Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gele ogen bij kat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gele ogen bij kat

    Hallo,

    Ik heb onlangs mijn kat laten fotograferen bij een fotograaf. Ik heb de foto's meegekregen op cd.
    Mijn kat heeft blauwe ogen een zwarte pupil, maar op de foto's heeft ze telkens een rood en een geel oog!! Het rode oog kan ik corrigeren met photoshop maar het gele geeft een andere kleur aan met dezelfde bewerking! Kan me iemand helpen aub hoe ik dit moet bewerken zodat ze 2 dezelfde ogen heeft???
    Ik heb photoshop cs3 (kan helaas ni goed overweg met photoshop!)

    Alvast bedankt!

    Hierbij zet ik een foto van de kat.


  • #2
    Re: Gele ogen bij kat

    [IMG][/IMG] [IMG][/IMG]

    Comment


    • #3
      Re: Gele ogen bij kat

      Waren dat zo kleine foto's
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Gele ogen bij kat

        Je moet de bewerkingen voor het gele oog en het rode oog apart doen en ze nadien samenvoegen.
        Ofwel moet je eerst een oog selecteren, de bewerking doen, dan het andere selecteren en de bewerking doen.
        Ofwel kan je oog het ene oog dupliceren, spiegelen en over het andere oog kleven.

        Je kan beter ook een crop aan 100% van uw (de kat ) ogen posten, zodat het probleem duidelijk zichtbaar is, want volgens mij is er wat meer aan de hand.

        Comment


        • #5
          Re: Gele ogen bij kat

          jou fotograaf moet leren indirect flitsen op poezels ofwel natuurlijk licht gebruiken,
          jammer is dat voor je mooie foto's
          smile ! ...it confuses people ...

          Comment


          • #6
            Re: Gele ogen bij kat

            Ik zou de moeite doen van een betere fotograaf te zoeken !
            Een pracht van een kat..... die heeft er gewoon recht op!

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Gele ogen bij kat

              ik zou teruggaan naar die fotograaf en hem dit laten zien en eisen dat hij dit gratis voor jou goed maakt

              Comment


              • #8
                Re: Gele ogen bij kat

                Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
                ik zou teruggaan naar die fotograaf en hem dit laten zien en eisen dat hij dit gratis voor jou goed maakt
                Zelfde hier. Dit is een fout van beginners een beroepsfotograaf onwaardig.
                Compositie enzo is ook niet je dat.
                Op de eerste zie je uw kat bijna niet en op de tweede niets van emotie. Iemand die dieren fotografeert, moet goed kunnen omgaan met dieren en daar een spontane foto uit halen.
                Dit is een kat neerzetten, op het knopje duwen en incasseren!
                Teruggaan en een rechtzetting eisen.
                Last edited by PSG; 7 december 2008, 09:21.

                Comment


                • #9
                  Re: Gele ogen bij kat

                  Amaai! Ik ben een kleine amateur en ik heb toch al veel betere fotos getrokken van tamme dieren.. je moet er gewoon de tijd voor nemen! en niet in een bakje gaan leggen.. Lol
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gele ogen bij kat

                    Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                    Je moet de bewerkingen voor het gele oog en het rode oog apart doen en ze nadien samenvoegen.
                    Ofwel moet je eerst een oog selecteren, de bewerking doen, dan het andere selecteren en de bewerking doen.
                    Ofwel kan je oog het ene oog dupliceren, spiegelen en over het andere oog kleven.

                    Je kan beter ook een crop aan 100% van uw (de kat ) ogen posten, zodat het probleem duidelijk zichtbaar is, want volgens mij is er wat meer aan de hand.
                    Ik heb dit gedaan en idd bijhet rode oog komt het goed, maar bij het gele niet! deze is lichter!

                    Maar in ieder geval bedankt!!!

                    grts

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gele ogen bij kat

                      ik sluit me gedeeltelijk aan bij mijn voorgangers. teruggaan of ander fotog kiezen.

                      Als die kat zo goed blijft zitten (wat meestal niet is bij katten), dan mag je altijd eens langskomen bij mij

                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gele ogen bij kat

                        wanneer het eerste oog verbeterd is , maak je dan van de laag met het verbeterde oog een duplicaat en probeer je op die gecop. laag het andere oog eens te verbeteren.
                        Hier lukt dit perfet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gele ogen bij kat

                          Gewoonweg schandalig van die fotograaf

                          https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                          http://wim-meeus.blogspot.com/
                          https://1x.com/wimmeeus/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gele ogen bij kat

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
                            Gewoonweg schandalig van die fotograaf
                            Wel ik volg je helemaal, dit is te veel voor woorden als je zo een foto terug krijgt.
                            Denk dat er hier genoeg mensen zijn die willen helpen.
                            Dus als ik U was geef eens een link naar je foto liefst de volledige grote onbewerkt er zulen hier wel mensen zijn die helpen en maar weten van photosoep

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gele ogen bij kat

                              Zou hij écht zooo dom zijn om de originele beelden op volledige resolutie mee te geven?
                              nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

                              Comment

                              Working...
                              X