Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fel wit licht door ramen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fel wit licht door ramen foto's

    Volstaat de light versie van Photomatix hiervoor?

    Comment


    • #17
      Re: fel wit licht door ramen foto's

      Tiens... zie nu pas dat er een Photomatix Essentials bestaat. Had ik nog niet van gehoord, dus kan ik ook niet op je vraag antwoorden. Iemand anders misschien?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: fel wit licht door ramen foto's

        Heb nu de trial versie gedownload.
        Na het samenvoegen van de beelden heb je nog tal van mogelijkheden.
        Is het misschien mogelijk om kort jouw workflow te beschrijven?

        Comment


        • #19
          Re: fel wit licht door ramen foto's

          is echt te zien welk beeld en welke stijl je wilt bereiken hoor, stap voor stap handmatig toneren en nog eens opnieuw voor te finetunen
          eventueel 3 keer doen met vertrek van zelfde instellingen met telkens kleine aanpassing die je plaatselijk wil, en deze dan in photoshop importeren in 3 lagen, dan met laagmaskers uitwerken
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #20
            Re: fel wit licht door ramen foto's

            Blij dat je antwoordt, bulke41, want bij mij is het ook al te lang geleden. Ik denk niet dat ik bv in 2014of 2013 (door allerlei omstandigheden) één bracketing-serietje heb afgewerkt. Ik moet al terug naar 2012 om een geslaagde 'HDR' te vinden, en kan begot niet achterhalen hoe ik dat weer gedaan had.
            Het is typisch 'fingerspitzengefühl' en verschillende instellingen uitproberen. En dan nog...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: fel wit licht door ramen foto's

              das waar en denk dat ook iedereen het nét iets anders aanpakt
              is echt ook te zien hoe realistisch je het wilt
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #22
                Re: fel wit licht door ramen foto's

                Ik heb vanavond nog wat bracketing opnames gedaan van de halve maan. Benieuwd of ik daar wat mee ben...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: fel wit licht door ramen foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  tja das gewoon het dynamisch bereik van je camera hé (en bij de d7100 is dit toch breed)
                  overbelicht is overbelicht... kan je niets van terughalen, enkel opvullen zoals lesC zegt
                  1 vraag, is dit in RAW getrokken?
                  Is inderdaad in RAW
                  https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                  Comment


                  • #24
                    Re: fel wit licht door ramen foto's

                    Misschien even proberen met de tut van Rupselkopje, daar kreeg ik zeer goeie resultaten mee.
                    Klein kodakske

                    Comment


                    • #25
                      Re: fel wit licht door ramen foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
                      Misschien even proberen met de tut van Rupselkopje, daar kreeg ik zeer goeie resultaten mee.
                      Als je naar iemand verwijst, is het altijd best om er een link bij te plaatsen. Is dit de link? http://forum.belgiumdigital.com/f7/h...rs-389282.html
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: fel wit licht door ramen foto's

                        Ja hoor LesC, dat is ie, Sorry om dit niet erbij te vermelden.
                        Klein kodakske

                        Comment

                        Working...
                        X