Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Effect op deze foto ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Effect op deze foto ??

    Hey,
    kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik dit licht effect kan doen ?
    Of kent er iemand een goeie tutorial ?
    Alvast bedankt


  • #2
    Re: Effect op deze foto ??

    Gewoon het slipje met Dash wassen
    SF
    00.00 Gone

    Comment


    • #3
      Re: Effect op deze foto ??

      Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
      Gewoon het slipje met Dash wassen
      SF
      slipJE ?

      Comment


      • #4
        Re: Effect op deze foto ??

        Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
        slipJE ?
        juist ..... pamper, dan!!
        SF
        00.00 Gone

        Comment


        • #5
          Re: Effect op deze foto ??

          Gewoon met de Brush in Photoshop denk ik? Brush heel groot zetten, en dan de opacity en de flow flink verlagen
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Effect op deze foto ??

            De achtergrondlaag kopiëren.
            Op de kopie het filter: rendering > zon > 50-300mm zoomen > helderheid instellen
            Daarna de dekking van de kopielaag aanpassen naar wens
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Effect op deze foto ??

              Ik geloof niet dat dit de rendering filter is. Was denk ik wel beter geweest voor deze foto.
              Volgens mij is het inderdaad een grote witte dod en zo gemaakt:

              Open de foto in PS. Maak een nieuwe laag aan. Pak de brush tool met voorgrond kleur wit en maak hem vrij groot. Stel de opacity in op iets van 50 % en klik.
              Ga dan naar filters- blur- gaussian blur en trek de schuif zover open dat je de contouren van de dod niet meer ziet.
              (Ik vind het overigens niet mooi.)
              Voorbeeld:
              1 originele foto, 2 render omni filter op haar buik, 3 Dod met gaussian blur. (opzettelijk niet te hard aan het schuifje getrokken zodat je de dod nog iets ziet.)

              groet, Rik

              Comment


              • #8
                Re: Effect op deze foto ??

                1 heb je het wel met de renderingfilter zon geprobeerd? Zo niet: bakkes toe, want ik heb het gedaan en ik verkreeg hetzelfde resultaat als voorbeeldfoto

                2 uw resultaat lijkt er niet op, want je hebt geen overvloei en dito verkleuring die de 50-300mm zonnefilter wel heeft. en die je wel terug vind in de orginele foto.

                3
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Effect op deze foto ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  1 heb je het wel met de renderingfilter zon geprobeerd? Zo niet: bakkes toe, want ik heb het gedaan en ik verkreeg hetzelfde resultaat als voorbeeldfoto

                  2 uw resultaat lijkt er niet op, want je hebt geen overvloei en dito verkleuring die de 50-300mm zonnefilter wel heeft. en die je wel terug vind in de orginele foto.

                  3
                  "Bakkes toe" ???? - Kan het nog groffer?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Effect op deze foto ??

                    @Vinnydizzy: dit was nu ook niet nodig hé, versta je reactie niet ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Effect op deze foto ??

                      Wat zijn we weer vriendelijk tegen elkaar...????
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Effect op deze foto ??

                        Vinnydizzy, gelieve je taalgebruikeven aan te passen, dergelijke opmerkingen worden hier niet getollereerd.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Effect op deze foto ??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          1 ik verkreeg hetzelfde resultaat als voorbeeldfoto
                          3
                          Vinnydizzy: Ik ben benieuwd naar jouw resultaat en hoe je dat gedaan hebt. Topic starter wellicht ook.
                          groet, Rik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Effect op deze foto ??

                            de originele foto is gewoon een zachte brush met een klein beetje kleur in, lichtjes magenta in dit geval denk ik. dan opacity aanpassen eventueel en misschien een blend modeke ertussen zwieren..

                            @Vinny: En als iedereen zijn bakkes moet houden hier die gewoon een andere mening heeft dan denk ik niet dat een forum veel nut heeft
                            Als je nu gewoon bewijst dat het hetzelfde effect heeft met jou filter of whatever.. dan maakt het niet uit wie gelijk heeft, maar dan heeft de TS direct 2 manieren om het te proberen!
                            poof

                            Comment


                            • #15
                              Re: Effect op deze foto ??

                              Dat is weer typisch.
                              Als het met photoshop te maken heeft wil iedereen als "de beste" overkomen.

                              Ik ben er zeker van dat er verschillende methodes bestaan.
                              Probeer ze, en kijk wat jij zelf mooi vind.
                              Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

                              Comment

                              Working...
                              X