Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto van foto maken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto van foto maken.

    Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die weleens een foto van een foto hebben gemaakt, en of dat een goed resultaat kan opleveren.
    We hebben namelijk trouwfoto's bijbesteld, en dat is een prijzige aangelegenheid (hoezo zuunige hollander )

    Als dat een goed resultaat kan opleveren, wat is dan de beste werkwijze, qua instelling van mijn camera (CanonG3) en de belichting (lamp of iets dergelijks en het plaatsen van de foto (liggend/schuin/rechtop).

  • #2
    De beste methode is de foto's bijbestellen.

    De tweede beste is ze inscannen.

    De slechtste methode is ze fotgraferen. Is moeilijk en geeft middelmatig resultaat.


    Aspherix
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      je de foto's toch simpelweg in een fotowinkel binnen brengen en een print-to-print laten maken?!

      Comment


      • #4
        Ik zou nog aan twee andere mogelijkheden denken
        1) inscannen en bewerken met photoshop en daarna afdrukken. Dit kan zeer goede resultaten opleveren. heb het ooit zelf gedaan met foto's waarvan geen negatieven meer waren.
        2) Foto ophangen en twee lampen gebruiken die je links en rechts opstelt. Goed controleren dat je geen reflexies ziet. Dit is een aloude en klassieke manier van reproducties nemen. Dit levert ook behoorlijke resultaten. Met een flitsinstallatie kan het natuurlijk ook.
        Verder zijn er geen speciale instellingen nodig. Uiteraard werk je op statief. 100 asa, min 1/60 s, enz
        Maar bijbestellen is natuurliujk beter. Je trouwt waarschijnlijk maar één keer en dan is deze meerprijs snel vergeten.

        Comment

        Working...
        X