Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groot probleem DPP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groot probleem DPP

    Hallo,

    kga hier zo goed mogelijk mijn probleem omschrijven;

    dus ik fotografeer al een klein jaar mat canon eos 40D
    Neem de foto's in RAW formaat.
    ik heb al op meerdere fora incl hier maar niets dat mijn probleem opgelost heeft tot hiertoe.
    kgebruik de software van canon,dpp
    omdat de software voor mij voldoet en mijn bewerking meestal vrij minimaal is.
    het probleem is dus ik open mijn bestanden in het programma,kbewerk ze.
    dan lijken die foto's echt zoals ze horen tot dat ik ze wegschrijf..
    (covert-save as)ksla dan op als jpeg en tiff met de juiste instellingen.
    helaas als ik dan mijn jpeg zowel tiff open met windows vieuwer,zelfs met photoshop!
    gaan veel details verloren,contrast,scherpte...
    heb al testen gedaan om te zien of ie wel de instellingen opslaat en dat doet ie maar
    niet zoals ik de foto zie op dpp,ver van zelfs.
    t is me altijd al licht opgevallen dat er verschil opzat maar laatst bij een foto van mijn partyfotografie was het verschil echt groot!
    aan mijn beeldscherm ligt het ook al niet..al getest..
    euh ja ben wel zwaar teleurgesteld al mijn goede foto's gaan zwaar af op die manier..
    als ik foto's plaats ergens op het net,geen verschil..
    dus ligt het probleem dan bij de software?toestel?
    heb onlangs vrij zwaar geiinvesteerd in materiaal maar hier zakt mijn moed wel bij en overweeg ik als mijn probleem niet opgelost geraakt den boel te verkopen..

    hulp
    Eos 7D- Eos 1D Mark4 - EF100 400mm L IS USM - EF S 10-22mm f3.5 4.5 USM - EF 24 70 mm F2.8L

  • #2
    Re: groot probleem DPP

    nadat je alles hebt nabewerkt en gecropt, kies terug 100% vergroting, wacht even tot alles mooi scherp is (hangt af van de snelheid van je computer) en doe dan "convert & save"