Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF behouden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EXIF behouden

    ik gebruik photoshop (opslaan voor web en apparaten) om mijn foto's op internet te plaatsen
    alle Exif gegevens worden daarbij GEWIST
    hoe kan ik dit vermijden, ik wil Exif behouden in de fotos
    Canon 40D - canon 100-400mm - canon 300mm f4 - sigma 180mm macro - canon 18-85 mm

  • #2
    Re: EXIF behouden

    Gewoon 'Opslaan als...' klikken.
    En dan .jpg uit het lijstje kiezen bvb.

    Comment


    • #3
      Re: EXIF behouden

      Dank voor het antwoord....maar
      moet (opslaan voor web en apparaten) dan niet meer gebruikt worden, een kwestie van een foto met een laag KB te krijgen
      Canon 40D - canon 100-400mm - canon 300mm f4 - sigma 180mm macro - canon 18-85 mm

      Comment


      • #4
        Re: EXIF behouden

        Bij het opslaan als JPG heb je normaal toch de keuze in welke kwaliteit (van 1-12) je wenst op te slaan. Als je een bepaald cijfer kiest (b.v. 5), dan zie je toch het aantal KB, niet? (Is het nog te "zwaar", kies dan een lager cijfer).
        Op die manier kun je dus bepalen hoe "zwaar" of hoe "licht" je foto is. Maar in principe zit de EXIF dan nog in de foto.

        (Ik merk wel dat als ik op die manier -als JPG dus- opsla, ook die EXIF-data bijdragen tot het totale "gewicht". Als je achteraf de EXIF stript -ik doe dat op Mac met een progje genaamd "SmallImage"- dan wordt het JPG-bestand >10% "lichter").
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: EXIF behouden

          Hoi

          Had dit helaas nog niet opgemerkt dat op die manier het KB zichtbaar werd

          Nogmaals dank
          Canon 40D - canon 100-400mm - canon 300mm f4 - sigma 180mm macro - canon 18-85 mm

          Comment


          • #6
            Re: EXIF behouden

            Blij dat ik kon helpen!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: EXIF behouden

              weet iemand trouwens wat het verschil is tussen 'opslaan als' en 'opslaan voor web en andere apparaten' ?
              ::| Verbeelding |::

              Comment


              • #8
                Re: EXIF behouden

                Ik denk dat "opslaan als" je alle keuzemogelijkheden geeft die ik boven beschrijf (en zelfs nog meer, want je kunt nog in andere formaten gaan opslaan ook), terwij "opslaan voor web" je mogelijkhden fel beperkt (enkel jpg, 72 dpi??)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X