Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

    Ik heb al een bult gezocht, maar als ik een foto bewerk in Affinity en deze wil opslaan dan is het steeds in het Affinity formaat.
    Kan dat niet in een ander formaat dan?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

    Net als in Lightroom moet je exporteren naar jpg en niet opslaan als.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

      Idd, gewoon File>Export en dan krijg je deze mogelijkheden:
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

        Pol en Les, bedankt voor de hulp.
        Gisteren de NIK collectie in Affinity Photo geïnstalleerd, was ook effe zoeken hoe ik dat moest doen.
        Ben nu toch wat te oud geworden anders ging ik les (Affinity Photo) volgen bij een CVO ergens in Limburg, het was niet zo heel ver van Mol.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

          Voor mij geldt hetzelfde, Luc. Stilaan wat te oud, en dus wat korter van geheugen. Ik grijp nog te vaak terug naar CS6 dat ik goed beheers, maar regelmatig ben ik toch met Affinity Photo aan de slag en is telkens de reflex: in PS doe ik het zo, hoe doe ik het hier? En dan zoeken naar een tutorial op het web. Ik ben nog steeds bezig met een cursus op uDemy (voor $10,- kun je niet sukkelen!), maar moet regelmatig terugkeren naar filmpjes die ik reeds gezien heb, omdat ik de techniek intussen vergeten ben. Da's oud worden.
          Nik werkt in Affinity Photo, eens je het goed geïnstalleerd heb; andere plugins doen het dan weer wel, of niet. Jammer dat mijn PortraitPro blijft crashen...
          RAW ontwikkeling doe ik sowieso in DxO PhotoLab, en met het resulterende tiff bestand kan ik gelukkig alle kanten op.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

            Les, ik heb die Raya Pro 3 gekocht voor CS6 en CC en vraag me af of ze niet te installeren zouden zijn in Affinity.


            Effe Off-Topic:

            Zoals je weet heb ik van Engels niet veel kaas gegeten en toch ben ik zot van Engeland en de Engelse humor.
            Ik kijk veel naar Wheeler Dealers omdat ze oude Engelse sportwagens opzetten. Gisteren nog gekeken naar CAR S.O.S. naar de restauratie van, voor mij toch de mooiste Engelse sportwagen ooit, een MG TA uit 1939.
            Wat is dat voor een droomwagen en die lijnen man man man ………………………..
            En dan nog liefst in British Racing Green, houten dashboard en bruin lederen zetels. a Dream Car yaehhhhhh.

            Dat karreke: https://www.dropbox.com/s/ynmgaufvax...49153.jpg?dl=0
            Last edited by Red Falcon; 8 mei 2018, 14:48.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

              Even op het Affinity forum gecheckt, en ik moet je helaas teleurstellen. Blijkbaar werkt Raya Pro 3 aan de hand van Photoshop 'actions':
              Has anybody tried to install Raya PRO into Affinity Photo?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

                Verdikke, dikke pech zeg. Maar we hebben nog altijd CS6 hé.
                Dat zijn niet alleen actions hoor, er zit een beetje vanalles in, ook HDR en een heel goede Dodge en Burn.
                Met die laatste twee haal je nog veel meer details naar voren, echt fantastisch.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

                  Weet je dat ik er zelfs nog nooit van gehoord had?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Weet je dat ik er zelfs nog nooit van gehoord had?
                    Les, het is eigenlijk een verzameling actions, HDR, NIK, en dan handelingen waar ik nu een drietal jaar mee begonnen ben, namelijk "Doordrukken" en "Tegenhouden" in het Engels "Dodge" en "Burn"
                    Interessant als je uw foto's zo een beetje op z'n Amerikaans wilt afwerken, veel succes heb ik hier op het forum niet mee, op een ander forum is dat totaal anders.
                    Bij de hervorming van het forum had er een afdeling "Bewerkte foto's" moeten tussen zitten. Ik vind het nog altijd een gemiste kans als ik zou op Franse forums zit te kijken.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's opslaan als JPEG of TIFF lukt mij niet in Affinity.

                      Ik heb zo'n stel acties/palletten van Piet (MoreThanWords) voor Dodge&Burn. Nu... zelf nooit veel gebruikt, al is het een techniek die m'n vrouw veelvuldig toepast in haar werk.
                      In principe kan elke foto op BD bewerkt zijn, al begrijp ik wat je bedoelt. In het subforum Landschappen bv verwacht de kijker een landschap, en geen psychedelische (zware) bewerking van een landschap.
                      We hebben nog wel een langlopende topic (http://forum.belgiumdigital.com/f7/p...to-266444.html ) waar je terecht kunt, maar daar is al lang geen leven meer in te bespeuren.

                      En om een beetje on topic te blijven: terwijl Nik vlotjes (?) naar Affinity kan, is dat helaas niet zo voor plugins die gebruikmaken van typische Photoshop-handelingen zelf (en dat zijn acties, macros, palletten...).
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X