Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echte zwart-wit foto's Hoe ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

    Lucie:
    Uw hulpzame opmerking en advies ga ik bekijken.

    Comment


    • #17
      Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

      ik heb je net een pm gestuurd.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #18
        Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        ik heb je net een pm gestuurd.
        Je hebt antwoord hierop
        Bedankt

        Comment


        • #19
          Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Corel Paintshop Pro 6 ken ik niet, maar in Photoshop CS6 gebeurt dat onder het "Image" menu. Ik vermoed dat PSP een soortgelijke optie heeft?
          LesC:

          inderdaad; in PSP6 zit ook deze optie maar geeft geen enkel effect bij het printen.
          Ik ga mogelijkheden in papiersoorten zoeken hier in de buurt.
          Bedankt !
          tian

          Comment


          • #20
            Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

            Zwart-wit afdrukken maken, eventueel op barrietpapier is van het delikaatste dat er is op afdrukgebied.
            Het is perfect mogelijk maar niet met dit soort printers.
            Je hebt 3 zwarttinten nodig, zoals bij de epsonprinters is dit Photoblack; lightblack en lightlightblack. We hebben het dan over Pigmentinkt.

            Je kan dan werken via de "advanced b&w" modus, of via de klassieke kleurmodus, in beide gevallen maak ik er goede afdrukken mee. In de kleurmodus moet je wel werken met profielen, en best ze zelf aanmaken met een colormuncki of gelijkaardig calibreerapparaat dat ook geschikt is voor printercalibratie.

            Wil je gaan voor een printer die perfect zw/w aankan kan je gaan voor volgende printers:
            Epson:
            Stylus Pro 2880, 3000, 3800, 3880, 4800, 4880, 4900 en hoger en nog duurder.
            Canon heeft de Pro1 en pro10. Maar ik betwijfel of deze laatste pigmentinkt is.

            Dergelijke printers beginnen pas aan 600 a 700€.

            En vanwaaruit je print, maakt niet veel uit, of dat nu PS of Lightroom of paintshoppro of ...... maakt niet veel uit.
            Wat heb je nodig: goede printer met K3-inkten, software met kleurbeheer en goed papier, en dit laatste kost geld: van een halve euro tot meer dan 2 euro voor een blad A4. En dan nog de prijs van de inkt.
            Goedkoop is het niet. Maar .................. op kwaliteit staat geen prijs, en anders is er nog altijd de afdrukcentrale.

            Comment


            • #21
              Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

              Lucvr:

              Heb ik het goed begrepen:?
              In het analoge tijdperk was het zelf afdrukken in zwart wit het goedkoopst en betaalbaar voor de gewone hobbyisten de kleuren techniek het duurst,
              Nu in het digitale tijdperk zijn de rollen dus omgedraaid ? Zwart wit onbetaalbaar in aanschaf en gebruik; kleuren in aanschaf en gebruik voor de gewone hobbyisten waarvan ik er een ben.
              zie ik het zo goed ???
              met vriendelijke groet Tian
              Last edited by tian; 28 februari 2015, 10:17. Reden: tekst aanpassing

              Comment


              • #22
                Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                Bij een goede afdrukcentrale zal je een paar euros voor een zwart wit afdruk zonder kleurzweem betalen. Dat kan je nu toch niet onbetaalbaar noemen.

                En als je zelf wil afdrukken, dan is een printer van een paar honderd euro nu ook weer niet onoverkomelijk.

                Ok, het is een hobby, maar alle hobby's kosten nu eenmaal geld.
                Als ik eens natel wat ik vroeger aan filmrolletjes, ontwikkelaars, fotopapier, schalen en vergroter met objectief kwijt was om zélf mijn zwart-wit afdrukken te maken...ik denk dat ik er ook een mooie hedendaagse printer mee zou kunnen kopen.

                Comment


                • #23
                  Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                  Bij een goede afdrukcentrale zal je een paar euros voor een zwart wit afdruk zonder kleurzweem betalen. Dat kan je nu toch niet onbetaalbaar noemen.

                  En als je zelf wil afdrukken, dan is een printer van een paar honderd euro nu ook weer niet onoverkomelijk.

                  Ok, het is een hobby, maar alle hobby's kosten nu eenmaal geld.
                  Als ik eens natel wat ik vroeger aan filmrolletjes, ontwikkelaars, fotopapier, schalen en vergroter met objectief kwijt was om zélf mijn zwart-wit afdrukken te maken...ik denk dat ik er ook een mooie hedendaagse printer mee zou kunnen kopen.
                  Maniac:

                  Vlgs mij begrijp je me verkeerd;

                  Het kosten mij in de analoge tijd inderdaad wel veel geld';
                  daar had ik ook geen bezwaar tegen , en nu nog niet.

                  Waar ik wel bezwaar tegen heb is de aanschaf van een fotoprinter van rond de 800 euro waar telkens voor weet ik welk bedrag inktcardridges in moeten . en dan nog niet gesproken over de kosten van het extra papier alvorens een zwart wit afdruk te kunnen maken.
                  Als ik een HP Photosmart zoals de 7520 met 1 foto zwart en 1 zwart en 3 kleurcardridges aanschaf, lees nergens de waarschuwing "let wel; niet geschikt voor zwart wit afdrukken.! "
                  Het moet toch mogelijk zijn om zonder een investering van rond de 1000 euro een goede ZW afdruk te maken.
                  Als dit wel zo is dan graag een advies.

                  Met vriendelijke groet: Tian

                  Comment


                  • #24
                    Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                    @Tian, ik heb ook zo een printer zoals eerder al gezegd.
                    Ik heb vorige week een mail gestuurd naar HP met dit probleem.
                    Tot op heden nog geen antwoord.
                    Ben benieuwd of ze wel gaan antwoorden.
                    grts
                    Gino
                    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
                      @Tian, ik heb ook zo een printer zoals eerder al gezegd.
                      Ik heb vorige week een mail gestuurd naar HP met dit probleem.
                      Tot op heden nog geen antwoord.
                      Ben benieuwd of ze wel gaan antwoorden.
                      grts
                      Wil het ook graag horen
                      Tian

                      Comment


                      • #26
                        Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        je kan toch niet echt verwachten dat je galerie zwart wit prints kan afdrukken met een all in one printer van net geen 140 euro.
                        IK vrees dat je daar wel iets dieper voor in je zak zal moeten tasten. Ik maak mooie zwart wit afdrukken op canson baryta met een canon 9500 pixma pro mark II. Ook van de grotere epsons heb ik al hele mooie zwart wit prints gezien maar je moet natuurlijk wel geschikt papier gebruiken.
                        Dat Canson Baryta gebruik ik ook. Prachtig papier, onder de voorwaarde dat je het gebruikt met een degelijke printer met pigmentinkt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                          Mensen, ik ben bang dat ik jullie moet teleurstellen. Ik heb mijn digitale foto's speciaal laten afdrukken in de z/w modus bij Photoprint. Mensen doen hun uiterste best, maar helaas, er blijft een kleurzweem inzitten. Dus, doe zoals ik, gat terug naar analoog!!!
                          Laat je negatieven vervolgens afdrukken in de natte doka en je hebt . . . . . ZWART/Wit afdrukken.
                          Gr. MoTo
                          Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
                            Mensen, ik ben bang dat ik jullie moet teleurstellen. Ik heb mijn digitale foto's speciaal laten afdrukken in de z/w modus bij Photoprint. Mensen doen hun uiterste best, maar helaas, er blijft een kleurzweem inzitten. Dus, doe zoals ik, gat terug naar analoog!!!
                            Laat je negatieven vervolgens afdrukken in de natte doka en je hebt . . . . . ZWART/Wit afdrukken.
                            Gr. MoTo


                            Laten afdrukken in zw/w-modus zegt volgens mij niet veel. In de labo's werkt men niet met printers met pigmentinkt, tenzij in de professionele labo's.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                              Afdrukken in Z/W : Profotonet.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
                                Mensen, ik ben bang dat ik jullie moet teleurstellen. Ik heb mijn digitale foto's speciaal laten afdrukken in de z/w modus bij Photoprint. Mensen doen hun uiterste best, maar helaas, er blijft een kleurzweem inzitten. Dus, doe zoals ik, gat terug naar analoog!!!
                                Laat je negatieven vervolgens afdrukken in de natte doka en je hebt . . . . . ZWART/Wit afdrukken.
                                Gr. MoTo
                                Daar heeft onze digitale vriend niet veel aan.
                                Er zijn prima ZW. wit afdrukcentrales(helaas dikwijls iets duurder)
                                MVG. Hugo

                                Comment

                                Working...
                                X