Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto resizer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto resizer

    Iemand ervaring met een goeie foto resizer voor Apple. Ik gebruikte tot nog toe de IDsizer, maar deze geeft terug problemen. Kan foto's niet meer openen. Na contact met Hert, IDimager, verneem ik dat Apple meer en meer folders dichtgooit en dat zij het niet meer doorontwikkelen.
    Even gezocht in de App store, maar daar zie ik het bos door de bomen niet. Er zijn er veel, grafische en ook betalende. Voor mij is het louter om grote bestanden op een deftige vgrootte te brengen voor het internet, meer niet. Betalend is geen probleem, maar graag toch eerst hier de vraag of er ervaring met één of andere resizer is.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Foto resizer

    Ik doe dat gewoon in Lightroom
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Foto resizer

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Ik doe dat gewoon in Lightroom
      Dat zou ik inderdaad ook kunnen met Photoshop gezien ik niet zo goed overweg kan met lichtroom. De IDsizer was heel gemakkelijk gezien je ook foto's die je niet wenst te bewerken en van bijvoorbeeld ook van iPhone en iPad gewoon dropte in het programmaatje zonder verdere poespas. Ik zoek dus naar een specifieke app.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Foto resizer

        Ik gebruik daarvoor Photoshop Elements, met de functie "meerdere bestanden verwerken" (zit onder "bestand") is het heel simpel om een hele map foto's te verkleinen voor de website.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Foto resizer

          Als je  gebruikt is daar  Photos bij (vroeger was dat iPhoto). Tenzij voor beelden die ik specifiek afwerk bv voor plaatsing op het forum of voor afdruk (waarvoor ik DxO PhotoLab gebruik voor de RAW ontwikkeling en Affinity Photo voor echte post-processing), gebruik ik, bv voor Facebook of andere doeleinden gewoon  Photos. Ik schiet in RAW en JPG, JPGs gaan sowieso in Photos, en met een eenvoudige Export kun je verkleinen naar hartelust. Je kunt ook in Photos bewerken, en gebruik maken van 'extensies', maar behalve wat lichtcorrectie, eventueel wat croppen of iets dergelijks doe ik weinig in Photos.
          Als ik bv een schermafdruk wil annoteren, dan gebruik ik  Preview (in het NL Voorvertoning).

          Ik heb ook IDSizer, nooit veel gebruikt maar destijds aangeschaft voor kleine jobkes; als ik dat onder de recentste  systeemsoftware wil openen krijg ik dit. Vermoedelijk nog 32-bits. En als de developer niet meer ontwikkelt, dan gaat IDSizer er binnenkort uit.




          PS: ik heb ook nog een appje Photo-Resizer genoemd. Dat doet het nog steeds (is trouwens 64-bit). Link naar de AppStore: https://itunes.apple.com/be/app/phot...68514438?mt=12
          Last edited by LesC; 12 augustus 2018, 08:52.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Foto resizer

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Als je  gebruikt is daar  Photos bij (vroeger was dat iPhoto). Tenzij voor beelden die ik specifiek afwerk bv voor plaatsing op het forum of voor afdruk (waarvoor ik DxO PhotoLab gebruik voor de RAW ontwikkeling en Affinity Photo voor echte post-processing), gebruik ik, bv voor Facebook of andere doeleinden gewoon  Photos. Ik schiet in RAW en JPG, JPGs gaan sowieso in Photos, en met een eenvoudige Export kun je verkleinen naar hartelust. Je kunt ook in Photos bewerken, en gebruik maken van 'extensies', maar behalve wat lichtcorrectie, eventueel wat croppen of iets dergelijks doe ik weinig in Photos.
            Als ik bv een schermafdruk wil annoteren, dan gebruik ik  Preview (in het NL Voorvertoning).

            Ik heb ook IDSizer, nooit veel gebruikt maar destijds aangeschaft voor kleine jobkes; als ik dat onder de recentste  systeemsoftware wil openen krijg ik dit. Vermoedelijk nog 32-bits. En als de developer niet meer ontwikkelt, dan gaat IDSizer er binnenkort uit.




            PS: ik heb ook nog een appje Photo-Resizer genoemd. Dat doet het nog steeds (is trouwens 64-bit). Link naar de AppStore: https://itunes.apple.com/be/app/phot...68514438?mt=12
            In Photo's zie ik rechts boven bij "deel geselecteerde foto's", bijvoorbeeld "mail" ? Eens de foto in een mail staat kan ik dan rechts boven bij :"grootte afbeelding" kiezen tussen klein, normaal, groot, werkelijke grootte..?
            Moet zeggen dat ik Photo's nog nooit grondig heb bekeken om er foto's in te bewerken. Lijkt mij toch veel verbeterd en vereenvoudigd. Via de Cloud kan je ook alle foto's laten binnenkomen van alle toestellen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Foto resizer

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik gebruik daarvoor Photoshop Elements, met de functie "meerdere bestanden verwerken" (zit onder "bestand") is het heel simpel om een hele map foto's te verkleinen voor de website.
              Bedankt Bart, Photoshop Elements voor Mac kan je via de App's aankopen voor 65€. Voor wat het moet dienen ben ik niet direct geneigd om dit ervoor te betalen. Er zullen allicht alternatieven zijn als het louter is om te verkleinen. Voor postprocessing heb ik één en ander waarmee ik vrij goed vertrouwd ben o.a. PS.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Foto resizer

                Photos Deel (Share) is uiteraard om beelden bv via Mail door te sturen naar iemand anders. Je kunt inderdaad in de Mail bepalen of je de volledige, dan wel een verkleinde afbeelding wil doorsturen.

                Maar om je beelden effectief te verkleinen in Photos, gebruik ik File>Export



                waar je effectief kunt aangeven hoever je wil gaan:



                Ik heb nu even maar een foto geselecteerd, maar uiteraard kun je een hele reeks op die manier via export verkleinen.
                Photos biedt heel wat mogelijkheden als je je even in verdiept. Ik gebruik het hoofdzakelijk als DAM, omdat ik toch RAW+JPG schiet, en op die JPG face recognition, location enz. kan toepassen, terwijl ik voor echt postprocessing naar het corresponderend RAW bestand zal gaan.

                Photos is ook nondestructief: je kunt altijd naar het originele bestand teruggaan.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Foto resizer

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Photos Deel (Share) is uiteraard om beelden bv via Mail door te sturen naar iemand anders. Je kunt inderdaad in de Mail bepalen of je de volledige, dan wel een verkleinde afbeelding wil doorsturen.

                  Maar om je beelden effectief te verkleinen in Photos, gebruik ik File>Export



                  waar je effectief kunt aangeven hoever je wil gaan:



                  Ik heb nu even maar een foto geselecteerd, maar uiteraard kun je een hele reeks op die manier via export verkleinen.
                  Photos biedt heel wat mogelijkheden als je je even in verdiept. Ik gebruik het hoofdzakelijk als DAM, omdat ik toch RAW+JPG schiet, en op die JPG face recognition, location enz. kan toepassen, terwijl ik voor echt postprocessing naar het corresponderend RAW bestand zal gaan.

                  Photos is ook nondestructief: je kunt altijd naar het originele bestand teruggaan.
                  Bedankt Les, dit is zeer welkom!
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto resizer

                    Blij dat ik kan helpen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto resizer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik gebruik daarvoor Photoshop Elements, met de functie "meerdere bestanden verwerken" (zit onder "bestand") is het heel simpel om een hele map foto's te verkleinen voor de website.
                      Zit ook verwerkt in PS natuurlijk en werkt heel goed.
                      Blijft eenvoud om alles binnen één programma te kunnen doen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto resizer

                        Voor de Apple fanaten kan je inderdaad, zoals Les dit aangeeft, nu nagenoeg alles wat nodig vanuit de App "Foto's."
                        Last edited by enero; 12 augustus 2018, 16:46.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto resizer

                          Deze werkt zeer goed. Volgens mij de beste en volledig gratis!





                          Mvg
                          Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto resizer

                            Voor mij niet zo evident om dit te installeren in MacOS.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto resizer

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Voor mij niet zo evident om dit te installeren in MacOS.
                              IK werk ook met Mac en de installatie is poepsimpel en wordt stap voor stap uitgelegd door andreas.

                              Johan

                              Comment

                              Working...
                              X