Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Donkere foto's aangenamer maken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Donkere foto's aangenamer maken.

    Tijdens ons weekendtripje naar de zee een paar weken terug, kwam ik thuis met een aantal vrij donkere foto's. Of zoals hier een donker deel op de foto. Van fotobewerking heb ik nog niet veel kaas gegeten. Daarom even de orginele foto en de bewerkte versie hier samen.
    Tips en tricks over hoe het beter en anders kan zijn welkom.
    Ik heb eerst de zee rechter gezet. Ik krijg de indruk dat het nog een tikje naar rechts afzakt nu.
    Dan heb ik in 2 layers gewerkt (nog nooit eerder gedaan en geen idee of dat zo gedaan wordt). Het contrast lichter gezet om de foto's lichter te maken. Daarna geprobeerd om de ondergang terug een beetje meer kleur te geven. Want die was dan weer te licht geworden.
    Daarna de layers laten mergen.






    f8 - 1/125 - Iso 100
    Ik besef dat ik de foto's met andere instellingen had moeten trekken en dan had ik ze niet moeten bewerken Maja... Ik ben mijn camera aan het leren kennen

    Commentaar op het onderwerp/compo mogen gegeven worden als je wil. Maar hoofddoel is de bewerking hier.

    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Donkere foto's aangenamer maken.

    Met shadows/highlites heb je in een paar seconden het zelfde of beter resultaat.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Donkere foto's aangenamer maken.

      Aha! Bedankt voor die tip.

      Comment


      • #4
        Re: Donkere foto's aangenamer maken.

        shadow/highlights vreet veel weg van de kwaliteit...

        probeer eerst met de levels en curves een beetje te spelen.. brightness contrast moet je ook mee oppassen..
        poof

        Comment


        • #5
          Re: Donkere foto's aangenamer maken.

          Het resultaat is goed,maar ik werk met Corel paint shop xl.en daar zit een foto verbeteraar in,waar je alles mee kan doen.mvg

          Comment

          Working...
          X