Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's in lightroom verdwenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's in lightroom verdwenen

    Bij het bewerken van de foto's in lightroom 5 heb ik een dubbele map foto's gedeletetd.leeggemaakt.
    Kan ik dit ongedaan maken?

  • #2
    Re: Foto's in lightroom verdwenen

    Euh ... kan je niet in de virtuele vuilnisbak van het besturingssysteem gaan kijken en die map gewoon terugzetten?
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Foto's in lightroom verdwenen

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Euh ... kan je niet in de virtuele vuilnisbak van het besturingssysteem gaan kijken en die map gewoon terugzetten?
      Jos, dit is juist mijn vraag. Kan dit en hoe doe ik dit. Ik heb in een stomme vlaag alles leeggemaakt.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's in lightroom verdwenen

        Backup terugzetten.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Foto's in lightroom verdwenen

          Als de foto's van op de harde schijf verdwenen zijn (Prullenbak leeggemaakt) en je hebt geen backup, kan je Recovery Software eens proberen. Ik heb dat zelf heel lang geleden ook eens moeten doen en dat werkt wel aardig.

          Een snelle Google gaf mij Recuva: gratis en blijkbaar heel goed.

          Recuva: Herstel uw verloren bestanden


          Het proberen waard denk ik.
          FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Foto's in lightroom verdwenen

            kijk eerst even of ze van de schijf verwijderd zijn of alleen uit LR gekieperd. In het eerste geval kan je recovery software proberen in het andere de foto's terug importeren van de plaats waar ze nu staan.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's in lightroom verdwenen

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              kijk eerst even of ze van de schijf verwijderd zijn of alleen uit LR gekieperd. In het eerste geval kan je recovery software proberen in het andere de foto's terug importeren van de plaats waar ze nu staan.
              Dank u wel allemaal.
              Inderdaad foto's gevonden.
              Blijkbaar werkt LR 5 anders want de foto's worden wel geëxporteerd, maar bewerkingen worden niet mee geëxporteerd.
              Ik ben precies een leek.
              Ik zoek verder, anders geef ik nog wel een "kres".

              Comment


              • #8
                Re: Foto's in lightroom verdwenen

                Oorspronkelijk geplaatst door Act Bekijk bericht
                Dank u wel allemaal.
                Inderdaad foto's gevonden.
                Blijkbaar werkt LR 5 anders want de foto's worden wel geëxporteerd, maar bewerkingen worden niet mee geëxporteerd.
                Ik ben precies een leek.
                Ik zoek verder, anders geef ik nog wel een "kres".

                Dat vind ik eigenaardig, als ik een foto bewerk in LR5 en dan nadien de foto exporteer naar een andere map(bv afbeelding) dan exporteer in toch de foto met de gedane bewerkingen, maar de foto blijft toch ook nog in de map lightroom staan.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's in lightroom verdwenen

                  Inderdaad, dat was bij mij ook zo. Heb de laatste tijd heel wat problemen gehad.LR4 gecrasht, 5 geïnstalleerd, en betaald, maar nog geen mail gekregen met het nummer, daardoor gebruik ik altijd de probeerversie. Heeft het daarmee te maken? Ik weet het niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's in lightroom verdwenen

                    Oké, op dit moment ziet alles er oké uit.
                    Nu worden de veranderingen wel mee geëxporteerd, ook al doe ik hetzelfde. Het is een raadsel maar wel opgelost.
                    Bedankt voor de bijstand.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's in lightroom verdwenen

                      Ik heb met visa betaald en dadelijk daarna had ik een mailke met de codes. Anders zou ik toch hun helpdesk eens contacteren.
                      Voor uw LR als je geen boek hebt, kan je op de adobe site een handleiding in pdf formaat downloaden(ook nederlandstalig), is wel een document van rond de 400blz.

                      Comment

                      Working...
                      X