Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

files verkleinen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • files verkleinen

    mijn fotos zijn allemaal jpg files maar nog steeds files van 5mb per foto. aangezien ik dan toch telkens redelijk wat fotos heb zie ik dat niet zitten van die 1 per 1 te verkleinen. weet iemand hoe ik die allemaal tegelijk kan verkleinen? of per 10 ofzo?

    merci

  • #2
    Re: files verkleinen

    Voor die dingen gebruik ik meestal Irfanview (www.irfanview.com), een gratis viewer voor allerhande beeld- en geluidsformaten. Doet ook een aantal eenvoudige bewerkingen zoals aanpassen van lichtsterkte, saturatie, resize, crop, rename,etc , en dit alles ook in bulk voor hele folders of een selectie van bestanden.
    Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic. - Arthur C. Clarke

    Comment


    • #3
      Re: files verkleinen

      NicoSansen.com - FLICKR

      Comment


      • #4
        Re: files verkleinen

        bedankt !

        Comment


        • #5
          Re: files verkleinen

          Denk er aan dat je veel detailtekening weggooit als je jpg's verkleint. Voor de kostprijs van USB-schijven hoef je het tegenwoordig ook niet meer te doen.
          Beauty need only be a whisper
          Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

          Comment


          • #6
            Re: files verkleinen

            Je kunt de files op 2 manieren verkleinen:
            door het aantal pixels horizontaal en vertikaal te verminderen, en door de jpeg compressie te vergroten.
            Het hangt er gewoon van af wat je er mee wilt doen.
            Als het enkel de bedoeling is om meer foto's op uw harde schijf te kunnen plaatsen zou ik het wel afraden, gewoon een grote backup schijf kopen, zoveel kosten die dingen niet meer.
            Voor je begint zou willen aanraden eerst eens dit te lezen:
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment

            Working...
            X