Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobewerkingsprogramma

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotobewerkingsprogramma

    <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Beste BD'ers,
    Na de aankoop van mijn Coolpix 5700, graag informatie over een degelijk, niet al te moeilijk digitaal fotobewerkingsprogramma.Te gebruiken als amateur, wel met wat mogelijkheden.Geen ervaring. Dank bij voorbaat. Groetjes,Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    abobe photoshop is een goed bewerkings programma.
    verder heb je ook nog paint shop pro,

    suc6
    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

    Comment


    • #3
      Waarschijnlijk was Photoshop gratis bij je digicam, anders zijn kleinere broertje Adobe Elements (of was het toch Arcsoft).
      Misschien niet de makkelijkste programma's om te leren, maar omdat bijna iedereen ze gebruikt kan je hier op het forum met zowat al je vragen erover terecht.
      Bovendien vind je op het Net voldoende handleidingen, zowel in het Engels als in het Nederlands.

      Comment


      • #4
        degelijk, niet al te moeilijk en nog goedkoop ook: paint shop pro.

        hier kan je alvast een demo vinden (of je kopie bestellen)
        http://www.jasc.com
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Arcturus
          Waarschijnlijk was Photoshop gratis bij je digicam, anders zijn kleinere broertje Adobe Elements (of was het toch Arcsoft).
          Misschien niet de makkelijkste programma's om te leren, maar omdat bijna iedereen ze gebruikt kan je hier op het forum met zowat al je vragen erover terecht.
          Bovendien vind je op het Net voldoende handleidingen, zowel in het Engels als in het Nederlands.
          Beste Actuarus,
          Het bewerkingsprogramma bij de Coolpix5700 is "Adobe Photoschop Elements". Dus waarschijnlijk maar een zeer beperkte versie van dit programma.Pol
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Dat is inderdaad het kleine broertje van Photoshop.
            Het heeft wat minder mogelijkheden, maar de werkwijze is veelal hetzelfde, dus, als je dat onder de knie hebt, dan kan je later nog altijd upgraden naar Photoshop zonder een volledig nieuw programma te moeten leren.

            Succes ermee !

            Comment


            • #7
              Beste Pol, onderschat de kleine broerkes van de professionele programmas niet! Ze zijn wel gemaakt voor amateurs zoals ik en vele anderen, maar de mogelijkheden zijn behoorlijk uitgebreid. Het komt er vooral op aan een programma door en door te kennen, en dat is zeker niet gemakkelijk met profprogs. Als ik van u was ik zou best tevreden zijn met ELEMENTS .We leren toch ook geen auto rijden in een Formule1 bolide.
              fredje.

              Comment


              • #8
                [I]..."Adobe Photoschop Elements". Dus waarschijnlijk maar een zeer beperkte versie van dit programma.
                Zo beperkt ten opzichte van PS is PS Elements ook weer niet. Het heeft zelfs enkele functies die specifiek op digitale fotografie/scannen zijn gericht.

                Maar uiteraard zijn er verschillen (waaronder een enorm prijsverschil). Maar voor 90% van de gebruikers (mbt digitale fotografie althans) zijn die dingen die in Elements zijn weggevallen toch niet direct nodig, bv zaken die nodig zijn bij het voorbereiden voor bestanden die via een professionele services, Lab-kleuren (wat toch wel jammer is trouwens), actions (direct te gebruiken dan) en curves (opgevangen door de nieuwe Backlight en Fill Flash, eigenlijk twee voorgedefinieerde curves).

                Voor de rest is het een prima pakket (en zeker als je dat al gratis bij je camera hebt, hoef je niet direct naar iets anders te zoeken) en vormt door de gelijke werkwijze een goede evt opstap naar PS.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Erik Mansvelders
                  [I]..."Adobe Photoschop Elements". Dus waarschijnlijk maar een zeer beperkte versie van dit programma.
                  Zo beperkt ten opzichte van PS is PS Elements ook weer niet. Het heeft zelfs enkele functies die specifiek op digitale fotografie/scannen zijn gericht.

                  Maar uiteraard zijn er verschillen (waaronder een enorm prijsverschil). Maar voor 90% van de gebruikers (mbt digitale fotografie althans) zijn die dingen die in Elements zijn weggevallen toch niet direct nodig, bv zaken die nodig zijn bij het voorbereiden voor bestanden die via een professionele services, Lab-kleuren (wat toch wel jammer is trouwens), actions (direct te gebruiken dan) en curves (opgevangen door de nieuwe Backlight en Fill Flash, eigenlijk twee voorgedefinieerde curves).

                  Voor de rest is het een prima pakket (en zeker als je dat al gratis bij je camera hebt, hoef je niet direct naar iets anders te zoeken) en vormt door de gelijke werkwijze een goede evt opstap naar PS.


                  Iedereen bedankt voor de degelijke informatie. BTW, Eric, zou graag jou boek over DF kopen.Is het ergens te krijgen via internet of bij de boekerij? Is het te koop bij Standaard Boekhandel? Dank. Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10

                    Iedereen bedankt voor de degelijke informatie. BTW, Eric, zou graag jou boek over DF kopen.Is het ergens te krijgen via internet of bij de boekerij? Is het te koop bij Standaard Boekhandel? Dank. Pol.
                    De mijne komt van de Carrefour, maar is dacht ik ook te vinden in de Standaard.
                    Veel plezier ermee!


                    groetjes,
                    Kristien
                    Olympus E500
                    take the time it takes so it takes less time...
                    www.pnh.be

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by k10

                      Iedereen bedankt voor de degelijke informatie. BTW, Eric, zou graag jou boek over DF kopen.Is het ergens te krijgen via internet of bij de boekerij? Is het te koop bij Standaard Boekhandel? Dank. Pol.
                      De mijne komt van de Carrefour, maar is dacht ik ook te vinden in de Standaard.
                      Veel plezier ermee!


                      groetjes,
                      Kristien
                      Dank je Kristien. Groetjes, Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Pol, het boek over Digitale Fotografie zal ik je zeker niet afraden hoor. Het gaat vooral over -zoals de titel aangeeft- Digitale Fotografie in het algemeen. In de afdeling beeldbewerking wordt echter niet met PS Elements gewerkt, maar oa met PS.

                        Ik heb de afgelopen maanden stevig moeten doorwerken om mijn nieuwe boek nog net vóór kerstmis in de boekhandel te krijgen. En dat boek heeft de titel Foto's bewerken met Photoshop Elements. Het wordt eveneens uitgegeven door Academic Service en verschijnt in de reeks Snelcursus. Deze reeks is een stuk dunner en goedkoper overigens.

                        Dit nieuwe boek gaat puur over PS Elements (versie 1 en 2) en is vooral bedoeld voor de beginner. Het boek gaat niet over PS Elements zelf, maar richt zich puur op het praktische gebruik (door digitale fotografen dus) van PSE.

                        Ik heb hier in de proefdruk een ISBN-nummer staan, maar héél soms is dat niet het uiteindelijke nummer: ISBN 90 395 2106 9

                        Wil je snel met PSE aan de slag, dan raad ik je het laatste boek aan. Zoals gezegd voor meer info over DF lsa geheel, kun je beter het eerste boek nemen. En wil je beide weten, dan hou ik je natuurlijk ook niet tegen

                        Veel succes en plezier in elk geval met PSE en je CD5700,

                        Erik

                        Comment


                        • #13
                          Proficiat Erik! Weer aan hebbeding bij voor ons arme digitalers....

                          hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                          member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                          visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Pol Callens
                            Originally posted by k10

                            Iedereen bedankt voor de degelijke informatie. BTW, Eric, zou graag jou boek over DF kopen.Is het ergens te krijgen via internet of bij de boekerij? Is het te koop bij Standaard Boekhandel? Dank. Pol.
                            De mijne komt van de Carrefour, maar is dacht ik ook te vinden in de Standaard.
                            Veel plezier ermee!


                            groetjes,
                            Kristien
                            Dank je Kristien. Groetjes, Pol.
                            Graag gedaan, trouwens ik heb het daarnet nog zien staan bij de Standaard boekhandel aan 49 Euro.

                            groetjes,
                            Kristien
                            Olympus E500
                            take the time it takes so it takes less time...
                            www.pnh.be

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by gerda
                              Proficiat Erik! Weer aan hebbeding bij voor ons arme digitalers....


                              arm nadat we net de laatste 12 MP camera kochten?
                              bwaa .. wie dat budget kan betalen voor een dergelijke cam zal na de aankoop wel niet echt arm geworden zijn?? hij/zij is in ieder geval een pracht van een camera rijker .. dat staat vast!

                              Comment

                              Working...
                              X