Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exif info terug toevoegen aan jpeg na resizing

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • exif info terug toevoegen aan jpeg na resizing

    <font size=5></font id=size5>Hoe kan ik de exif info terug toevoegen aan een jpeg bestand.
    bij het aanpassen van de grootte (ik fotografeer in principe op 5 meg met fine wat bestanden van +-2meg oplevert) verdwijnt deze informatie uit het nieuwe bestand.

    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

  • #2
    Ik moet hier ergens een Exif-editor hebben liggen.
    Als ge wilt zoek hem eens op

    Comment


    • #3

      Ik moet hier ergens een Exif-editor hebben liggen.
      Als ge wilt zoek hem eens op


      <font size=5></font id=size5>Dat zou heel vriendelijk zijn. De exif info kan ik van de originele bestanden lezen met acdsee maar na resizen is ze natuurlijk niet aanwezig

      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        L C,

        Ik vond het programma niet meer, maar heb wel de link geonden :

        Succes ermee

        Comment


        • #5
          soortgelijk probleem hier...
          vanaf ik iets bewerk aan 'n foto kan ik met exifreader geen data meer lezen...
          nogthans als ik op die bewerkte foto onder win XP druk op properties>summary>advanced , dan staat daar alle exifdata die ik moet hebben...dus hij is er nog maar exifreader geeft 'n fout..
          wie is hier nu fout de exifreader of win XP..?
          vanaf het CF kaartje geeft probs , dat wist ik al ivm met formateren...

          Er zijn nog veel meer nadelen aan het gebruiken van Windows XP om te roteren of je eigenschappen te bekijken. Lees deze waarschuwing van Nikon:

          Nikon also warn about Windows XP

          It turns out that Nikon has also previously posted similar warnings about using Windows XP to rotate images and format CF cards. The exact same cautions apply, that if you use Windows Explorer to rotate images you will destroy the important EXIF data held in the JPEG image header, it turns out that even a simple 'properties' view of a file can destroy the EXIF data. Secondly if you use Explorer to format CF cards the default filesystem is FAT32 which digital cameras won't understand.

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Die Exif data verdwijnen inderdaad als sneeuw voor de zon na het bewerken van een foto. Een resize doet echter geen info verdwijnen, al het andere wel (dacht ik - maar verbeter me als ik het fout heb).
            Dus als je het contrast wat aanpast en de scherpte - weg Exif info ...
            Daarom is het zo belangrijk dat je steeds met een "copy" werkt van het bestand zodat je steeds het originele blijft bewaren.
            En wat betreft XP, die "doet wat" met de foto's in sommige gevallen.
            Hier een link naar dpreview ivm wat XP doet:
            http://www.dpreview.com/news/0112/01121402nikonxpwarnings.asp

            Groeten,
            Jaja

            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment

            Working...
            X