Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graffiti maken met CS 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graffiti maken met CS 2

    kan iemand me vertellen heo ik in CS 2 een tekst op een muur kan zetten in graffiti ? moet er liefst een beetje echt uitzien.

    welke tool en instelling(en) zijn hiervoor best te gebruiken ?
    ik heb een Wacom tekentablet, misschien is deze hierbij handig ?

    alvast bedankt
    groetjes, Bobke
    ________________________

  • #2
    Re: Graffiti maken met CS 2

    niemand ? allemaal jullie haar aan 't goedleggen voor de AV vandaag ?
    groetjes, Bobke
    ________________________

    Comment


    • #3
      Re: Graffiti maken met CS 2

      Zo...mijn haar ligt goed...nog even wat graffiti erover en 't zal perfect zijn.

      Als vb heb ik een kleurige zonnige muur met kleurrijke letters genomen. Niet direct de ideale graffitimuur, maar hier kom je dus wel alle problemen tegen, die je kan tegenkomen. Vandaar...

      Wat ik gedaan heb, voor zover ik het mij herinner:

      1. Open uw beeld van muur waar de graffiti op moet komen.
      2. Typ of teken uw tekst erover op een aparte laag. Laat u maar ne keer goe gaan.
      3. Selecteer uw tekst/tekening en sla deze selectie op.
      4. Copieer uw muurfoto en vink de andere 2 lagen uit. Nu maak je een selectie van de schaduwen ((select/color range/shadows). Je voegt laagmasker toe (2de icoontje links onderaan lagenpallet). Wat nu overblijft zijn uw donkere schaduwen van de muur. NU doe je 'apply layermask'. Verder op dezelfde laag open je je gesavede selectie van terkst/tekening, voeg nogmaals layermask toe.
      5. Herhaal nu deze stappen maar ipv de 'shadows' te selecteren, selecteer je de 'midtones'. Deze laag heb ik in mijn geval op 25% dekking gezet.
      6. Om de textuur nog meer te versterken heb ik nog een extra laag gemaakt met higpass filter. Dit ging zo: Dupliceer opniew uw originele muurfoto, zet de mode op soft light, ga naar filters/higpass, waarde 4,2 voor foto van 2500x1800 pix. Daarna opniew uw tekst/tekening selectie ophalen en layermask toevoegen. Deze laag gans bovenaan zetten.

      Je hebt nu in totaal 5 lagen: onderaan uw 'muurfoto', daarna 'tekst/tekening, dan selectie van shadows op 100%, dan selectie van de midtones op 25%, en als bovenste laag het higpass-filter.

      Omdat witte kleuren anders reageren op de muur dan bv blauw en groen, heb ik de 2de bovenste laag (selectie midtones) nog eens opgesplitst in 2 lagen (1 laag voor de witte letters, en 1 laag voor de blauw en groene letters), waarbij enkel de dekking veranderd is (blauw is 25% gebleven, en witte letters zijn op 100% gezet).

      ...ahum, ik hoop dat uw haar nu niet komt recht te staan.


      Comment

      Working...
      X