Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

expert lightroom en photoshop curses

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • expert lightroom en photoshop curses

    ello

    ik ben amateur/semi professional fotograaf
    maar ik heb al enkele keren de opmerking gekregen dat mijn foto's niet zo goed bewerkt zijn...
    ik werk met lightroom en photoshop
    ik vroeg me af of er cursussen of privé lessen zijn van lightroom et photoshop voor mensen die al lightroom en photoshop kennen

    kent er iemand zo een cursus of iemand die privé les wil geven

    in Antwerpen of dicht van Antwerpen

    mvg
    kristof

  • #2
    Re: expert lightroom en photoshop curses

    Oorspronkelijk geplaatst door mkristof Bekijk bericht
    ello

    ik ben amateur/semi professional fotograaf
    maar ik heb al enkele keren de opmerking gekregen dat mijn foto's niet zo goed bewerkt zijn...
    ik werk met lightroom en photoshop
    ik vroeg me af of er cursussen of privé lessen zijn van lightroom et photoshop voor mensen die al lightroom en photoshop kennen

    kent er iemand zo een cursus of iemand die privé les wil geven

    in Antwerpen of dicht van Antwerpen

    mvg
    kristof
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: expert lightroom en photoshop curses

      Ben je ondertussen al geholpen in deze materie ?


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: expert lightroom en photoshop curses

        Ben ik ook wel in geintereseerd. krijg namelijk dezelfde opmerkingen. Heb nochtans de cursus lightroom gevolgd via avondschool maar in de modules erna krijg ik toch regelmatig de opmerking dat nabewerking beter kan.


        ik ben van regio gent

        Comment


        • #5
          Re: expert lightroom en photoshop curses

          Oorspronkelijk geplaatst door lucvdb Bekijk bericht
          Ben ik ook wel in geintereseerd. krijg namelijk dezelfde opmerkingen. Heb nochtans de cursus lightroom gevolgd via avondschool maar in de modules erna krijg ik toch regelmatig de opmerking dat nabewerking beter kan.


          ik ben van regio gent
          Wat voor opmerkingen krijg je dan van die andere experten ?
          Eens de basisbewerking (WB, contrast, belichting, NR, verscherpen) achter de rug zijn beginnen de meer subjectieve bewerkingen, en dat is voor iedereen anders.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: expert lightroom en photoshop curses

            Youtube staat propvol met pro fotobewerkers die gratis tips en dergelijke geven.
            Abonneer je op een paar en na een tijdje zie je rechts in Youtube aanbevelingen verschijnen, waardoor je al snel een mooi lijstje met de nieuwste tips bij elkaar krijgt.
            Amateur fotograaf,
            lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

            Comment


            • #7
              Re: expert lightroom en photoshop curses

              De cursus van Danny Laps (gewoon googelen) geeft heel veel voor de prijs die hij vraagt.

              djienbe

              Comment


              • #8
                Re: expert lightroom en photoshop curses

                Vijf jaar avondschool rastertekenen (Photoshop) gevolgd aan het CVO.
                Veel geleerd, kan ik niet ontkennen, maar voor foto's te bewerken heb ik waarschijnlijk meer geleerd uit de boeken van Scott Kelby, Matt Kloskowski en Johan W. Elzenga.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: expert lightroom en photoshop curses

                  Je kunt ook eens kijken naar adobe classroom in a book.
                  Duidelijke uitleg met opdrachten.
                  Heb deze boeken en Ben er tevreden over.
                  Maar dit maakt je geen expert je leert alleen het programma door en door te kennen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: expert lightroom en photoshop curses

                    Oorspronkelijk geplaatst door martinh123 Bekijk bericht
                    Je kunt ook eens kijken naar adobe classroom in a book.
                    Duidelijke uitleg met opdrachten.
                    Heb deze boeken en Ben er tevreden over.
                    Maar dit maakt je geen expert je leert alleen het programma door en door te kennen.
                    Ja dat klopt, je word maar beter door er veel mee te werken en ook met de jaren want hier en daar raap je toch trucjes op.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: expert lightroom en photoshop curses

                      Oorspronkelijk geplaatst door mkristof Bekijk bericht
                      ello

                      ik ben amateur/semi professional fotograaf
                      maar ik heb al enkele keren de opmerking gekregen dat mijn foto's niet zo goed bewerkt zijn...
                      ik werk met lightroom en photoshop
                      ik vroeg me af of er cursussen of privé lessen zijn van lightroom et photoshop voor mensen die al lightroom en photoshop kennen

                      kent er iemand zo een cursus of iemand die privé les wil geven

                      in Antwerpen of dicht van Antwerpen

                      mvg
                      kristof
                      Als een beeld veel nabewerking nodig heeft... dan was't geen goeie opname. Fotografen zijn te weinig bezig met de opname vooraleer ze 'afdrukken'.
                      https://efbeo.wordpress.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: expert lightroom en photoshop curses

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Vijf jaar avondschool rastertekenen (Photoshop) gevolgd aan het CVO.
                        Veel geleerd, kan ik niet ontkennen, maar voor foto's te bewerken heb ik waarschijnlijk meer geleerd uit de boeken van Scott Kelby, Matt Kloskowski en Johan W. Elzenga.
                        Kan ik alleen maar bijtreden, lang geleden ook Photoshop gevolgd in avondonderwijs, leuk maar met beperkte toepassing voor mij.
                        Dan waren mijn 2 modules LR en 4 modules fotografie veel interessanter voor de amateurfotograaf die ik ben.
                        Daarbij nog wat cursussen kleurbeheer en toch ook niet te vergeten de soms zeer interessante SD hier met BD waar je praktische info kan opdoen van gelijkgestemden
                        Last edited by Rx-ke; 16 juli 2017, 20:03.
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #13
                          Re: expert lightroom en photoshop curses

                          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                          Wat voor opmerkingen krijg je dan van die andere experten ?
                          Eens de basisbewerking (WB, contrast, belichting, NR, verscherpen) achter de rug zijn beginnen de meer subjectieve bewerkingen, en dat is voor iedereen anders.
                          net terug van vakantie en nu pas dit bericht gelezen.
                          De opmerkingen die ik meestal krijg is dat de bewerking beter kan , dat ik overdrijf, of net te weinig bewerk.
                          het zorgt ervoor dat ik op den duur terughoudend ben n de manier waarop ik mijn beelden bewerk.
                          De basisbewerkingen hoop ik dan wel dat ik die onder de knie heb.
                          Mijn grootste probleem is dat ik heel dikwijls niet zie wat er te verbeteren valt.


                          Nu om een idee te geven van hoe ik mijn foto's bewerk hieronder een aantal vb van de afgelopen weken.
                          Alle feedback is welkom.

                          Onderstaande foto is een combinatie van 39 foto's , 13x3 foto's in AEB en dan samengesteld als één geheel.






                          Panorama van uit de hand van een 5 of 6 foto's.
                          Last edited by lucvdb; 2 augustus 2017, 16:12.

                          Comment


                          • #14
                            Re: expert lightroom en photoshop curses

                            Hallo

                            Ik heb me vorig jaar een dvd Lightroom 6 van Adobe aangeschafd wat me 130 euro koste.....nu kan ik mijn foto's niet meer ontwikkelen?? Is het zo dat Adobe mij nu dwingt om nog meer geld uit te geven voor upgrades? terwijl ik nog niet een kwart van het progamma beheers en nodig heb. Dit lijkt me toch wel een machtspositie van hen kant uit...is hier een oplossing voor of doe ik iets niet goed?

                            gr Jeanine

                            Comment


                            • #15
                              Re: expert lightroom en photoshop curses

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeanine2212 Bekijk bericht
                              Hallo

                              Ik heb me vorig jaar een dvd Lightroom 6 van Adobe aangeschaft wat me 130 euro kostte.....nu kan ik mijn foto's niet meer ontwikkelen?? Is het zo dat Adobe mij nu dwingt om nog meer geld uit te geven voor upgrades? terwijl ik nog niet een kwart van het programma beheers en nodig heb. Dit lijkt me toch wel een machtspositie van hun kant uit...is hier een oplossing voor of doe ik iets niet goed?

                              gr Jeanine
                              Waarom zou je je foto's niet meer kunnen bewerken? Lightroom 6 krijgt nog regelmatig updates! Mijn huidige versie is 6.12. Die zou de recentste cameras nog moeten ondersteunen. Ik vermoed dat er geen LR7 meer zal komen, omdat Adobe de gebruiker zo richting abonnement wil duwen. Je kunt dan naar CC overstappen, waar je updates blijft ontvangen zolang je abonnement loopt, of je kunt op zoek gaan naar alternatieven, en dat is wat ik gedaan heb. Maar zoals gezegd: LR 6.12 is up to date, hoor!

                              PS: d'er was blijkbaar een probleem met de update van v.6.10 naar v.6.12. Dat wordt hier besproken en opgelost: http://forum.belgiumdigital.com/f7/u...om-550123.html
                              Last edited by LesC; 15 augustus 2017, 09:43.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X