Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eraser block size

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eraser block size

    Ik kan de grootte van mijn blok gum (in CS5) niet vergroten of verkleinen.
    Is dit normaal?
    Zo ja, dan is dit toch een verbeterpuntje voor meneer Adobe.

  • #2
    Re: Eraser block size

    neen dat is niet normaal hoor

    Comment


    • #3
      Re: Eraser block size

      Nu "block" is een optie die ik eigenlijk nog nooit gekozen heb (al moet ik zeggen dat ik de eraser tool ook maar nauwelijks gebruik), maar in modus "block" kan ik evenmin de grootte aanpassen:


      In de illustratie zie je CS5 (Engelstalig-Mac), maar in CS6 kan het evenmin.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Eraser block size

        haha ja dat is waar les

        ik heb dat nog nooit gebruikt
        maar ik krijg wel een andere grootte als ik deze toepas met view op 100 %
        dan met bv view op 200% of view 300 % allemaal op hetzelfde document

        Comment


        • #5
          Re: Eraser block size

          Heel vreemd, hé, des te kleiner het % view, des te groter de block size:
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Eraser block size

            Jammer dat het niet kan. Kan soms erg handig zijn.
            Misschien dat ze dat bij Adobe ook ooit gaan inzien.

            BenF

            Comment


            • #7
              Re: Eraser block size

              Oorspronkelijk geplaatst door BenF Bekijk bericht
              Jammer dat het niet kan. Kan soms erg handig zijn.
              Misschien dat ze dat bij Adobe ook ooit gaan inzien.

              BenF
              Als je met control min je foto verkleint kan je een veel groter deel van je foto cleanen.

              Grootte blokgum blijft even groot.

              Comment


              • #8
                Re: Eraser block size

                Is dat hierboven niet netjes geïllustreerd?
                En… grootte blokgum blijft NIET even groot. Zie mijn illustratie hierboven.
                Grootte brush blijft even groot:


                En da's nou net het grote verschil.
                Last edited by LesC; 28 oktober 2013, 19:45.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Eraser block size

                  iMac 10.6 en geen probleem in CS4 en CS 6?
                  Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eraser block size

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                    iMac 10.6 en geen probleem in CS4 en CS 6?
                    Denk het niet… Wij draaien wel geen CS4 meer, maar tot voor kort, op mijn oude iMac met 10.6.8 had ik nog CS3, CS4, CS5 en CS6 draaien. Mijn vrouw draait nog CS5 en CS6 op haar MBP (OSX 10.6.), terwijl ik dezelfde combinatie draai onder OSX 10.8.5. Benieuwd of een en ander nog zal werken onder OSX 10.9 (Mavericks).
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eraser block size

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Denk het niet… Wij draaien wel geen CS4 meer, maar tot voor kort, op mijn oude iMac met 10.6.8 had ik nog CS3, CS4, CS5 en CS6 draaien. Mijn vrouw draait nog CS5 en CS6 op haar MBP (OSX 10.6.), terwijl ik dezelfde combinatie draai onder OSX 10.8.5. Benieuwd of een en ander nog zal werken onder OSX 10.9 (Mavericks).
                      Ik werk wel met een Engelse versie van CS 4 en 6 op de iMac -10.6.8 en met CS3 op de MacBookPro -10.6.8 en heb op beide geen probleem om de grote van het gommetje (eraser tool) te veranderen.. wie weet ligt het aan de NL versie?
                      Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eraser block size

                        Wij hebben altijd met de Engelse versie gewerkt; onze OS is NL.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eraser block size

                          Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                          Als je met control min je foto verkleint kan je een veel groter deel van je foto cleanen.

                          Grootte blokgum blijft even groot.
                          Windows Vista met Engelstalige Photoshop 6: Het gummetje is prima instelbaar. Eerst het gummetje selecteren daarna in het venster van de Brushes de grootte.
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eraser block size

                            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                            Windows Vista met Engelstalige Photoshop 6: Het gummetje is prima instelbaar. Eerst het gummetje selecteren daarna in het venster van de Brushes de grootte.
                            Dat is het precies: zet 'm eens op "Block" en zie of je dan nog wat kunt veranderen. Zie mijn illustratie in post #3. Zelfs ddavid dacht dat het kon.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eraser block size

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Dat is het precies: zet 'm eens op "Block" en zie of je dan nog wat kunt veranderen. Zie mijn illustratie in post #3. Zelfs ddavid dacht dat het kon.
                              Ja, geen probleem. Eerst selecteer je Eraser Chiseled (ik neem aan dat dat blok is) dan springt de grootte bij mij op 25 maar in het Brushvenster daarnaast kan ik het in iedere gewenste grootte veranderen
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment

                              Working...
                              X