Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafische Tablet en Photoshop (welke?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grafische Tablet en Photoshop (welke?)

    Hallo,

    Ik denk er sterk aan een grafische tablet aan te schaffen, maar heb hierbij toch wel enkele vragen. Waarschijnlijk hebben jullie hier reeds ervaring mee.

    Ik heb een I-mac i-7 (27 inch) inch met Eizo als tweede monitor, CS6 en LR4.1 waarop ik het tablet wens te gebruiken.


    => Wat is de ideale grote van het tekenoppervlak?
    => Welk merk is aan te raden (Wacom ?) ?
    => Welke tip gevoeligheidsgraad is een minimum voorwaarde?
    => Hoe handig zijn de software combinatie commando toetsen op zo een tablet ?
    => Is een tablet zonder scherm beter als een tablet die tevens je scherm is of omgekeerd?
    => Een tablet die tevens je scherm is (Wacom duurdere modellen):[INDENT][INDENT]Kan je die Calibreren ?[INDENT][INDENT] Hoe krasbestendig is deze ?Kan je die aansluiten als derde scherm op de MAC (thunderbold ports) ?

    Jullie ervaring of tips zijn van harte welkom, momenteel kijk ik naar de Wacom producten Intuos 5 en cienqt.

    Vriendelijke groeten..
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Grafische Tablet en Photoshop (welke?)

    Ik werk met een wacom bamboo fun tablet en ben daar heel tevreden mee.
    De grootte van het tablet speelt voor niet professionele doelen volgens mij geen rol: wil je gedetailleerd werken, dan kan je altijd nog je foto uitvergroten.
    grtz!

    Comment


    • #3
      Re: Grafische Tablet en Photoshop (welke?)

      Ik heb een Wacom Intuos4M, totale grootte van het tablet is ongeveer A4, het werkvlak is uiteraard kleiner maar voldoet ruimschoots voor een amateur. Die hele dure *kwijl * Cintiqs en consoorten zijn bestemd voor de professionele markt maar niets houd je natuurlijk tegen Mocht ik ooit 'ns Euromilions winnen ...

      Tabletten zijn vooral handig voor digitaal tekenen (vind ik persoonlijk). Het gros van het photoshopwerk kan makkelijk genoeg met de muis gedaan worden. Al moet ik toegeven dat het ergonomisch - voor mij althans - wat makkelijker werkt met een tablet.

      Als je googled op drawing tablet vind je beslist een paar goede reviews/uitleg.
      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

      Be careful who you shoot; they may shoot back

      Comment


      • #4
        Re: Grafische Tablet en Photoshop (welke?)

        Ik heb een Intuos 5 Medium met de Wireless kit en vind dat prima werken. Het voordeel van de Wacom Intuos lijn (in vergelijking met de goedkopere Bamboo) is dat je PER TOEPASSING de knoppen anders kan programmeren. Zo kom je al een heel eind.

        Een Cintiq is natuurlijk nog een pak aantrekkelijker, maar is - alleen al door zijn prijs - toch eerder voor de professionals bedoeld...
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

        Comment


        • #5
          Re: Grafische Tablet en Photoshop (welke?)

          Bedankt iedereen voor het antwoord, ik ga nog even afwachten en misschien er eens een proberen.

          Groeten
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: Grafische Tablet en Photoshop (welke?)

            Was in Canada deze week en kocht er de Wacom Intous 5 (large). Wow wat een aangename ervaring.

            Intous-5 , een aanrader

            Prijs in Canada ("Canada Computer" store) 299 Dollar of een goede 230 Euro. Niet echt goedkoop maar een echte aanrader. Wel even een taxt exempt papiertje vragen, krijg je zo de 15% .
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Grafische Tablet en Photoshop (welke?)

              Cintiq 21 UX


              Comment

              Working...
              X