpteverschil. Dat kan liggen aan de grootte van het bestand, en/of hoe groot je het weergeeft (cf. Photoshop: daar is een weergave op 50 of 100% ook steeds scherper dan bv 33%)
                        In die zin hoeft er dus niks mis te zijn met de foto zelf.

                        Comment


                        • #13
                          Re: groot probleem DPP

                          probleem is ook dat de ruis aanzienlijk vergroot,zeker in photoshop,op 33% zie je het al goed,naarmate 50% en meer gaat bijna de gehele foto verloren.
                          nuja ik covert mijn foto's in raw alsook in jpeg.
                          als ik dan beide bestanden open in windows viewer dan vind ik het verschil toch veel te groot (dus zoals op foto hier gepost) dus er moet ergens wel iets misgaan..
                          Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L

                          Comment


                          • #14
                            Re: groot probleem DPP

                            Pixelpiepen is OKÉ maar mag geen obsessie worden
                            Wil je vergelijken dan alleen met een 100 % instelling dus nooit een verkleining vergelijken, maar het ultieme vergelijk is de afdruk, en geen 10 x 15 maar minimaal ne volle A3+. Ik ben er zeker van dat het niet aan de software ligt of aan de camera.

                            Misschien een beetje verschil in nabewerking of printtechnieken maar normaal gezien moet de camera uw verwachtingen overtreffen.
                            Bedenk daarom, dat al het digitale slechts een tussenstadium is en dat resultaten op papier worden beoordeeld nooit op een scherm.

                            MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: groot probleem DPP

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotografie bart Bekijk bericht
                              software opnieuw geinstalleerd maar nog geen resultaatsverbetering.
                              Je hebt dus de laatste versie ? (bij mij 3.6.1.0, denk dat 3.7 voor de 7D is)

                              Comment

                              Working...
                              X