Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto lichter maken (hulp gezocht)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto lichter maken (hulp gezocht)

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik niet meteen de regels overtreed.
    Ik heb namelijk een verzoekje.

    Ik heb een foto die helaas een beetje te donker is.
    Ik wil deze graag wat lichter hebben, zonder dat de kleuren aangetast worden.

    Is dat mogelijk? en zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
    Ik ben namelijk totaal niet handig en beschik ook niet over de nodige programma's

    Aangezien het een persoonlijke foto is wil ik hem liever niet open en bloot hier neer zetten. Het is wel gewoon een normale foto, voor mensen verkeerde ideeën krijgen.

    Ik hoop dat er iemand is die mij misschien wil helpen.

    Alvast bedankt.

    Groetjes,

    Praetorian

  • #2
    Re: Foto lichter maken (hulp gezocht)

    dit kan heel simpel, maar je gaat er toch software voor nodig hebben, heb je software meegeleverd gekregen met je fototoestel?

    anders heb je nog gratis software zoals Gimp, als je geen software wil aankopen ....
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

    Comment


    • #3
      Re: Foto lichter maken (hulp gezocht)

      wil het wel es proberen hoor.

      liefst de versie uit de camera en zo groot mogelijk.
      in RAW zou super zijn, maar gelijk oe we kunnen het es wagen hé


      email bij uw pm's
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Foto lichter maken (hulp gezocht)

        hey

        zelfs in het kleine irfanview is zoiets al mogelijk; maar mail me de foto door (dmiddern@hotmail.com) en ik wil hem gerust opklaren voor u

        grzt
        Derry
        http://www.pixel7.be

        Comment


        • #5
          Re: Foto lichter maken (hulp gezocht)

          Een programma als Photoshop heeft daar vele mogelijkheden. Je kunt het ook zelf proberen als je het gratis (bewerkings) programma "Picasa" van google download. Het wijst zich verder vanzelf.
          groet, Rik

          Comment


          • #6
            Re: Foto lichter maken (hulp gezocht)

            Lichter maken zonder kleuren aan te passen kan je in photoshop met conversie naar lab-kleuren en dan de waarden van het 'lightness' kanaal aanpassen.

            Comment


            • #7
              Re: Foto lichter maken (hulp gezocht)

              [Mod]Als dit probleempje inmiddels opgelost is, zou ik graag zien dat de topic starter meldt dat hij/zij privé geholpen is. Eventueel mag de helper ook melden hoe het probleem is opgelost. Just my two cents... [/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X